Ballonnetjes

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Ballonnetjes

Bericht door Pancarans » di jun 17 2008 1:14 am

Het ballonvaartseizoen is weer volop bezig en dus kwamen er zondag wat ballonnen over. Ik heb al eerder platen van deze mooie luchtvaarttuigen geschoten en wilde nu iets anders. Wat heb ik gedaan, gewoon ze achterna gereden met de auto. Ook de landing gefotografeerd, maar dat was niet zo spectaculair. Wel een paar platen kunnen schiten waarbij één ballon heel laag langs vloog. Nou laat maar horen wat jullie er van vinden.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Speciaal voor Wouter
Afbeelding

4. Hier expres een stukje lantaarnpaal erop laten staan om aan te geven hoe laag de ballon vloog.
Afbeelding

5.
Afbeelding

groet,
Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Nik

Bericht door Nik » di jun 17 2008 8:35 am

De eerste en de laatste foto vind ik mooi. De anderen, zijn op zich niet slecht, maar voegen naar mijn idee weinig aan de serie toe.
Durf te kiezen. :wink:

wouterboon

Bericht door wouterboon » di jun 17 2008 8:40 am

Bedoel je echt speciaal voor mij ?! :oops:

Dank!

Groet,

Wouter (die overigens klaar is met het project aan de Zuid As)

MennoA

Bericht door MennoA » di jun 17 2008 9:12 am

Fotos 5 vind ik ook heel mooi.

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maud » di jun 17 2008 9:19 am

Heel mooi, ik zag ze langsvliegen ja maar zat helaas in auto en moesten snel naar huis. Anders was ik er ook zeker achteraan gegaan!!

Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

mikemix

Bericht door mikemix » di jun 17 2008 9:33 am

Lekkere serie Irwan :wink:

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » di jun 17 2008 10:05 am

Nik schreef:De eerste en de laatste foto vind ik mooi. De anderen, zijn op zich niet slecht, maar voegen naar mijn idee weinig aan de serie toe.
Durf te kiezen. :wink:
Bedankt voor de feedback. De reden dat ik de anderen ook geplaatst heb is dat het licht op de ballon telkens veranderde. Daarnaast ontstak de piloot op foto de 2 de brander en het verschil in licht is op 3 en 4 heel goed te zien.
4 is tevens meer om te laten zien hoe laag de ballon vloog en op 3 is de tekst op de ballon in zijn geheel goed te zien. Vandaar deze plaatsingen.

@ Wouter, :wink: :lol:
@ Menno, bedankt.
@Maud, had jij dezelfde ballonnen gezien? Nou als je ze had willen zien landen, had je dus naar Avenhorn moeten rijden. Pittig stukje vanuit Zoetermeer.
@ Michael, bedankt.

Woudschim

Bericht door Woudschim » di jun 17 2008 10:42 am

De laatste foto is het best omdat je daar een context bij je onderwerp betrekt, je foto word in dit geval een stuk interessanter. De andere foto's kunnen mij niet boeien.

Bij 4 stoort de lantaarnpaal me, als hij groter/duidelijker in beeld was gebracht had hij iets toegevoegd.

Bij 5 zie je rechts van het midden boven de wolken een vlekje op je sensor of lens zitten. ;)

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » di jun 17 2008 11:37 am

Woudschim bedankt voor je feedback en och smaken verschillen nietwaar. Even over het vlekje op foto 5; dat lijkt inderdaad zo, maar het is geen vlek. Het is een kleine wolk. Ook ik dacht eerst dat het een stofje op mijn sensor was, maar dat leek mij stug daar mijn camera onlangs nog voor de jaarlijkse wasbeurt bij NSP geweest is. Toen ik mijn foto op 100% bekeken heb, bleek het dus een kleine wolk te zijn, net als precies in het midden, of had je die niet gezien?

Irwan
Laatst gewijzigd door Pancarans op di jun 17 2008 11:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Mieke53
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Mieke53 » di jun 17 2008 11:38 am

Foto 1 en 5 Irwan.
5 vanwege het overzicht en de lucht.
1 vanwege het totale mandje en schuine hoek.
Gr.
Mieke

Frederix

Re: Ballonnetjes

Bericht door Frederix » di jun 17 2008 10:59 pm

Pancaran's schreef:Het ballonvaartseizoen is weer volop bezig en dus kwamen er zondag wat ballonnen over. Ik heb al eerder platen van deze mooie luchtvaarttuigen geschoten en wilde nu iets anders. Wat heb ik gedaan, gewoon ze achterna gereden met de auto. Ook de landing gefotografeerd, maar dat was niet zo spectaculair. Wel een paar platen kunnen schiten waarbij één ballon heel laag langs vloog. Nou laat maar horen wat jullie er van vinden.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Speciaal voor Wouter
Afbeelding

4. Hier expres een stukje lantaarnpaal erop laten staan om aan te geven hoe laag de ballon vloog.
Afbeelding

5.
Afbeelding

groet,
Irwan
Hoi Pancaran's,

Ik vind de foto's van de ballonnen zelf niet meer dan een registratie van een ballon. Weliswaar mooi van kleur en scherp, maar niet echt boeiend. De laatste foto vind ik wél erg gaaf.

IvonneW

Bericht door IvonneW » di jun 17 2008 11:21 pm

Wauw, de laatste foto, voor mij helemaal top!! Mooi met dat silhouet!

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » wo jun 18 2008 12:51 am

Wederom bedankt voor de feedback.
@ Frederix; je hebtgelijk, maar het was me ook om voornamelijk de kleuren en scherpte te doen.

Groet Irwan

eteuben

Bericht door eteuben » wo jun 18 2008 3:20 pm

IvonneW schreef:Wauw, de laatste foto, voor mij helemaal top!! Mooi met dat silhouet!
Helemaal mee eens, de laatste foto is ook mijn favoriet. Schitterende lucht en het geeft aan hoe hoog hij boven de grond zweeft!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”