Verschillen tussen D50 en de D70s
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik ben begonnen met de D50.
Als 2e camers kocht ik een D70, een D70s ,een D100 en toch viel ik steeds terug op de D50.
Inmiddels heb ik een D1X maar nog steeds gebruik ik de D50, soms als eerste en soms als 2e camera maar ik zal hem blijven gebruiken.
Wel heb ik er vanaf het begin een batterypack op anders kan ik hem slecht vasthouden maar je went ook ergens aan natuurlijk.
M.a.w. de D50 vind ik qua prijs/kwaliteit 1 van de beste camera,s die gemaakt is (D80 en D40 nog nooit in handen gehad)
Als 2e camers kocht ik een D70, een D70s ,een D100 en toch viel ik steeds terug op de D50.
Inmiddels heb ik een D1X maar nog steeds gebruik ik de D50, soms als eerste en soms als 2e camera maar ik zal hem blijven gebruiken.
Wel heb ik er vanaf het begin een batterypack op anders kan ik hem slecht vasthouden maar je went ook ergens aan natuurlijk.
M.a.w. de D50 vind ik qua prijs/kwaliteit 1 van de beste camera,s die gemaakt is (D80 en D40 nog nooit in handen gehad)
- alfredo
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Ha! wat heerlijk om te horen!!olle_griese schreef:Ik ben begonnen met de D50.

alfredo schreef:nu krijg ik het gevoel dat het maar een beginnerscameraatje is...
So What, Ben je nu minder blij met de D50???
Het zal me een rot zorg zijn wat de rest er van zegt, instappertje, beginners camera....niets van aan trekken.
Het gaat om plezier hebben in het maken van foto’s en niet om de uitrusting.
Sommige mensen kopen om het kopen…en maar pronken. Ik heb waardering voor Bug 322 en Opgezet fan, deze mannen zijn dol enthousiast met de D50, en zetten mooi platen neer op deze site.
Weinig verschillen !
De D50 en de D70s lijken sterk op elkaar, maar is toch wel 1 duidelijk verschil namelijk de CCD. De CCD van de D70s levert wel iets mooiere foto's. Mooie kleurdiepte en minder vivid (levendig) dan de D50. Toch vind ik het kwaliteitsverschil niet groot en gezien het prijsverschil is de D50 zeker een goede camera ! Ik heb ze allebei gehad en ik moet zeggen dat de D70s me iets beter beviel.
Nb: De D50 is een goede camera die de TIPA award heeft gewonnen, dus het is zeker geen slechte jongen !
Nb: De D50 is een goede camera die de TIPA award heeft gewonnen, dus het is zeker geen slechte jongen !
Re: Weinig verschillen !
Ik sluit me hier bij aan. Ik heb ze beiden gehad en voor mij waren de belangrijkste positieve verschillen van de D70S de 2e instelschijf en de grootte van de body.Bram66 schreef:De D50 en de D70s lijken sterk op elkaar, maar is toch wel 1 duidelijk verschil namelijk de CCD. De CCD van de D70s levert wel iets mooiere foto's. Mooie kleurdiepte en minder vivid (levendig) dan de D50. Toch vind ik het kwaliteitsverschil niet groot en gezien het prijsverschil is de D50 zeker een goede camera !
D70 bezitters zijn kunstenaars geworden in het verzinnen van een goede smoes sinds de D50 uitkwam.
Mij maakt het niet uit
Ik heb genoeg smoesen om achter mijn D50 te blijfen.

zoals meer instel wieltjes ik zou alleen maar in de war raken.
Ik merk dat ik nog niet eens mijn D50 100% benut als ik daar een keer doorheen groei zie ik wel verder.
groetjes
Mij maakt het niet uit
Ik heb genoeg smoesen om achter mijn D50 te blijfen.

zoals meer instel wieltjes ik zou alleen maar in de war raken.
Ik merk dat ik nog niet eens mijn D50 100% benut als ik daar een keer doorheen groei zie ik wel verder.
groetjes
waarom zou je willen ruilen met een 30D wat is daar nu beter aan dan aan de D50 30D is vergelijkbaar met een D70s D50 of D70 zijn alldrie perfekte camera's maar ook de 30D is goed of denken jullie van niet?Kroko schreef:Mijn broer heeft een D70, ik een D50. Ik zou niet met hem willen ruilen. Is hier iemand die zijn 30D met mij wil ruilen
Harry
Voor al die mensen die een D50 hebben, wees er blij mee, het is een
toppertje, alles wat nodig is voor een goede foto zit op de D50.
Gebruik zelf div. camera's maar ook een D50 met 12-24 objectief en
grip en het is een geweldig apparaat. Dat er op duurdere camera's meer
of andere mogelijkheden zitten dat zal best, maar of de foto's nu beter
worden is nog maar de vraag.
Om het anders te stellen, welke auto rijdt beter, die met 4 of 6 airbags,
en als de chauffeur er niks van kan rijden beide auto's beroerd.
En kleine auto's zijn niet alleen voor moeders om kinderen naar school
te brengen. Jammer dat de D50 er zo neergezet wordt.
Gr. Ton, ........die graag met de D50 fotografeerd.
toppertje, alles wat nodig is voor een goede foto zit op de D50.
Gebruik zelf div. camera's maar ook een D50 met 12-24 objectief en
grip en het is een geweldig apparaat. Dat er op duurdere camera's meer
of andere mogelijkheden zitten dat zal best, maar of de foto's nu beter
worden is nog maar de vraag.
Om het anders te stellen, welke auto rijdt beter, die met 4 of 6 airbags,
en als de chauffeur er niks van kan rijden beide auto's beroerd.
En kleine auto's zijn niet alleen voor moeders om kinderen naar school
te brengen. Jammer dat de D50 er zo neergezet wordt.
Gr. Ton, ........die graag met de D50 fotografeerd.
Re: Weinig verschillen !
Ik denk dat er qua resultaat weinig verschil waarneembaar is tussen de D50 en de D70.Bram66 schreef:De D50 en de D70s lijken sterk op elkaar, maar is toch wel 1 duidelijk verschil namelijk de CCD. De CCD van de D70s levert wel iets mooiere foto's. Mooie kleurdiepte en minder vivid (levendig) dan de D50. Toch vind ik het kwaliteitsverschil niet groot en gezien het prijsverschil is de D50 zeker een goede camera ! Ik heb ze allebei gehad en ik moet zeggen dat de D70s me iets beter beviel.
En beide hebben de Tippa Award gehad, maar dat krijgt iedere camera en merk. Dat zegt mij totaal niets.
Ik heb foto gezien van een D50, ik zie geen verschil tussen de foto’s van deze twee succes camera’s.
En BUG ik verzin geen smoesjes, de D50 is gewoon een toppertje. Waarom heb ik dan de D70….gewoon de grote van de Camera. De D40 en de D80 gaan richting de compact camera’s.
Dus als ik nu een nieuwe camera zou moeten kopen in de prijsklasse van de D70 ( prijs uit 2004), zou ik uit moeten kijken naar een ander merk.