filters

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

bedankt

Bericht door George Fennes » ma jun 02 2008 5:25 pm

Bedankt René.
Ik ga eens bij die jongens kijken :lol:
Stuk voordeliger dan in Nederland :P

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » ma jun 02 2008 5:45 pm

emdeklerk schreef:Ga nou eens gewoon achter je pc zitten en gebruik de zoekfunctie op dit forum. Er is al zo ontzettend veel geschreven pro en contra het gebruik van filters. Waarom niet eerst even gezocht alvorens een vraag te stellen?

Met enig gezond verstand kun je al gauw lezen waarom sommige mensen wat moeite hebben met de soms wat gekleurde verhalen over het gebruiken van filters. Waaronder ondergetekende.

Dan lees je ook dat je een UV-filter kennelijk verwart met een Polarisatiefilter.

In het kort: wil je een UV-filter gebruiken als bescherming, neem er dan altijd een met multicoating, en gebruik dan ook altijd de zonnekap. Nikon maakt over het algemeen de beste filters, maar dat wil niet zeggen dat andere merken veel minder zijn. Alle waar naar het geld.

E.M. de Klerk

Vaak wordt verwezen naar de zoekfunctie. Maar meestal moet je heel wat topics door lezen alvorens je ( eindelijk) een antwoord hebt gevonden. Het is daarom niet zo vreemd dat men liever een vraag opnieuw stelt.

Tammo

NielsThijssen

Bericht door NielsThijssen » ma jun 02 2008 6:31 pm

remoss schreef:Ik weet niet of je deze bedoelde George maar hij heeft veel verschillende soorten originele Nikon filters: http://search.stores.ebay.nl/Mighty-Pho ... 78QQsofpZ0

Ik zit eraan te denken een 77mm CPL-II filter daar te kopen.
MightyPhoto heb ik goede ervaringen mee, heb daar al eens wat besteld EN geleverd gekregen in zeer goede staat!
(mijn beoordeling zal daar ook wel ergens in staan!)

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » ma jun 02 2008 7:38 pm

Thx Niels, dat sterkt mijn beslissing om daar te gaan kopen. Het Nikon CPL II filter kost daar zo'n €98 incl verzendkosten en dat lijkt me niet duur.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”