Deze week maar eens flink plaatjes geschoten met vrienden van me, allebei twee stellen. Overdag is het veel te moeilijk nog voor mij (om fatsoentelijke opnames te maken) met zo'n mooi/fel weer (volle zon)
Dus heb ik besloten dat ik s'avonds rond 8 uur de foto's ging maken.
Hoop dat jullie het wat vinden, en dat ik iets vooruit ben gegaan.
Niet alles is 100 % scherp, en sommige bewerkingen zijn verschillend maar het hoeft was niet de bedoeling om in de bewerking een passende serie te maken.
Ook niet overal kader, omdat ik even niet zo snel tijd had om er nog kaders om te maken.
De 1e shoot:

Was eerst een andere bewerking maar vond deze mooier.
Minpuntjes: puistjes modellen / jongen kijkt recht in de lens waardoor het contact wat minder is met de meid / grassprietje op z'n kin
Pluspuntjes: spontaan foto / redelijk scherp / goede composite / mooie kleuren (mijn mening)

Minpuntjes: donkere ogen modellen / vrouwelijk model beetje onscherp
Pluspuntjes: het contact / compositie / modellen op voorgrond gezet, en achtergrond weggeflitst, waardoor stel beter tot recht komt.

Minpuntjes: onscherpte / puistjes / rechteroog vrouwelijk model te licht.

Minpuntjes: onscherpte, maar past er misschien wel een beetje bij / gebouw op de achtegrond / ogen te donker
Pluspuntjes: compositie / het moment

Minpuntjes: zon op het hoofd mannelijk model / iets te donker? (bij teveel corectie belichting gaat mijn "idee" van de foto weg)
Pluspuntjes: contact / compositie / het idee dat ik wilde overbrengen

Minpuntjes: vrouwelijk model iets onscherp, kan ook zijn charmes hebben bij dit geval (vind ik)
Pluspuntjes: het moment (contact) / goed belicht / goede compositie / mooie kleuren

Minpuntjes : donkere ogen / iets te weinig kleur?
Pluspunjes: compositie / belichting / contact / creatief effect, beetje "fisheye achtig"
Jullie nog tips / commentaar / feedback?