Bezoek Texel

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
wblink
Forumlid
Forumlid

Bezoek Texel

Bericht door wblink » ma apr 14 2008 3:23 pm

Hallo,

Ik vertrek morgen naar Texel, met alle fotospullen om te proberen daar wat mooie (vogel)plaatjes te maken.

Iemand op de valreep nog tips?
Willem.

emiel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door emiel » ma apr 14 2008 3:55 pm

natuurlijk: de Slufter, uniek vogelgebied en een prachtig stukje natuur tussen duin en noordzee. Te vinden een je linkerhand als je naar de Cocksdorp rijdt. Ook het gebied rondom de vuurtoren is erg vogelrijk.

ajuus
emiel

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » ma apr 14 2008 3:55 pm

In ieder geval 2.....
De slufter (noorden van Texel)..
De Mok (ligt in de buurt van de aankomstplek van de boot)

Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp

vliegvisje

Bericht door vliegvisje » ma apr 14 2008 4:50 pm

De waddenkant veel plasjes boordevol vogels.....Maar eigenlijk het hele eiland.......Opgegroeid op tessel soms nog weleens heimwee :cry:
Neem genoeg geheugen mee :wink: en geniet

gr corina

GdP

Bericht door GdP » ma apr 14 2008 5:14 pm

Maar vergeet ook de dorpjes niet.

Afbeelding

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » vr apr 25 2008 5:38 pm

Dag,

Allen hartelijk dank voor de tips, ze waren alle de moeite waard. Mijn lens (een 70-200 VR met TC2 is dudelijk door de mand gevallen (door de TC2). Brandpunt uiteindelijk meestal nog veel te kort en uitvergroten door de onscherpte niet goed mogelijk. Het blijven voor mij echter mooie herinneringen en het is (inderdaad Corine) een prachtig eiland Lijkt me minder leuk in het zomerseizoen, maat zo half april met mooi weer (mooie wolkenluchten, afwisselend diffuus en scherp licht, 's avonds lekker eten (Kompas in Den Hoorn, bij Willem en Els).
Mooiste plekje vond ik "De Petten", valk bij genoemde "De Mok": ik kon daar probleemloos behoorlijk dicht bij de vogels komen, alleen zat daar nu net niet die lepelaar ...
Willem.

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » vr apr 25 2008 6:34 pm

Hoi Willem.

Ik had je vraag gemist.

Zag je DEZE en DEZE en
DEZE en DEZE en DEZE ook toevallig :wink:

Gr Kees
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

yoyo

Bericht door yoyo » vr apr 25 2008 6:41 pm

"If your pictures aren't good enough, you're not close enough" - Robert Capa
Laatst gewijzigd door yoyo op vr apr 25 2008 6:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

vliegvisje

Bericht door vliegvisje » vr apr 25 2008 6:42 pm

wblink schreef:Dag,

Allen hartelijk dank voor de tips, ze waren alle de moeite waard. Mijn lens (een 70-200 VR met TC2 is dudelijk door de mand gevallen (door de TC2). Brandpunt uiteindelijk meestal nog veel te kort en uitvergroten door de onscherpte niet goed mogelijk. Het blijven voor mij echter mooie herinneringen en het is (inderdaad Corine) een prachtig eiland Lijkt me minder leuk in het zomerseizoen, maat zo half april met mooi weer (mooie wolkenluchten, afwisselend diffuus en scherp licht, 's avonds lekker eten (Kompas in Den Hoorn, bij Willem en Els).
Mooiste plekje vond ik "De Petten", valk bij genoemde "De Mok": ik kon daar probleemloos behoorlijk dicht bij de vogels komen, alleen zat daar nu net niet die lepelaar ...
Wat die lepelaar betreft, (echt heeft niemand je dat verteld) die laat zich pas zien als iemand voor de tweede keer op Texel komt :wink:
Maar vast genoeg beeldmateriaal voor mooie platen, laat eens wat zien.

gr corina

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » za apr 26 2008 4:35 pm

KvP schreef:Hoi Willem.

Ik had je vraag gemist.

Zag je DEZE en DEZE en
DEZE en DEZE en DEZE ook toevallig :wink:

Gr Kees
Kees,

De eerste (niet wat ik zocht) en de laatste (Ecomare?) zijn niet wat ik zocht. Voor de ander platen complimenten, leuk om door jouw ogen mijn beperkte gezichtsveld te kunnen herkennen.

Ik wilde een foto toevoegen, maar moet nog even uitzoeken hoe dat hier werkt.

Ik HEB wel wat andere foto's gemaakt, maar daar niet veel aandacht aan besteed, omdat het niet het doel van mijn reisje was.
Willem.

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » za apr 26 2008 4:40 pm

vliegvisje schreef: Wat die lepelaar betreft, (echt heeft niemand je dat verteld) die laat zich pas zien als iemand voor de tweede keer op Texel komt :wink:
Maar vast genoeg beeldmateriaal voor mooie platen, laat eens wat zien.

gr corina
Grinnik: nee. Maar ik wil pas iets latenzien als ik er zelf tevreden over ben. Die vuurtoren kun je zo langzamerhand wel UITtekenen neem ik aan.

Maar Texel heeft wel mijn hart gestolen, dat wordt minimal eens per jaar. Ik vind de herfst OOK altijd een mooi jaaretijde, maar heeft Texel daar iets mee?
Willem.

rovinge

Bericht door rovinge » zo apr 27 2008 12:06 am

Maar Texel heeft wel mijn hart gestolen, dat wordt minimal eens per jaar. Ik vind de herfst OOK altijd een mooi jaaretijde, maar heeft Texel daar iets mee?
Willem, waddeneilanden zijn juist ook in de herst mooi; De herfst/winter is op de waddeneilanden altijd een paar weken later dan in de rest v/h land vanwege het 'warmere' zeewater wat ze omringt. Herfstvakanties zijn een aanrader (ach, alle vakanties op de eilanden zijn wel aan te raden...)

Roel

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”