Verkenner kan de RAW (NEF) bestanden van de D300 niet lezen.

Discussies over fotobewerking en archivering
Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » zo jun 15 2008 11:30 pm

Ik wist niet dat het D300 virus ZO agressief was.. :mrgreen:
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Luigi

Bericht door Luigi » zo jun 15 2008 11:50 pm

Beste mede Club leden,

Bedankt voor al jullie reacties, morgen ga ik jullie tips proberen.

Ben vandaag "wezen schieten".

Tjonge jonge jonge, wat een beelden.

Het kan tussen de oren zitten, maar volgens mij zijn deze beelden echt weer beter dan de D200.

Ik zit wat te klooien met Picasa en krijg de beelden niet online.

Morgen is er weer een dag.

Greetz

Marco

Bericht door Marco » ma jun 16 2008 12:14 am

Wanneer ik windows verkenner en Picasa voorbij zie komen, dan komt dat bij mij over als het onderhouden van een Ferrari bij een Fiat dealer.

Je hebt nu een schitterende D300, kijk dan ook eens wat verder naar betere software, bijvoorbeeld Adobe Bridge, Nikon View NX en Transfer NX (al door Patrick aangegeven). Aangevuld met Elements 6, Photoshop, Bibble Pro of Capture NX voor de bewerking en goede omzetting naar jpg.

Met alle respect, het gratis Picasa vind ik een leuk programma voor de vakantiekiekjes van de compact camera van tante Truus, maar niet echt geschikt voor bewerking van je D300 NEF bestanden.

Succes !

groet,
Marco

Luigi

Bericht door Luigi » ma jun 16 2008 10:51 pm

Iedereen hartelijk beankt voor het meedenken en jullie hulp.

Newphotod60 In het bijzonder, thx voor je link met de Nikon Codex, dat was de oplossing van mijn probleem.

Wel raar dat anderen daar geen last van hadden, de update is van 08-03-08.

Wat Marco Handgraaf betreft, Er zijn Fiat dealers die heel goed aan een Ferrari kunnen sleutelen hoor, maar ik begrijp wat je bedoelt. (lol)

Wees niet bevreesd, ben vervent Photoshopper en ga nu beginnen met Capture NX.

Picasa had ik alleen maar nodig om mijn 1e Nikon D300 pics hier te kunnen laten zien. :P

Ben net pas lid van de Club, maar vind het onvoorstelbaar hoe behulpzaam iedereen is.

Ik ben nog maar een verwende (door mijn D300) Rookie, hier op het forum en in de fotografie. :oops:

Greetz,
Luigi

rbojanssen

Bericht door rbojanssen » di jun 17 2008 11:14 am

Marco Handgraaf schreef:Wanneer ik windows verkenner en Picasa voorbij zie komen, dan komt dat bij mij over als het onderhouden van een Ferrari bij een Fiat dealer.
//Offtopic
Kan heel goed hoor, Ferrari is voor 90% eigendom van Fiat :P:P

Yvette Verwer

Bericht door Yvette Verwer » di jun 17 2008 7:27 pm

Ook namens mij heel erg bedankt. Ik had dus wel hetzelfde probleem en ik heb de instructies opgevolgd en het probleem is opgelost, dank (ook namens desktop en laptop)....

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”