Tokina 11-16??
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dat heb ik niet beweerd. Ik ken ze allebei niet uit de praktijk. Maar als ik naar die lettertjes in het buitenlands kijk, dan denk ik dat ik die zou kiezen als de prijs geen issue is.KvP schreef:Patrick.
Is die lens voor jou een paar honderd euro meer waard dan?
Maar dat was voor jou toch ook niet het argument? Jij geloofde toch niet dat ie beter is "in de praktijk"?

tsja, dan zitten we in een heel andere discussieKvP schreef:Teveel leesvoer in een buitenlandse taal
Ik geloof niet dat de tokina beter is als de sigma in praktijk.

ajuus
emiel
WEBsite: https://docs.com/emiel-stroeve
ik geloof best dat ik een goed huis heb.....KvP schreef:ik zei dat hij van goede huize moet komen
gaat nergens meer over, hè

ajuus
emiel
WEBsite: https://docs.com/emiel-stroeve
Heb dit (overigens erg fijne) objectief op za 10/5 bij Kamer Express gekocht voor €649 en tot mijn verbazing was deze prijs na het lange pinksterweekend op 13/5 opeens aangepast naar €578 (zelfde prijs als toen bij Konijn). Dat werd na 2 dagen weer naar de huidige prijs van €639 aangepast.Ik heb de mijne vandaag toch nog (na aanspreken verkoper op prijswissel) voor de oude prijs gekregen De prijs ging bij KE omhoog wegens "schaarste" was de verklaring
Uiteraard verhaal gehaald, want had graag geweten dat 1 werkdag later kopen, ruim 10% korting zou betekenen. KE meldt mij nu dat een al te enthousiaste collega de prijs nooit op €578 had mogen zetten omdat ze er dan verlies op zouden maken. Dat is een heel andere uitleg, dan Antoinette heeft gekregen bij ze. Zij en Franklin hebben kunnen profiteren maar ik heb als klant verder gewoon maar pech gehad. Niet netjes, en had ik ook niet verwacht bij deze inmiddels (te?) grote fotospullenboer. Het gaat me niet om het geld, hoewel ik die dag met een zeer volle tas en zeer lege buidel de winkel verliet, maar vind dit toch wel kras.
Ik sta op het punt het vakantiegeld dit jaar deels te spenderen aan de op dit forum zo geprezen Nikkor AF-S 70-200 VR toeter. Na bovenstaande twijfel of ik die nog bij KE moet aanschaffen, waar ik anders zo graag kom. Iemand vergelijkbare ervaringen bij ze gehad?

Mechanische kwaliteit van Sigma beter dan Tokina? No way! Tokina's zijn gebouwd als een tank, waar ik Sigma's nog wel eens wat plastic vind aanvoelen.noortje53 schreef:Tokina:
Optical Quality: XXXX
Mechanical Quality: XXXX
Price/Performance: XXXXX
Sigma
Optical Quality: XXXx
Mechanical Quality: XXXXx
Price/Performance: XXXXX
Bij de Tokina dus de beelkwaliteit beter.
Bij de ander de mechanische kwaliteit.
Maak de keuze wat je het belangrijkst vindt.
Gr.
Mieke
- Franklin
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Nou, de Tokina 11 - 16 die ik heb gekocht is inmiddels al weer terug. Er was NIET EEN foto uit te krijgen waar ook maar enige scherpte in zat.
Bij scherpstellen op een object op meerdere honderd meter bleef de afstandsschaal de ene keer staan op 0,9 meter en de andere keer op 2 meter maar op oneindig kwam hij nooit.
KE heeft hem teruggenomen maar kon geen andere leveren. Moet dus maar kijken wat ik nu ga doen. Wat anders of toch maar even wachten op een nieuwe zending. Ik neem aan dat de prijs ook wel weer zal dalen.
Bij scherpstellen op een object op meerdere honderd meter bleef de afstandsschaal de ene keer staan op 0,9 meter en de andere keer op 2 meter maar op oneindig kwam hij nooit.
KE heeft hem teruggenomen maar kon geen andere leveren. Moet dus maar kijken wat ik nu ga doen. Wat anders of toch maar even wachten op een nieuwe zending. Ik neem aan dat de prijs ook wel weer zal dalen.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1
- Antoinette
- Forumlid
- Contacteer: