Rangefinders, wie kan er wat over vertellen ?

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's
Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » do mei 08 2008 12:02 am

emdeklerk schreef:Iedere vorm van sarcasme was mij vreemd.
OK, dat is prettig om te lezen en het er niet mee eens zijn kan en mag natuurlijk.

Nog even een poging om dit draadje leven in te blazen.

Leica heeft recent een goedkopere lijn objectieven uitgebracht. Goedkoper is dan wel nog steeds heel prijzig in Nikon-termen ...

Wie weet dus dit jaar (Photokina?) ook een bijpassende goedkopere M-body. Lijkt mij noodzakelijk voor het overleven van Leica.

Overigens worden de geruchten op het web steeds sterker dat er de komende tijd compacts met grotere CMOS-sensoren geïntroduceerd gaan worden.

Ik wacht met spanning en de hand op de knip deze ontwikkelingen af.

yoyo

Bericht door yoyo » do mei 08 2008 2:56 am

Skippy schreef:Overigens worden de geruchten op het web steeds sterker dat er de komende tijd compacts met grotere CMOS-sensoren geïntroduceerd gaan worden.
Jammer dat die te laat komen voor de voorjaarsvakantie...

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » do mei 08 2008 8:40 am

Ik vond het al grappig te lezen dat de sluitertijdknop en diafragma-instelling van een manuele camera tegenwoordig gezien worden als "voorkeuze"-instellingen.

Diafragmavoorkeuze en sluitertijdvoorkeuze zijn voorbehouden aan camera's met een vorm van automatische belichting. De getoonde Mamiya zal inderdaad wel een automaat hebben, maar de verkoper heeft het alleen maar over een lichtmeter.

E.M. de Klerk

mikemix

Bericht door mikemix » do mei 08 2008 6:13 pm

Was al heel lang op zoek naar de 28Ti.
Laat ik hem nou vandaag gevonden hebben :)
Dit wordt mijn analoge reiscamera.
Net getest, alles werkt en ziet er piekfijn uit.
Bij de introductie op de Photokina in Köln (in 1996?) maakte ik voor het eerst kennis met deze camera.

Prachtige Nikon kwaliteit en volgens mij is de 28Ti zeldzamer dan zijn broertje de 35Ti.
Body is zoals de naam doet vermoeden helemaal uit Titanium.

Afbeelding

Afbeelding

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » do mei 08 2008 6:33 pm

Hey die is grappig. Dat is echt nog een knappe zo te zien :)

Ik heb geboden en gewonnen een Yashica minister III, dat is deze:

Afbeelding

Geen idee of het wat is maar de verkoper zei dat ie het nog deed. En voor € 12,50 mogen we niet al te veel klagen dan ;)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

mikemix

Bericht door mikemix » do mei 08 2008 7:27 pm

Een echte Yashica :)
Tja, voor dat bedrag val je zeker geen buil idd.

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » do mei 08 2008 8:21 pm

Oh oh, dat zijn hele fraaie cameraatjes M&M!

Veel plezier ermee :)

mikemix

Bericht door mikemix » do mei 08 2008 10:27 pm

Skippy schreef:Oh oh, dat zijn hele fraaie cameraatjes M&M!

Veel plezier ermee :)
:) dank Skip!
(erna maar eens informeren wat wijsheid is met scannen, ik pb wel even tegen die tijd).

mikemix

Bericht door mikemix » di jun 10 2008 2:45 pm

Iemand bekend met de Epson R-D1?
Digitale meetzoeker die gezien de film transporthendel een analoge camera emuleert :shock:

Waar hadden we die metertjes eerder gezien?

http://www.luminous-landscape.com/revie ... -rd1.shtml :)

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » di jun 10 2008 3:09 pm

mikemix schreef:Iemand bekend met de Epson R-D1?
Niet echt, ik zou 'm graag hebben! Lijkt me een toekomstige klassieker voorzover digitaal dat aureool zal verwerven.

