Vestingstadje Brielle

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
satte

Vestingstadje Brielle

Bericht door satte » wo mei 21 2008 9:29 pm

Hier een aantal willekeurige foto`s die ik vandaag in Brielle geschoten heb.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. tot slot een panorama.
Afbeelding

Groeten Erik

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo mei 21 2008 9:37 pm

Een kleurrijk geheel hoor. Bewerk je ze na?

Even een opmerking in z'n algemeenheid. Een goede foto is vaak een kwestie van details. Een paar voorbeeldjes waar het hier aan schort:

Foto 1: Je mist een stukje van het wiel. Zo'n klein stukje missen kan nergens goed voor zijn. Het onderwerp hoeft er niet altijd helemaal op te staan, maar een heel klein stukje missen, dat kan dus eigenlijk nooit!

Foto 2: Je had beter een stap naar rechts kunnen doen. Dan had je de kpop van de lantaarn niet half voor de schoorsteen gehad. Dat maakt een heel groot verschil!

Foto 5: Het onderwerp is ongetwijfeld de schandpaal, maar het kanon er niet helemaal op, en nog net een stukje kerktoren juist wel... Een net iets ander standpunt of iets meet in- danwel uitgezoomd maakt een veel betere foto!

Ik hoop dat je hier iets mee kan... :D
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » wo mei 21 2008 9:38 pm

Hoi Erik,

Die zijn goed gelukt zeg. Die pano is vet, jammer dat net die linker zijde iets is uitgebeten, maar voor de rest. Toppie.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

satte

Bericht door satte » wo mei 21 2008 9:47 pm

PatrickP schreef:Een kleurrijk geheel hoor. Bewerk je ze na?

Even een opmerking in z'n algemeenheid. Een goede foto is vaak een kwestie van details. Een paar voorbeeldjes waar het hier aan schort:

Foto 1: Je mist een stukje van het wiel. Zo'n klein stukje missen kan nergens goed voor zijn. Het onderwerp hoeft er niet altijd helemaal op te staan, maar een heel klein stukje missen, dat kan dus eigenlijk nooit!

Foto 2: Je had beter een stap naar rechts kunnen doen. Dan had je de kpop van de lantaarn niet half voor de schoorsteen gehad. Dat maakt een heel groot verschil!

Foto 5: Het onderwerp is ongetwijfeld de schandpaal, maar het kanon er niet helemaal op, en nog net een stukje kerktoren juist wel... Een net iets ander standpunt of iets meet in- danwel uitgezoomd maakt een veel betere foto!

Ik hoop dat je hier iets mee kan... :D

Alle foto`s zijn door Capture NX nabewerkt.

Aan je tips heb ik zeker wat aan :)
bedankt.

Groeten Erik.

Light

Bericht door Light » wo mei 21 2008 9:51 pm

Panorama is prachtig, als je een beetje handig bent met photoshop, dan kppier je de lucht vanuit het midden naar links.

satte

Bericht door satte » wo mei 21 2008 10:00 pm

Light schreef:Panorama is prachtig, als je een beetje handig bent met photoshop, dan kppier je de lucht vanuit het midden naar links.
Ben niet zo handig met PS :oops: , kan het wel een keer proberen.

Groeten Erik.

Panther

Bericht door Panther » do mei 22 2008 12:31 am

Die pano is schitterend, geeft Brielle ook goed weer.
Het pleintje met de schandpaal is het Wellerondom, voor je info. JE hebt toch wel een pannekoekje gegeten daar hoop ik?

Hoewel ik je zeker niet zal kunnen verbeteren denk ik dat je er meer uit had kunnen halen. Brielle heeft zoveel te bieden en ik mis het typische "Den Briel" gevoel wat ik bij de pano wel heb.

(Ik ben er vlakbij opgegroeid en ben er jaren wezen stappen, vandaar dat ik Brielle redelijk ken.)

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » do mei 22 2008 12:56 am

Hoi Erik,

Leuke serie en de pano springt eruit.
Uit hoeveel foto's bestaat deze???
En hoe heb je deze aan elkaar geplakt???

Groeten, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

satte

Bericht door satte » do mei 22 2008 6:59 am

Panther schreef:Die pano is schitterend, geeft Brielle ook goed weer.
Het pleintje met de schandpaal is het Wellerondom, voor je info. JE hebt toch wel een pannekoekje gegeten daar hoop ik?

Hoewel ik je zeker niet zal kunnen verbeteren denk ik dat je er meer uit had kunnen halen. Brielle heeft zoveel te bieden en ik mis het typische "Den Briel" gevoel wat ik bij de pano wel heb.

(Ik ben er vlakbij opgegroeid en ben er jaren wezen stappen, vandaar dat ik Brielle redelijk ken.)
Ik moet zeker nog een keer terug gaan om pannekoeken te eten :)

Groeten Erik.

satte

Bericht door satte » do mei 22 2008 7:01 am

Hoi Gino.

De pano bestaat uit 8 foto`s en is aan elkaar geplakt met Panorama Maker 4 Pro.

Groeten Erik.

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » vr mei 23 2008 6:26 am

satte schreef:Hoi Gino.

De pano bestaat uit 8 foto`s en is aan elkaar geplakt met Panorama Maker 4 Pro.

Groeten Erik.
Mooi gemaakt man :P :P :P
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”