Nabewerken of juist niet?

Discussies over fotobewerking en archivering

Ik bewerk mijn foto's...

altijd na, daarmee verbeter ik de foto en/of kleine foutjes.
44
81%
soms na, alleen als ik iets storends zie.
10
19%

Totaal aantal stemmen: 54

Rogier

Bericht door Rogier » di mei 27 2008 10:58 am

Ik schiet sowieso alles in RAW. Na een shoot lees ik alle foto's in in Lightroom en loop ze één voor een door om te bepalen welke goed zijn en welke richting prullenbak gaan. Daarbij kijk ik meteen naar het histogram en maak eventueel kleine aanpassingen. De goede foto's exporteer ik vervolgens om op mijn website te zetten. Alleen de foto's die naar tijdschriften of bedrijven moeten gaan nog een keer naar Photoshop voor een iets uitvoerigere nabewerking.

eteuben

Bericht door eteuben » di mei 27 2008 8:40 pm

Ik heb wel het idee gekregen dat er altijd wel wat veranderd aan de foto. Is het niet minimaal een witbalans, dan worden er wel dingen rechtgezet of verbeterd. Das op zich wel het makkelijke aan digitaal fotograveren.

Heb onlangs ook een foto door Jasc Paint Shop Pro gehaald, maar dat verbeterd zeker wel. Heb de foto verscherpt en warmer gemaakt. Zag er direct een stuk minder saai uit.

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jos » di mei 27 2008 9:12 pm

Ik photoshop steeds minder. Capture NX icm shiftN en PTlens maken bij mij de platen.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

Qdisk

Fotobewerking

Bericht door Qdisk » vr mei 30 2008 9:17 pm

Ja fijn na bewerken, een digi foto is tenslote niet meer dan 01.er zit geen diepte in hij is nieteens 2dimesionaal, Ik bewerk bijna mijn gemaakte pixs. Ik gebruik mijn fotoshop als doka dus door drukken tegen houden kleur vervreemden enz, enz te veel om op te noemen

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”