Wat brengt de kat vandaag

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Light

Wat brengt de kat vandaag

Bericht door Light » za apr 26 2008 9:47 pm

Onze lieve katten brengen dagelijks een verassing mee naar binnen. Vaak is het de moeite van de foto niet waard (2 jaar terug een ijsvogel, zonde). Een paar dagen geleden werd er echter een levende vleermuis binnengrbracht. Dit is niet makkelijk om zo'n apparaat in een kleine ruimte op de foto te krijgen... snel de flitser erop en maar proberen (en bukken ondertussen). Beestje kon gelukkig de uitgang vrij snel vinden en kwam er met een gat in zijn vleugel vanaf. Ben weer eenervaring rijker :)

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

PS die ijsvogel was beter tot zijn recht gekomen op een takje ofzo, helaas...

6
Afbeelding

foto 4 is niet scherp, vond hem wel grappig.

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » za apr 26 2008 9:58 pm

Die ijsvogel gelijk in de vriezer doen. Voor een paar tientjes kun je hem laten opzetten.

http://www.ijsvogels.nl/cms/pivot/entry.php?id=4&w=menu
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Light

Bericht door Light » za apr 26 2008 10:08 pm

Ik heb em weggegeven aan iemand die dit idd heeft gedaan.

iJoost

Bericht door iJoost » za apr 26 2008 11:18 pm

Damn...

Naarmate ze mooier zijn lijkt het wel erger. De vogels die ze vangen. Wij hadden een keer een goudvink. En je kunt het ze moeilijk kwalijk nemen... :-(

En een fledermaus ook trouwens, die werd zo vanaf het gras met een sprong (klauw er bovenop) uit de lucht gehaald. Maar doordat ik het zag gebeuern was ik daar snel bij dus die is goed weggekomen. Beetje oppassen ook nog trouwens want vleermuizen zijn soms hondsdol.

Strak dat je de camera paraat had trouwens en er ook goed gebruik van maakte.

GdP

Bericht door GdP » za apr 26 2008 11:28 pm

Fijn z'n kat. :evil:

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za apr 26 2008 11:48 pm

GdP schreef:Fijn z'n kat. :evil:
Ik zie vogeltjes ook liever in een boom zitten Gerrit, maar ik kan het een kat niet kwalijk nemen; het is tenslotte een kat... :roll:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » za apr 26 2008 11:55 pm

Heel fraai Light,
Ik zie 's avonds vaak vleermuizen in het bos en ga binnekort die proberen vastt eleggen, zal niet meevallen.
Overigens bukken hoeft niet hoor bij vleermuizen. Ze hebben een soort sonar en vliegen niet tegen obstakels aan. Moet ook wel want ze leven voornamelijk in de schemer of donker.
Vrienden van mij woonden in Frankrijk en zij hadden vleermuzien in huis. Nog nooit is er één tegen hun opgevlogen.

Groet,
Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

unga
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door unga » wo apr 30 2008 3:06 am

wat je jezelf trouwens wel even moet afvragen: hebben je katten geen beet van die vleermuis gekregen. Vleermuizen kunnen drager zijn van Rabies oftewel hondsdolheid is voor de mens dodelijk dus zeker voor een kat........
D-5100
Sigma 10-20 mm HSM, AF-S DX 18-70, Sigma 70-300 APO-HSM, Sigma 150 mm Macro HSM
coolpix s9100
F-75+28-80 mm+75-240 mm
F3 HP + 1.8/50, 2.8/28
Nikon L35AF2
Rollei 35
Canonet 28
Olympus 35 RD

Light

Bericht door Light » wo apr 30 2008 3:49 pm

Ik hoorde hetzelfde, schijnt alleen dat 1 op 100 vleesmuizen het bij zich draagt...

Mieke53
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Mieke53 » wo apr 30 2008 4:08 pm

unga schreef:wat je jezelf trouwens wel even moet afvragen: hebben je katten geen beet van die vleermuis gekregen. Vleermuizen kunnen drager zijn van Rabies oftewel hondsdolheid is voor de mens dodelijk dus zeker voor een kat........
Dus binnenkort een draadje: wat brengt de vleermuis mee naar binnen? :lol:

Light

Bericht door Light » wo apr 30 2008 4:10 pm

haha :)

wblink
Forumlid
Forumlid

Re: Wat brengt de kat vandaag

Bericht door wblink » wo apr 30 2008 5:23 pm

Light schreef:Onze lieve katten brengen dagelijks een verassing mee naar binnen. Vaak is het de moeite van de foto niet waard (2 jaar terug een ijsvogel, zonde). Een paar dagen geleden werd er echter een levende vleermuis binnengrbracht. Dit is niet makkelijk om zo'n apparaat in een kleine ruimte op de foto te krijgen... snel de flitser erop en maar proberen (en bukken ondertussen). Beestje kon gelukkig de uitgang vrij snel vinden en kwam er met een gat in zijn vleugel vanaf. Ben weer eenervaring rijker :)
Heee, grandioos die fotos'van devleermuis! Ik heb vele malen geprobeerd deze rappe beestjes "te vangen", maar het is me nog nooit goed gelukt. Ik heb er echt veel moeite voor gedaan, zelfs tot in verlaten goudmijnen in Nevada (Mojave Desert) (USA) aan toe, zonder enig bevredigend resultaat: met tientallen foto's (C) alleen rotswanden of een heel klein vleermuisje.

Zal ik een kat nemen?

Nee, mijn laatste kat vrat de koolmeesnestjes leeg :-(.
Willem.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”