Katten

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
AlwinSitton

Katten

Bericht door AlwinSitton » za apr 19 2008 10:43 pm

Ik ben helemaal weg van katten, ik heb er zelf twee in huis rondlopen. Daarnaast ontvang ik graag katten in mijn eigen studio. Hier wat foto's van mijn eigen katten. Ik moet nog even wennen aan de Nikon D80, maar het voelt zeker goed!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woensdag volgt de rest! Ik heb namelijk vanaf woensdag weer tijd om weer eens lekker te fotograferen.
Laatst gewijzigd door AlwinSitton op za apr 19 2008 10:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

rik6230

Bericht door rik6230 » za apr 19 2008 10:57 pm

Nou Alwin zo te zien ben je al redelijk gewend aan de d80. Een haarscherpe foto van een mooie kat. Ik vind de achtergrond niet echt mooi en zou deze foto misschien een stop minder hebben belicht en een iets groter diafragma gekozen hebben. Zijn nek links is iets overbelicht en de snorharen links lopen over in zijn vacht.

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » za apr 19 2008 11:00 pm

rik6230 schreef:Nou Alwin zo te zien ben je al redelijk gewend aan de d80. Een haarscherpe foto van een mooie kat. Ik vind de achtergrond niet echt mooi en zou deze foto misschien een stop minder hebben belicht en een iets groter diafragma gekozen hebben. Zijn nek links is iets overbelicht en de snorharen links lopen over in zijn vacht.
Gelukkig ziet een ander het ook. Zat er namelijk al over te twijfelen, over de belichting. Ik vindt hem namelijk ook iets te overbelicht.

GdP

Bericht door GdP » zo apr 20 2008 12:39 am

Wat ruim belicht. Foto 3 vind ik erg mooi, maar jammer van de rommelige achtergrond.

MarkNauta.nl

Bericht door MarkNauta.nl » ma apr 21 2008 3:55 pm

@ Alwin. Helaas doen je foto's het niet meer. Dus kan ik ze niet even bekijken. Ik heb zelf laatst voor het eerst ook een keer een kat gefotografeerd. Dit is de kat van mijn ouders' buren.

Afbeelding

GdP

Bericht door GdP » ma apr 21 2008 3:59 pm

Tja, de foto's van Alwin zijn foetsie. :(

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » wo apr 23 2008 12:41 pm

Ik zie ze nog gewoon. Ik heb overigens weer drie nieuwe platen:

Foto 1:

Afbeelding

Foto 2:

Afbeelding

Foto 3:

Afbeelding

Ze zijn allemaal genomen met de Nikkor AF-D 50mm F/1.8. Als het weer zo blijft probeer ik vandaag nog een aantal platen bij te maken.

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » wo apr 23 2008 12:50 pm

Die kat lijkt als twee druppels water op die van mij. Een gesterilliseerd katertje? De laatste drie foto's vind ik eigenlijk qua compositie niet zo bijzonder.

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » wo apr 23 2008 1:00 pm

Pruimpit schreef:Een gesterilliseerd katertje? De laatste drie foto's vind ik eigenlijk qua compositie niet zo bijzonder.
Ja dat klopt. De compositie ben ik nog niet zo goed in, wil daar wel een kleine cursus in hebben. Vindt ik altijd nog vrij moeilijk om een goede compositie te kiezen.

Mark Meisner

Bericht door Mark Meisner » wo apr 23 2008 1:04 pm

Katten zijn leuk !!!!!! :P foto 1 van je 2e post is wel erg lief.

Ik heb een tijdje geleden ook wat foto's geschoten van Jimmy, een kat van een maatje van me. Echt een tof beessie :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » wo apr 23 2008 1:07 pm

AlwinSitton schreef:
Pruimpit schreef:Een gesterilliseerd katertje? De laatste drie foto's vind ik eigenlijk qua compositie niet zo bijzonder.
Ja dat klopt. De compositie ben ik nog niet zo goed in, wil daar wel een kleine cursus in hebben. Vindt ik altijd nog vrij moeilijk om een goede compositie te kiezen.
De kat kijkt hier een beetje sloom, probeer hem eens te fotograveren als hij in de boom zit of zo. Een oplettende blik maakt al veel goed.

Arabia
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Arabia » za apr 26 2008 12:29 am

Vandaag ook een "close encounter" gehad met een kat van een collega.
Ze wilde een paar "prenten" van haar kindje.

Foto 1:
Afbeelding

Foto 2:
Afbeelding

Foto 3:
Afbeelding

Moet er wel bij vertellen dat ik zwaar allergisch ben voor katten.
Was me wel een beproeving!!

Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » za apr 26 2008 5:57 am

leuke poezen vriendjes er zitten hele mooie bij ..

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » za apr 26 2008 10:43 am

Wammes, de kat van buren een paar huizen verderop.

Afbeelding
Say what you like
Do what you feel

MartijnM
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door MartijnM » za apr 26 2008 12:23 pm

Die van ons...gaap...

Afbeelding
Buy film, not megapixels...

Plaats reactie