Salsa fotografie
Salsa fotografie
Hallo,
ik fotografeer op salsa feesten. Meestal is het dan donker en beweegt iedereen erg snel. Door op automatisch te fotograferen worden sommige foto's te saai. hoe krijg de foto's mooier.
ik flits al via het plafond ( indien mogelijk ).
Langere sluitertijd om beweging erin te krijgen.
Alvast bedankt Serjoscha,
Nikon D80 en SB 600
ik fotografeer op salsa feesten. Meestal is het dan donker en beweegt iedereen erg snel. Door op automatisch te fotograferen worden sommige foto's te saai. hoe krijg de foto's mooier.
ik flits al via het plafond ( indien mogelijk ).
Langere sluitertijd om beweging erin te krijgen.
Alvast bedankt Serjoscha,
Nikon D80 en SB 600
Flitsen op het tweede gordijn en je iso verhogen naar 400 tot 800 asa diafragma bijna of vol open., camera op A. Je pakt dan het meeste omgevingslicht mee en hebt wat onscherpte, die bevroren wordt door de flits. Ook belangrijk is een lichtsterke lens 50mm 1.8 is erg goedkoop €110 of een 2.8 zoomlens, weer niet zo goedkoop.
Ga ook ook eens zoeken in dit forum op concertfotografie.
Ga ook ook eens zoeken in dit forum op concertfotografie.
ik heb de d70s maar denkt dat die functie op de d80 hetzelfde werkt.
Links naast je interne flitser zit het knopje om de interne flitser in te schakelen dat bliksem logo. als je je sb600 erop zet en dan een aantal x dat knopje indrukt geloof 2 of 3 x, komt er links op je display rear te staan dat is flitsen op het 2de gordijn. zo werkt het met mijn d70s en sb800. denk ook dat het zo bij jou gaat.
Links naast je interne flitser zit het knopje om de interne flitser in te schakelen dat bliksem logo. als je je sb600 erop zet en dan een aantal x dat knopje indrukt geloof 2 of 3 x, komt er links op je display rear te staan dat is flitsen op het 2de gordijn. zo werkt het met mijn d70s en sb800. denk ook dat het zo bij jou gaat.
Je sensor moet naar de wasserette.....serjoscha schreef:Op mijn site zijn al een aantal feesten te zien.
WWw.serjoscha.nl
Pas nieuw zeker? Stof krijg je er af fabriek vaak gratis bijhjanssen schreef:Je sensor moet naar de wasserette.....serjoscha schreef:Op mijn site zijn al een aantal feesten te zien.
WWw.serjoscha.nl

Flitsen op het 2e gordijn werkt zo:
Gordijn gaat helemaal open en vlak voor dat het weer dicht gaat wordt er geflitst.
Resultaat is een natuurlijkere bewegings onscherpte die zich op je afbeelding ook in de juiste richting begeeft.
Bij normaal flitsen wordt er geflitst vlak na het openen.
Waarna de sluiter dus nog een tijdje open blijft waardoor het opgenomen aanwezige licht van de beweging zich dan dus in tegengestelde onnatuurlijke richting lijkt te verplaatsen.
Dus leent de techniek van het 2e gordijn zich vaak beter om met iets langere sluiter tijden te flitsen 1/30 1/40 sec zodat er dus ook meer van het aanwezige licht wordt opgenomen.
Luc.