Kan iemand mij vertellen of je met dit objectief in combinatie met een sigma 1,4x converter nog uit de hand kan schieten?
Wil hem gebruiken om o.a. zeilwedstrijden vast te leggen.
sigma 100-300mm f4 en teleconverter
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als je goed licht hebt, dan kan dat prima. Net als alle andere lenzen. Met de teleconverter erbij en volledig ingezoomd kom je op 420mm, maal 1.5 voor de cropfactor maakt 630mm. Dus de gemiddelde persoon kan 'm bij 1/630ste seconde stilhouden. Als je een vaste hand hebt kan het langer, anders heb je een kortere sluitertijd nodig.
Een eenbeenstatief of een "echt" statief helpt natuurlijk wel enorm, of een klein steuntje ergens zoeken.
Verder is het echt een hele goede lens voor het geld. Tweedehands moet je voor de combinatie op ongeveer 700 Euro rekenen.
Een eenbeenstatief of een "echt" statief helpt natuurlijk wel enorm, of een klein steuntje ergens zoeken.
Verder is het echt een hele goede lens voor het geld. Tweedehands moet je voor de combinatie op ongeveer 700 Euro rekenen.
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Contacteer:
Ik liep tegen deze op marktplaats.nl aan. De Nikon vind ik wat handling betreft veel minder. Optisch is ie denk ik ook wat minder. Maar het bereik is natuurlijk nog mooier van de Nikon.
Ik ben in ieder geval erg tevreden over de mijne!
De Sigma 70-200 f/2.8 is trouwens ook het overwegen waard. Die zijn de laatste tijd ineens enorm in prijs gedaald, en dat zal de prijs van een tweedehands ook wel gedrukt hebben neem ik aan!
Ik ben in ieder geval erg tevreden over de mijne!
De Sigma 70-200 f/2.8 is trouwens ook het overwegen waard. Die zijn de laatste tijd ineens enorm in prijs gedaald, en dat zal de prijs van een tweedehands ook wel gedrukt hebben neem ik aan!
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Contacteer:
Jazeker. De Nikon TC's passen niet eens, en waarom zou ik een Kenko nemen als ik een prima Sigma TC kan kopen. Ik kon 'm ook nog eens kopen voor een zacht prijsje van iemand die 'm (te) weinig gebruikte.rbojanssen schreef:Hey PatrickP,
tussenvraagje aan jou, de converter heb jij van Sigma ?
Ik gebruik 'm zelf trouwens ook nog nauwelijks moet ik bekennen. Maar dat komt nog wel neem ik aan!
Ah thx!! Deze staat bij mij namelijk ook op het verlanglijstjePatrickP schreef:Jazeker. De Nikon TC's passen niet eens, en waarom zou ik een Kenko nemen als ik een prima Sigma TC kan kopen. Ik kon 'm ook nog eens kopen voor een zacht prijsje van iemand die 'm (te) weinig gebruikte.rbojanssen schreef:Hey PatrickP,
tussenvraagje aan jou, de converter heb jij van Sigma ?
Ik gebruik 'm zelf trouwens ook nog nauwelijks moet ik bekennen. Maar dat komt nog wel neem ik aan!