Ik kan natuurlijk alleen uit eigen ervaring spreken, maar ik heb geen last gehad van douanekosten.
Bij mij heeft die lens inderdaad maar 1425+28euro verzendkosten gekost=1453 euro
Dat scheelt 232 euro best de moeite waard.
Wat de garantie betreft is er geen enkel probleem, niks terugsturen naar Hong Kong, gewoon naar Nikon Service Punt in Beverwijk, daar laten repareren en als er kosten aan verbonden zijn, de rekening naar Hong Sien sturen, dan vergoed Hong Sien de kosten.
Deze verzekering heeft Hong Sien mij zwart op wit gegeven.
Deze man belazert je niet, hij doet al jaren zaken op deze manier en hij is betrouwbaar.
Dat kan je niet van alle internetaanbieders in Nederland of waar dan ook zeggen, die beloven je van alles en achteraf hebben ze de bestelde artikelen niet op voorraad en houden je aan het lijntje.
Hong Sien mail je gewoon en als hij zegt ik stuur je na ontvangst van de betaling het artikel toe, dan doet hij dat ook.
En als hij iets niet op voorraad heeft of niet snel kan leveren, dan zegt hij dat ook, nog voordat jij de betaling heb gedaan.
Lees op fotoapparatuur alle recensies er maar op na, NIET EEN NEGATIEVE FEED BACK en dat vind ik knap!
Laten de lokale aanbieders van fotoapparatuur dat maar eens evenaren.
Maar als jij 232 euro meer wil uitgeven op een bedrag van 1453 euro, dan moet je dat zelf weten, maar ik heb voor dat geld een leuke converter erbij gekocht.
Maar iedereen is er vrij in om te kopen waar hij wil.
Ik doe het als het even kan bij Hong Sien, goedkoper, betrouwbaarder, eerlijk en ik gun het die man gewoon.
Eh nee ik heb geen aandelen bij Hong Sien, als je dat maar weet.
Groetjes George