Willem
Hij had er duidelijk moeite mee. Ik kreeg hem met moeite schergesteld. Op een gegeven moment wilde die niet meer scherpstellen moest ie op manueel.Weef schreef:Inderdaad een beetje donker. Ik zie dat je de camera op spotmeting had. Zou de oorzaak kunnen zijn?
Ik laat mijn D80 in dit soort gevallen altijd op matrix staan.
Die overbelichting van die luchten dat valt in het donker meestal wel meesofa2007 schreef:Hij had er duidelijk moeite mee. Ik kreeg hem met moeite schergesteld. Op een gegeven moment wilde die niet meer scherpstellen moest ie op manueel.Weef schreef:Inderdaad een beetje donker. Ik zie dat je de camera op spotmeting had. Zou de oorzaak kunnen zijn?
Ik laat mijn D80 in dit soort gevallen altijd op matrix staan.
Stop hoger zou denk ik een overbelichte toren tot gevolg hebben gehad. Om uberhaupt overbelichting (m.n. de luchten) te voorkomen zet ik hem al niet meer op matrix.
Willem
Pruimpit schreef:
Die overbelichting van die luchten dat valt in het donker meestal wel mee![]()
Ik denk dat die stop hoger der ook wel bij kon.
Volgens mij is handmatig scherpstellen bij avond/nachtfotografie bijna verplichte kost. Geen probleem ook; dit is een duidelijk gevalletje "net voor oneindig"...sofa2007 schreef:Hij had er duidelijk moeite mee. Ik kreeg hem met moeite schergesteld. Op een gegeven moment wilde die niet meer scherpstellen moest ie op manueel.