Ik ben afgelopen zondag voor het eerst in mijn leven naar een hockeywedstrijd geweest. Belachelijk eigenlijk als je weet dat ik het al heel lang een leuke sport vind, en ik een paar kilometer van een van de beste hockeyclubs ter wereld woon: Bloemendaal. En het is nog gratis ook!
Natuurlijk de camera meegenomen, Sigma 100-300 f4 erop geschroefd... en erachter komen dat het wel een heel erg snel spelletje is. Het viel me tegen! Volgende keren, die er zeker gaan komen, wordt het vast beter en minder onwennig, maar toch ben ik niet ontevreden.
Het volgende probleem dient zich wel aan. Ik kon moeilijk een keuze maken uit de foto's. Op m'n eigen site heb ik 45 (!!) foto's overgehouden, en ik heb moeite om er een aantal uit te gooien. Ik heb er 13 uitgepikt en hieronder gepost. Niet perse de beste uit de serie, maar in ieder geval een beetje verschillende situaties.
Aan jullie de vraag welke de beste zijn, en als iemand ervaring heeft met dit soort fotografie, dan zijn tips over instelling van de camera natuurlijk ook van harte welkom!
1.

2.

3.

4. Menselijk stukje elastiek.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

Oh ja, er waren naast mijn vriend TomT met z'n D300 nog twee andere fotografen, waarvan eentje een pro was. Leuke gesprekken mee gevoerd. Het feit dat we allemaal met Nikon (bij een sportveld, is dat niet een typisch Canon domein?) zou meegeholpen kunnen hebben...