Er staat zoveel over dit onderwerp.
Wat betreft Ebay, je kan natuurlijk niet iedereen over een kam scheren, maar als iemand een magaseller is zoals in mijn geval en een score heeft van 98-99% positieve feedback, dan denk je dat je goed zit.
Niet dus!
Dan verwacht je van Ebay, dat ze passende maatregelen nemen tegen zo'n megaseller verkoper.
Niet dus!
Waarschijnlijk omdat ik een van de weinigen ben die klagen en er heel veel verdient wordt aan die megaseller verkoper, heel veel provisie, kiest men voor het grote geld en laat jou in de kou staan.
Principes zijn er schijnbaar om over boord gegooid te worden als er geld in het spel is.
Bij zo'n kleine 'verkoper' kan het anders liggen, daar zal men wel actie tegen kunnen ondernemen, omdat die kleine verkoper weinig oplevert voor Ebay en alleen de naam verpest.
Ik wil niet zeggen dat iedere verkoper slecht is op Ebay, maar alleen aangeven dat een hoog positief feedback en een megaseller op zich géén garantie is dat het wel snor zit.
Daarom voor mij was het bijzonder ontnuchterend de eerste keer via Ebay kopen en gelijk zo'n slechte ervaring.
Daar komt bij zoals ik in een vorig bericht al had aangegeven er een gigantisch bedrag aan valuta-omwiisel koers bijkomt, maar ook verzendkosten, verzekering die verplicht is enz. en dan nog het risico dat de douane er nog een schepje bovenop doet.
Dan kan het koopje waar mee geadverteerd wordt van b.v. 1180 euro, wel eens 1580 euro worden, dan is het geen koopje meer en kan je net zo goed je lens bestellen bij Corné.
Daarom wilde ik alleen maar aangeven dat er risico's zitten op Ebay en het kostenplaatje op het moment dat je op de knop kopen drukt bij Ebay voor een bepaald bedrag, flink oploopt, maar je zit er wel aan vast.
Groetjes George