Wood 'n' Blue

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Panther

Wood 'n' Blue

Bericht door Panther » wo mei 14 2008 10:47 am

Het lijnenspel van de balken tegen de strakblauwe lucht trok me wel.
Helaas weer wat kwaliteitsverlies met resizen, nu gedaan met Capture NX.
De originelen zijn wel goed strak aan de randen.
Het is overigens een jachthut in aanbouw ergens in de Eifel.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo mei 14 2008 11:21 am

leuke abstracte platen. Ik zou nummer 4 weglaten die valt een beetje buiten de boot doordat je links wat land ziet en het geheel er te klein op staat (niet beeldvullend)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » wo mei 14 2008 11:51 am

Hele leuke serie Panther.
Mooie kleuren en strakke composities.
Goed gezien!!!!!!!!!!

Nr 4 valt inderdaad beetje buiten de boot.

En je hebt een vlekje op je sensor, op 2,3 & 4 goed te zien.

Mvg, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Rogier

Bericht door Rogier » wo mei 14 2008 11:54 am

Ik mis eigenlijk juist het lijnenspel in deze foto's. Er is geen duidelijk punt waar de lijnen vandaan komen of heen geen, en er is geen samenhang tussen de lijnen. Het contrast van het hout tegen de lucht is idd best mooi, maar de foto's zijn te rommelig. Met meer aandacht voor de compositie was hier volgens mij meer uit te halen.

Je hebt trouwens wat vlekjes op je sensor :wink:

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » wo mei 14 2008 11:56 am

En zo zijn er altijd net zoveel mensen met net zoveel opvattingen :oops: :wink:
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Panther

Bericht door Panther » wo mei 14 2008 12:06 pm

Nikon Gino schreef:En zo zijn er altijd net zoveel mensen met net zoveel opvattingen :oops: :wink:
Gelukkig wel, dat houdt het ook leuk en zorgt voor zoveel afwisseling.
Vlekje op de sensor is gespot, ga zo even een schoonmaaksetje kopen.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo mei 14 2008 12:20 pm

Rogier schreef:Ik mis eigenlijk juist het lijnenspel in deze foto's. Er is geen duidelijk punt waar de lijnen vandaan komen of heen geen, en er is geen samenhang tussen de lijnen. Het contrast van het hout tegen de lucht is idd best mooi, maar de foto's zijn te rommelig. Met meer aandacht voor de compositie was hier volgens mij meer uit te halen.
Ik ben het met Rogier eens. De composities zijn te rommelig m.i. omdat er teveel op staat.

Bij dit onderwerp had je wellicht beter de composities met een telezoom kunnen maken, bij abstract is minder namelijk vaak beter.

sofa2007
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door sofa2007 » wo mei 14 2008 7:59 pm

Skippy schreef:
Rogier schreef:Ik mis eigenlijk juist het lijnenspel in deze foto's. Er is geen duidelijk punt waar de lijnen vandaan komen of heen geen, en er is geen samenhang tussen de lijnen. Het contrast van het hout tegen de lucht is idd best mooi, maar de foto's zijn te rommelig. Met meer aandacht voor de compositie was hier volgens mij meer uit te halen.
Ik ben het met Rogier eens. De composities zijn te rommelig m.i. omdat er teveel op staat.

Bij dit onderwerp had je wellicht beter de composities met een telezoom kunnen maken, bij abstract is minder namelijk vaak beter.
Kijk dit begint erop te lijken. Niet meer over de vraag of het scherp genoeg is (want het lijkt er in het digitale tijdperk helaas op of de scherpte van de foto's de maatsaf is voor de kwaliteit ervan) en dat het bruin zo mooi afsteekt tegen het blauw maar hoe je de foto compositorisch kunt versterken als het idd de bedoeling was het lijnenspel goed vast te leggen.
Goeie opbouwende kritiek dus voor de fotograaf van Rogier en Skippy.

Willem
Willem

______

D300 // D600 // Nikkor 14-24mm 2.8 G // Tamron SP 24-70 mm 2.8 // Nikkor 70-200 2.8 G // Panasonic DMC-LX5

http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”