Zoals jullie weten ben ik nog maar net aan de hobby begonnen, dus is alles nieuw voor mij. Om de D80 een beetje te leren kennen en ermee om te gaan ga ik zo nu en dan ff een blokje om met de D80 in de hand.
Ik schiet de meeste foto's in de auto stand, dit puur omdat ik het hele gebeuren nog moet ontdekken.
Zo liep ik laatst een blokje om door een midden in een wijk gelegen natuur gebied. Loop ik daar, zie ik enkele eentjes en wat denk je...
Die eendjes komen direct uit het water, lopen de helling op en kruipen door het gaas. Ik op me knieen om te proberen de eendjes (eerste doel) scherp op de foto te krijgen en (tweede doel) leuke compositie. Het eerste is gelukt bij plusminus 5% van de genomen foto's en het tweede doel totaal niet gelukt (wat mij betreft, maarde locatie was er ook niet echt naar)
Maar hierbij 3 fotootjes die ik de moeite waard vond om hier neer te zetten. (zonder enige naberwerking, op het verkleinen na)
1.
2.
3.
Ik hoor graag jullie op- of aanmerkingen over bovenstaande foto's.
Daarbij heb ik nog een vraag.
Hoe kan je ervoor zorgen dat je scherp stelt op het hoofd, want ik heb ook enkele foto's waarbij ik tijdens het maken echt ervan overtuigd was scherp te hebben gesteld (op auto stand) op de kop, eenmaal thuis bleken de poten scherp te zijn (hiervan een voorbeeld hieronder)
4.
5.
Gr,
Werner