A-kerk, Groningen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
sofa2007
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

A-kerk, Groningen

Bericht door sofa2007 » ma apr 14 2008 7:06 pm

De A-kerk in Groningen. Voor wie bekend in de stad: genomen van waar ooit Het Tehuis stond en nu nog slechts een bouwput herinnert aan dit toch wel tamelijk legendarisch onderkomen van toneel en muziekminnend Groningen. Het water waarin de kerk weerspiegelt is dus de bouwput waar ongetwijfeld een appartmentencomplex gaat verrijzen.

Afbeelding

Willem
Willem

______

D300 // D600 // Nikkor 14-24mm 2.8 G // Tamron SP 24-70 mm 2.8 // Nikkor 70-200 2.8 G // Panasonic DMC-LX5

http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann" onclick="window.open(this.href);return false;

GdP

Bericht door GdP » ma apr 14 2008 7:18 pm

Mooi effect Willem! Foto misschien iets te donker?

Weef

Bericht door Weef » ma apr 14 2008 7:22 pm

Inderdaad een beetje donker. Ik zie dat je de camera op spotmeting had. Zou de oorzaak kunnen zijn?

Ik laat mijn D80 in dit soort gevallen altijd op matrix staan.

satte

Bericht door satte » ma apr 14 2008 7:23 pm

Inderdaad mooie spiegeling en mooie blauwe lucht, foto vind ik ook te donker.
Misschien wat langer dan 10 sec. belichten.

Groeten Erik.

Veganpix

Bericht door Veganpix » ma apr 14 2008 7:34 pm

Of in de schemering fotograferen, wanneer het kunstlicht net iets sterker is dan het daglicht. Dan heb je toch redelijk veel doortekening in de donkere delen.

sofa2007
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door sofa2007 » ma apr 14 2008 8:05 pm

Weef schreef:Inderdaad een beetje donker. Ik zie dat je de camera op spotmeting had. Zou de oorzaak kunnen zijn?

Hij had er duidelijk moeite mee. Ik kreeg hem met moeite schergesteld. Op een gegeven moment wilde die niet meer scherpstellen moest ie op manueel.

Stop hoger zou denk ik een overbelichte toren tot gevolg hebben gehad. Om uberhaupt overbelichting (m.n. de luchten) te voorkomen zet ik hem al niet meer op matrix.

Willem
Willem

______

D300 // D600 // Nikkor 14-24mm 2.8 G // Tamron SP 24-70 mm 2.8 // Nikkor 70-200 2.8 G // Panasonic DMC-LX5

http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann" onclick="window.open(this.href);return false;

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » ma apr 14 2008 9:48 pm

sofa2007 schreef:
Weef schreef:Inderdaad een beetje donker. Ik zie dat je de camera op spotmeting had. Zou de oorzaak kunnen zijn?

Hij had er duidelijk moeite mee. Ik kreeg hem met moeite schergesteld. Op een gegeven moment wilde die niet meer scherpstellen moest ie op manueel.

Stop hoger zou denk ik een overbelichte toren tot gevolg hebben gehad. Om uberhaupt overbelichting (m.n. de luchten) te voorkomen zet ik hem al niet meer op matrix.

Willem
Die overbelichting van die luchten dat valt in het donker meestal wel mee :)
Ik denk dat die stop hoger der ook wel bij kon.

sofa2007
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door sofa2007 » ma apr 14 2008 10:06 pm

Pruimpit schreef:
Die overbelichting van die luchten dat valt in het donker meestal wel mee :)
Ik denk dat die stop hoger der ook wel bij kon.

Gna gna gna. Gaan we leuk doen? :-)
Ok, een stopje meer had gekund...

Willem
Willem

______

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma apr 14 2008 10:51 pm

sofa2007 schreef:Hij had er duidelijk moeite mee. Ik kreeg hem met moeite schergesteld. Op een gegeven moment wilde die niet meer scherpstellen moest ie op manueel.
Volgens mij is handmatig scherpstellen bij avond/nachtfotografie bijna verplichte kost. Geen probleem ook; dit is een duidelijk gevalletje "net voor oneindig"...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”