Diafragma is dus kennelijk wel in orde. Toch bewegingsonscherpte misschien, hand niet vast genoeg? Objectieven zijn volgens mij in orde.
Punt voor mij blijft: waar stel je op scherp met dit soort foto's?
De menigen zijn trouwens wel verdeeld zie ik

Riemke schreef:Foto's 1 t/m 4 zijn met de 17-55 genomen, de rest met de 18-200.
Diafragma is dus kennelijk wel in orde. Toch bewegingsonscherpte misschien, hand niet vast genoeg? Objectieven zijn volgens mij in orde.
Punt voor mij blijft: waar stel je op scherp met dit soort foto's?
De menigen zijn trouwens wel verdeeld zie ik
Ik neem maar aan dat mijn reactie aanleiding voor je gefronste wenkbrauw + smiley was? Maar ik meen het echt..., zulke scherpe foto's - ondanks discussie in dit draadje over aan/afwezighheid bewegingsonscherpte - heb ik in mijn hele fotogafische hobbycarriere niet voor mekaar gekregen. Vraag me dus oprecht af hoe men dat voor mekaar krijgt.mikemix schreef:Euh....
Met alle respect voor Riemke, maar de foto's zijn niet scherp, althans een flink aantal. Kijk bijvoorbeeld eens goed naar foto 2. Jij hebt wel een probleem als je dat niveau niet kan halen. Begrijp jouw reactie niet zo goedsofa2007 schreef:Riemke,
Prachtige zomerse platen. [jaloers]Hoe krijg je dat zo scherp?[/jaloers] Wat maakt het verschil? De lens, de camera, je vaste hand of een combi van dat alles? Het is me nog nooit gelukt zulke scherpe foto's te krijgen, ook niet met statief.
Willem
Nee, bloedserieus. Heb trouwens niet het gevoel dat ik een probleem moet hebben als ik dit niveau niet haal. Moet ik m'n spullen dan verklopen? Of word ik dan niet meer toegelaten hier? Vertel!Pruimpit schreef: Met alle respect voor Riemke, maar de foto's zijn niet scherp, althans een flink aantal. Kijk bijvoorbeeld eens goed naar foto 2. Jij hebt wel een probleem als je dat niveau niet kan halen. Begrijp jouw reactie niet zo goedOf is jouw post sarcastisch bedoeld
sofa2007 schreef:Nee, bloedserieus. Heb trouwens niet het gevoel dat ik een probleem moet hebben als ik dit niveau niet haal. Moet ik m'n spullen dan verklopen? Of word ik dan niet meer toegelaten hier? Vertel!Pruimpit schreef: Met alle respect voor Riemke, maar de foto's zijn niet scherp, althans een flink aantal. Kijk bijvoorbeeld eens goed naar foto 2. Jij hebt wel een probleem als je dat niveau niet kan halen. Begrijp jouw reactie niet zo goedOf is jouw post sarcastisch bedoeld
![]()
Willem
Pruimpit schreef:Riemke, dat lijkt wel een Friese naam. Ik wist wel dat het eigenlijk niet aan haar lag
Een west-fries dan, reikt dat tot HHW ?Riemke schreef:Alleen mijn naam is overigens Fries)