Ik zoek Ideeën voor een achterwand!

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » wo apr 30 2008 7:57 pm

Jolanda schreef:Fleecedekens van IKEA, 1,75 per stuk. Ik heb hem zelf in het zwart, even ophangen met wat knijpers en voila!!

Jolanda
Daar heb ik ook alle kleuren van :) Kan erg handig zijn.

ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ElRonno » ma mei 05 2008 1:10 am

Hier nog een voorbeeldje van gels. Dit is dus niet gedaan in Photoshop. Het verwisselen van een achtergrondkleur is secondenwerk.

Afbeelding

Annelies

Bericht door Annelies » ma mei 05 2008 7:33 am

remoss schreef:
Jolanda schreef:Fleecedekens van IKEA, 1,75 per stuk. Ik heb hem zelf in het zwart, even ophangen met wat knijpers en voila!!

Jolanda
Daar heb ik ook alle kleuren van :) Kan erg handig zijn.
Deze of andere lappen van de markt kun je makkelijk bevestigen op een stok, zodat je je stof hierom kunt oprollen.

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » ma mei 05 2008 8:32 am

ElRonno schreef:Hier nog een voorbeeldje van gels.
Hoi Ron,

Heb jij die speciale gels van Nikon. Die zijn belachelijk duur. Of heb jij deze die aan je flitser blijven kleven ?
Thanks,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

ElRonno
Forumlid
Forumlid

Bericht door ElRonno » ma mei 05 2008 10:25 am

Hoi ALE,

Ik heb ook twee setjes van Nikon, maar dat zijn subtiele correctiefilters in een beperkt aantal kleuren. De zelfklevende die je noemt kende ik niet maar zijn hetzelfde idee, ook maar in 5 kleuren.

Ik heb een complete set van Rosco met drie waaiers (swatchbooks) in elke denkbare kleur. Mijn favoriet is 'gaslight green'. Destijds heb ik de laatste set los gepraat bij de importeur. Geen idee of ze nu weer verkrijgbaar zijn.

Afbeelding

Ik heb de vaste plastic pin in de waaiers vervangen door losse boutjes, zodat ik makkelijk filters kan uitnemen en terugplaatsen.

JanF

Bericht door JanF » ma mei 05 2008 12:48 pm

Voor producten gebruik ik achtergrond vellen die ik haal bij Calumet (zijn vast ook bij andere goed gesorteerde zaken te vinden) Deze zijn iets van 1 bij 1,5 mtr en zijn van kunststof. Je kan ze schoonmaken en ze kreukelen ook niet bij vervoer.

Ik dacht dat ze ong. een tientje per stuk zijn.

ElRonno
Forumlid
Forumlid

Bericht door ElRonno » ma mei 12 2008 3:43 pm

Bij kunststofshop kun je ook vellen en rollen krijgen in allerlei kleuren en formaten, mat en glans.

Ik heb wat monsters van o.a. wit materiaal gekregen. Het witte folie van de rol is niet glad maar een soort behang. Lijkt me voor grotere onderwerpen niet zo erg, maar voor kleinere productfotografie een probleem want dan ga je ribbeltjes zien op de plaats van het scherpstelvlak.

Het steviger velfolie is mooi egaal materiaal. Laat zich ook zonder kreukels in een bocht vouwen, handig voor een seamless achtergrond.

Echter, beide zijn niet exact neutraal wit maar heel iets te blauw. Met het blote oog niet te zien, maar in Photoshop kun je het met de pipetjes nameten naast een neutrale referentie (grijskaart, kleurkaart, etc.). Scheelt maar heel iets, maar voor pietlutten zoals ik maakt het uit.

Omdat het zo weinig scheelt en mooi materiaal is overweeg ik een groot vel wit mat te kopen als portable seamless opnametafel. Heb ondertussen de leverancier gevraagd of de andere kunststof soorten die hij levert niet nog beter zijn.

En misschien de zwart matte, die reflecteert maar onder bepaalde hoeken. Vrij neutraal ook.

Herman55

Bericht door Herman55 » ma mei 12 2008 5:57 pm

Ron,

Ik heb bij Adorama de roscolux swatchbook gevonden. Is dat wat jij bedoeld? Prijs is slechts $3,95 excl. verzendkosten.
http://www.adorama.com/ROSB.html?search ... &item_no=1

ElRonno
Forumlid
Forumlid

Bericht door ElRonno » ma mei 12 2008 6:04 pm

Herman55 schreef:Ron,

Ik heb bij Adorama de roscolux swatchbook gevonden. Is dat wat jij bedoeld? Prijs is slechts $3,95 excl. verzendkosten.
http://www.adorama.com/ROSB.html?search ... &item_no=1
Ja, dat is 'm! Jammer dat Adorama $39.50 aan verzendkosten rekent.

V70ORD5
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door V70ORD5 » ma mei 12 2008 7:01 pm

Als dat versturen zo duur is, moet er maar een groupbuy opgestart worden. ....

Of hier je boodschappen doen. Shipping costs volgens mij $3.99

En lees ook even dit kommentaar over adorama....

En ebay heeft ze ook wel.
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....

Herman55

Bericht door Herman55 » ma mei 12 2008 10:16 pm

Veel te hoge verzendkosten. Amazon gaat ook via Adorama. B&H rekent maar liefst $60. Met de huidige koers is dat toch nog 40 euro. Toch maar even verder kijken.

Herman55

Bericht door Herman55 » di mei 13 2008 11:28 am

Heb inmiddels 2 setjes besteld via Ebay: 5.30 euro per stuk. Verzendkosten: 16,60. Totaal per setje dus 13,60

Herman55

Bericht door Herman55 » za mei 24 2008 3:30 pm

Herman55 schreef:Heb inmiddels 2 setjes besteld via Ebay: 5.30 euro per stuk. Verzendkosten: 16,60. Totaal per setje dus 13,60
Woensdag kwamen de setjes binnen. Leuke frisse kleurtjes. Nu op naar de bouwmarkt om de plastic pin te vervangen.

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door André » za mei 24 2008 5:53 pm

Ik heb bij de Ikea rolgordijntjes gekocht in een stuk of 6 kleuren (vaak in de aanbieding voor 10 euro) Deze achterelkaar op een plank geschroefd en aan het plafond gehangen. Werkt prima. Wel zijn ze redelijk doorschijnend, maar ik heb de zwarte achteraan gehangen en deze trek ik altijd naar beneden en dan de kleur die ik wil hebben ook. Dan gaat het eigenlijk prima.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Boldey » di mei 27 2008 12:13 am

Snuffel eens op http://www.diyphotography.net. Staan heel veel tips op over het (goedkoop) zelf bouwen van een studio en apparatuur. Leuke site.

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”