Sigma 300mm F2.8 ex dg apo hsm

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)
Plaats reactie
RM

Sigma 300mm F2.8 ex dg apo hsm

Bericht door RM » vr apr 11 2008 9:52 pm

Is er iemand die ervaring heeft met de Sigma 300mm F2.8 ex dg apo hsm in combinatie met een converter ?
Ik zag deze lens op internet voor 1799,- euro en dat scheelt toch zo'n 2500,- euro t.o.v. de nikon 300 2.8. :roll: (die dan wel VR heeft). Kun je op deze lens ook nikonconverters gebruiken, want sigma heeft geen 1.7 converter en nikon wel ?

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door ruud » vr apr 11 2008 10:45 pm

rm ,

volgens mij kan je geen nikon converters gebruiken i.c.m. sigma lenzen
helemaal zeker weet ik het niet dus.....

vind overigens dat je deze 2 objectieven totaal niet met elkaar kan vergelijken.

gr. ruud

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr apr 11 2008 10:53 pm

ruud schreef:vind overigens dat je deze 2 objectieven totaal niet met elkaar kan vergelijken.
In hoeverre? De prijs is niet te vergelijken. Het merk is anders. Zou het niet zo zijn dat je 80%-90% hebt van het oude model van de Nikon 300mm f/2.8?

De prijs-prestatieverhouding lijkt me in ieder geval veel gunstiger liggen bij de Sigma!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Herman55

Bericht door Herman55 » vr apr 11 2008 10:57 pm

Je moet eens zoeken op het wwnet. Toevallig ook gedaan. Wat testen over de Sigma tegengekomen. Schijnt een razendsnel ding te zijn. Ook in combinatie met de 2 EX converters (anders dan de canon 400usm die hij had getest.. Geeft een heel mooi beeld. Weet de link niet zo 123. Zal eens zoeken.

RM

Bericht door RM » vr apr 11 2008 11:04 pm

vind overigens dat je deze 2 objectieven totaal niet met elkaar kan vergelijken.
Waarom niet ? Als je een 300/2.8 zoekt, dan zijn dat toch 2 opties.
Of is een Sigma dan zoveel slechter ? :?
gr. Roland

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door ruud » vr apr 11 2008 11:58 pm

dat kan wel zo zijn patrick maar rm vergelijkt hem met de vr versie toch ?

heb zelf de nikon 300 mm 2.8 vr en zowel de 1.7 als de 2.0 converter kan hier gewoon mee uit de hand schieten,maar als ik de vr uit zet kan ik het wel vergeten.

weet niet waar rm deze combi voor wil gaan gebruiken maar als je het voor bv. vogels enz. wil gebruiken is het als walk around set niet echt top.
zou toch jammer zijn als je een dikke 2000 euri uitgeeft aan fotospullen en het doet niet wat jezelf in gedachte had.

gr. ruud

Plaats reactie

Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”