Is een rangefinder met de Sony-sensor uit de D70(s).

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » di jun 10 2008 3:52 pm

E.M.de Klerk schreef:
Overigens vind ik het heel grappig dat als ik eens spreektaal gebruik ("es") er keurig over gevallen wordt. Ik krijg er een heerlijk Monty Python-gevoel bij. Als ik de taal op dit forum lees... "me lensen", het d- , t- en dt-gebruik, het vrijwel constant los schrijven van samengestelde woorden: "wit balans" etc. Wie heeft comedy-series nodig als hij het Nikon-forum heeft?

Tja, nikon is in elke sociale klasse te vinden :D .
Het is nu eenmaal geen leicaforum. :)

Tammo

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » di jun 10 2008 3:59 pm

mikemix schreef:Digitale meetzoeker die gezien de film transporthendel een analoge camera emuleert :shock:
Wordt die "film" transporthendel niet gebruikt om na elke opname met een wissertje de sensor schoon te vegen?

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » di jun 10 2008 7:04 pm

Tammo:
"Tja, nikon is in elke sociale klasse te vinden.
Het is nu eenmaal geen leicaforum."

Kijk, dat is nu elitair denken.

Als zou afgrijselijk spellen iets te maken hebben met een sociale (lees: "lagere") klasse. Ik breng me een aantal discussies op dit forum in herinnering, waarbij overduidelijk bleek dat slecht taalgebruik helaas door ver ondermaats onderwijs en verregaande desinteresse is doorgewoekerd tot in alle niveau's van opleiding, inkomen en maatschappelijke standing.
Het is zelfs zo erg dat het onze huidige regering is opgevallen, en dat wil wat zeggen.
Als ik een euro kreeg voor iedere verkeerde d, t, dt en ten onrechte los geschreven samenstelling kon ik nu waarschijnlijk met pensioen.
Hoewel ik inderdaad ook wel heb mogen constateren dat het taalgebruik op bijvoorbeeld het Canon Eos-forum wat beter is dan op het Nikonforum - dus zou volgens de redenering van Tammo de gemiddelde Canon-gebruiker wat hoger op de ladder staan? Mwah...
Ik zal ook eens op het Leicaforum kijken. (Eerst eens kijken of die Leica-gebruikers wel een forum nodig hebben!)

Als immer een hartelijke groet van E.M. de Klerk

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » di jun 10 2008 7:22 pm

emdeklerk schreef:Ik breng me een aantal discussies op dit forum in herinnering, waarbij overduidelijk bleek dat slecht taalgebruik helaas door ver ondermaats onderwijs en verregaande desinteresse is doorgewoekerd tot in alle niveau's van opleiding, inkomen en maatschappelijke standing.
Het is zelfs zo erg dat het onze huidige regering is opgevallen, en dat wil wat zeggen.
Nou ja de MP is ook bepaald geen woordenkunstenaar :wink:

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » di jun 10 2008 7:59 pm

E.M. de Klerk:
Met enige schroom wil ik u (je?) op mijn woordkeus attent maken. Met schroom omdat het meer dan 45 jaar geleden is dat enige vorm van onderwijs tot mij kwam.
Ik gebruikte de woorden elke sociale klasse. Niet een .. of de sociale klasse.
Het woord elke heeft niet de beperking van het woord de.
Het lees:"lagere" is enkel een interpretatie.
Maar goed, ik kan me nauwelijks voorstellen dat een hoger opgeleide spreekt van "me leica lensen" :shock: .
Toch wil ik mijn waardering uitspreken voor de niet aflatende strijd tegen het afgrijselijk spellen. :D :D
Nederlands Kleine Koenen ligt nu op mijn bureau :)
Dank aan de redactie die tot nu toe dit offtopic gepraat heeft toegelaten.

Een eveneens heel hartelijke groet van Tammo

Plaats reactie

Terug naar “Analoog”