Bezoek Texel
Bezoek Texel
Hallo,
Ik vertrek morgen naar Texel, met alle fotospullen om te proberen daar wat mooie (vogel)plaatjes te maken.
Iemand op de valreep nog tips?
Ik vertrek morgen naar Texel, met alle fotospullen om te proberen daar wat mooie (vogel)plaatjes te maken.
Iemand op de valreep nog tips?
Willem.
natuurlijk: de Slufter, uniek vogelgebied en een prachtig stukje natuur tussen duin en noordzee. Te vinden een je linkerhand als je naar de Cocksdorp rijdt. Ook het gebied rondom de vuurtoren is erg vogelrijk.
ajuus
emiel
ajuus
emiel
WEBsite: https://docs.com/emiel-stroeve
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dag,
Allen hartelijk dank voor de tips, ze waren alle de moeite waard. Mijn lens (een 70-200 VR met TC2 is dudelijk door de mand gevallen (door de TC2). Brandpunt uiteindelijk meestal nog veel te kort en uitvergroten door de onscherpte niet goed mogelijk. Het blijven voor mij echter mooie herinneringen en het is (inderdaad Corine) een prachtig eiland Lijkt me minder leuk in het zomerseizoen, maat zo half april met mooi weer (mooie wolkenluchten, afwisselend diffuus en scherp licht, 's avonds lekker eten (Kompas in Den Hoorn, bij Willem en Els).
Mooiste plekje vond ik "De Petten", valk bij genoemde "De Mok": ik kon daar probleemloos behoorlijk dicht bij de vogels komen, alleen zat daar nu net niet die lepelaar ...
Allen hartelijk dank voor de tips, ze waren alle de moeite waard. Mijn lens (een 70-200 VR met TC2 is dudelijk door de mand gevallen (door de TC2). Brandpunt uiteindelijk meestal nog veel te kort en uitvergroten door de onscherpte niet goed mogelijk. Het blijven voor mij echter mooie herinneringen en het is (inderdaad Corine) een prachtig eiland Lijkt me minder leuk in het zomerseizoen, maat zo half april met mooi weer (mooie wolkenluchten, afwisselend diffuus en scherp licht, 's avonds lekker eten (Kompas in Den Hoorn, bij Willem en Els).
Mooiste plekje vond ik "De Petten", valk bij genoemde "De Mok": ik kon daar probleemloos behoorlijk dicht bij de vogels komen, alleen zat daar nu net niet die lepelaar ...
Willem.
Wat die lepelaar betreft, (echt heeft niemand je dat verteld) die laat zich pas zien als iemand voor de tweede keer op Texel komtwblink schreef:Dag,

Maar vast genoeg beeldmateriaal voor mooie platen, laat eens wat zien.
gr corina
Kees,
De eerste (niet wat ik zocht) en de laatste (Ecomare?) zijn niet wat ik zocht. Voor de ander platen complimenten, leuk om door jouw ogen mijn beperkte gezichtsveld te kunnen herkennen.
Ik wilde een foto toevoegen, maar moet nog even uitzoeken hoe dat hier werkt.
Ik HEB wel wat andere foto's gemaakt, maar daar niet veel aandacht aan besteed, omdat het niet het doel van mijn reisje was.
Willem.
Grinnik: nee. Maar ik wil pas iets latenzien als ik er zelf tevreden over ben. Die vuurtoren kun je zo langzamerhand wel UITtekenen neem ik aan.vliegvisje schreef: Wat die lepelaar betreft, (echt heeft niemand je dat verteld) die laat zich pas zien als iemand voor de tweede keer op Texel komt![]()
Maar vast genoeg beeldmateriaal voor mooie platen, laat eens wat zien.
gr corina
Maar Texel heeft wel mijn hart gestolen, dat wordt minimal eens per jaar. Ik vind de herfst OOK altijd een mooi jaaretijde, maar heeft Texel daar iets mee?
Willem.
Willem, waddeneilanden zijn juist ook in de herst mooi; De herfst/winter is op de waddeneilanden altijd een paar weken later dan in de rest v/h land vanwege het 'warmere' zeewater wat ze omringt. Herfstvakanties zijn een aanrader (ach, alle vakanties op de eilanden zijn wel aan te raden...)Maar Texel heeft wel mijn hart gestolen, dat wordt minimal eens per jaar. Ik vind de herfst OOK altijd een mooi jaaretijde, maar heeft Texel daar iets mee?
Roel