Salsa fotografie

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
serjoscha

Salsa fotografie

Bericht door serjoscha » ma nov 20 2006 6:02 pm

Hallo,

ik fotografeer op salsa feesten. Meestal is het dan donker en beweegt iedereen erg snel. Door op automatisch te fotograferen worden sommige foto's te saai. hoe krijg de foto's mooier.
ik flits al via het plafond ( indien mogelijk ).
Langere sluitertijd om beweging erin te krijgen.

Alvast bedankt Serjoscha,

Nikon D80 en SB 600

hjanssen

Bericht door hjanssen » ma nov 20 2006 6:52 pm

Flitsen op het tweede gordijn en je iso verhogen naar 400 tot 800 asa diafragma bijna of vol open. Je pakt dan het meeste omgevingslicht mee en hebt wat onscherpte, die bevroren wordt door de flits.

hjanssen

Bericht door hjanssen » ma nov 20 2006 6:54 pm

Flitsen op het tweede gordijn en je iso verhogen naar 400 tot 800 asa diafragma bijna of vol open., camera op A. Je pakt dan het meeste omgevingslicht mee en hebt wat onscherpte, die bevroren wordt door de flits. Ook belangrijk is een lichtsterke lens 50mm 1.8 is erg goedkoop €110 of een 2.8 zoomlens, weer niet zo goedkoop.

Ga ook ook eens zoeken in dit forum op concertfotografie.

serjoscha

Bericht door serjoscha » ma nov 20 2006 7:40 pm

Bedankt voor de reactie.
Maar een vraag hoe stel ik dit in. "Flitsen op het tweede gordijn".
Andere tips zijn ook welkom

serjoscha

Bericht door serjoscha » ma nov 20 2006 8:37 pm

Op mijn site zijn al een aantal feesten te zien.
WWw.serjoscha.nl

martijn01

Bericht door martijn01 » ma nov 20 2006 9:11 pm

ik heb de d70s maar denkt dat die functie op de d80 hetzelfde werkt.
Links naast je interne flitser zit het knopje om de interne flitser in te schakelen dat bliksem logo. als je je sb600 erop zet en dan een aantal x dat knopje indrukt geloof 2 of 3 x, komt er links op je display rear te staan dat is flitsen op het 2de gordijn. zo werkt het met mijn d70s en sb800. denk ook dat het zo bij jou gaat.

rjoemman

Bericht door rjoemman » ma nov 20 2006 9:45 pm

Wat is precies het effect van flitsen op een ander gordijn.
En wie kan me in gewone taal uitleggen wat het verschil is tussen verschillende flits modi.

Raoul

hjanssen

Bericht door hjanssen » ma nov 20 2006 10:22 pm

serjoscha schreef:Op mijn site zijn al een aantal feesten te zien.
WWw.serjoscha.nl
Je sensor moet naar de wasserette.....

serjoscha

Bericht door serjoscha » ma nov 20 2006 11:16 pm

Bedankt ik krijg de instelling te zien.
De foto's op mijn site zijn de meesten met de F80 gemaakt de laatste zijn digitaal gemaakt. Deze zijn wel terug gebracht naar 80 kb. De site is niet groot dat ik gehele foto's kan plaatsen.

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » ma nov 20 2006 11:18 pm

hjanssen schreef:
serjoscha schreef:Op mijn site zijn al een aantal feesten te zien.
WWw.serjoscha.nl
Je sensor moet naar de wasserette.....
Pas nieuw zeker? Stof krijg je er af fabriek vaak gratis bij :D ... Of moet je met je scanner naar de wasserette?

Flitsen op het 2e gordijn werkt zo:
Gordijn gaat helemaal open en vlak voor dat het weer dicht gaat wordt er geflitst.
Resultaat is een natuurlijkere bewegings onscherpte die zich op je afbeelding ook in de juiste richting begeeft.

Bij normaal flitsen wordt er geflitst vlak na het openen.
Waarna de sluiter dus nog een tijdje open blijft waardoor het opgenomen aanwezige licht van de beweging zich dan dus in tegengestelde onnatuurlijke richting lijkt te verplaatsen.

Dus leent de techniek van het 2e gordijn zich vaak beter om met iets langere sluiter tijden te flitsen 1/30 1/40 sec zodat er dus ook meer van het aanwezige licht wordt opgenomen.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”