18-70 zoom blokkeert
18-70 zoom blokkeert
ik gebruik nu bijna een jaar de 18-70 van nikon.
Sinds een paar dagen voel je bij het in en uitdraaien van de zoom een weerstand en meestal blokkeert de zoom dan halverwege. Met wat licht schudden ed draaien komt de zoom dan weer vrij.
Zijn er mensen die ditzelfde ook een keer hebben ervaren ?
ik ga er van uit dat dit nog onder de garantie valt maar kan het objectief slecht missen.
zou een ritje Beverwijk de reparatieduur aanzienlijk verkorten?
graag een reactie, alvast bedankt Wim
Sinds een paar dagen voel je bij het in en uitdraaien van de zoom een weerstand en meestal blokkeert de zoom dan halverwege. Met wat licht schudden ed draaien komt de zoom dan weer vrij.
Zijn er mensen die ditzelfde ook een keer hebben ervaren ?
ik ga er van uit dat dit nog onder de garantie valt maar kan het objectief slecht missen.
zou een ritje Beverwijk de reparatieduur aanzienlijk verkorten?
graag een reactie, alvast bedankt Wim
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Bel of mail evenik ga er van uit dat dit nog onder de garantie valt maar kan het objectief slecht missen.
zou een ritje Beverwijk de reparatieduur aanzienlijk verkorten
http://www.nikonservice.nl/
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Dat herken ik zeker. Daar is mijn 18-70 ook aan overleden. In de lens zitten wat schroefjes die er echt in moeten blijven zitten, want als ze uit gaan steken wil hij niet meer zoomen.
Ik heb het zelf gerepareerd, maar om een of andere reden werkt nu mijn autofocus niet meer. Het gevaar is ook door Nikon onderkend, want het zijn de enige schroefjes die ik tegenkwam waar een laklaagje overheen zit.
De reden waarom ik het zelf gedaan heb is dat ik de restwaarde van de lens niet meer in overeenstemming vond met de te verwachten reparatiekosten. Achteraf gezien dus wellicht niet de beste keuze geweest...
Je moet het trouwens wel laten repareren, want het wordt steeds erger!
Ik heb het zelf gerepareerd, maar om een of andere reden werkt nu mijn autofocus niet meer. Het gevaar is ook door Nikon onderkend, want het zijn de enige schroefjes die ik tegenkwam waar een laklaagje overheen zit.
De reden waarom ik het zelf gedaan heb is dat ik de restwaarde van de lens niet meer in overeenstemming vond met de te verwachten reparatiekosten. Achteraf gezien dus wellicht niet de beste keuze geweest...

Je moet het trouwens wel laten repareren, want het wordt steeds erger!
Piept kraakt en zoomt niet meer
Ik heb sinds gisteren hetzelfde. Enkele weken geleden merkte ik dat hij soms piepte bij het scherpstellen. Gaf de lage temperastuur de schuld.
Gister wilde de zoom ring niet meer draaien na wat schudden ging het weer een beetje.
Mijn lens is ruim 4 jaar oud. Is dat nog het repareren waard? Een nieuwe koop je tegenwoordig voor €289.
Gister wilde de zoom ring niet meer draaien na wat schudden ging het weer een beetje.
Mijn lens is ruim 4 jaar oud. Is dat nog het repareren waard? Een nieuwe koop je tegenwoordig voor €289.
Piept kraakt en zoomt niet meer
Ik heb gebeld. Zij vertelde mij nog nooit van een probleem van schroefje te hebben gehoord. Ook na mijn verwijzing naar dit forum werd het ontkend.Roelof schreef:Of hij het repareren nog waard is, is afhankelijk van jou. Doe eens een belletje naar Beverwijk, misschien kunnen ze aan de hand van de symptomen een kostenindicatie geven.
De oorzaak ligt volgens haar altijd bij stoten of laten vallen van de lens.
Een stootje kan wel eens zijn voorgekomen, maar laten vallen, nee.
Ik kan hem langsbrengen. Een prijsopgave komt op c.a. €45. Deze wordt verrekend als je de lans laat repareren.
Heb vandaag een nieuwe besteld. De 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX. Was een reeds lang gekoesterde wens

Very Happy
bekijken van de ziel van de lens
Hoi Patrick, ik wil de binnenkant ook wel eens zien. Kun je mij tips geven over hoe je de lens uit elkaar kunt halen?Dat zou ik maar doen. Mijn lens was al een stuk ouder.
Wel leerzaam trouwens om zo'n ding eens van binnen te bekijken. Het is knap bedacht, gemaakt en in elkaar gezet zo'n ding!
- Corné Goud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Re: bekijken van de ziel van de lens
Dat doe je toch neem ik aan niet uit nieuwsgierigheid, want je kan heel eenvoudig iets slopen. De mijne functioneerde al niet goed, dus ik had er van tevoren al afscheid van genomen. Althans, ik hoopte niet dat ik er afscheid van te moeten nemen, maar had al voor mezelf aanvaard dat dit de uitkomst zou kunnen zijn...HansvB schreef:Hoi Patrick, ik wil de binnenkant ook wel eens zien. Kun je mij tips geven over hoe je de lens uit elkaar kunt halen?Dat zou ik maar doen. Mijn lens was al een stuk ouder.
Wel leerzaam trouwens om zo'n ding eens van binnen te bekijken. Het is knap bedacht, gemaakt en in elkaar gezet zo'n ding!
In het kort komt het hier op neer. Je zet de lens met de voorkant op tafel, en begint kleine schroefjes te verwijderen. Ondertussen heel goed opletten wat je doet, maak eventueel foto's onderweg, en haal deeltje voor deeltje weg.
Beter: doe het maar gewoon niet!