Volgens mij heeft de HDR weldegelijk meer informatie dan de bewerking welke jij gepost hebt (kijk maar naar de weerspiegeling in de lak van de auto's en naar de banden bijvoorbeeld, welke bij jou redelijk zijn dichtgelopen).Frederix schreef:De meerwaarde is denk ik niet anders dat ik laat zien dat voor deze opname HDR geen enkele zin heeft.Ko schreef:Wat is de meerwaarde van deze bewerking Frederix?
Weef wil graag experimenteren met HDR en vraagt om advies volgens mij.
Ik ben van mening dat je HDR moet gebruiken waar het voor is bedoeld, grote contrasten overbruggen. Ik denk dat het experimenteren met HDR duidelijker is als je situaties gebruikt met een erg groot contrast. dan is het denk ik duidelijker wat HDR doet.
Uiteraard heb ik als "analoog fotograaf" geen ervaring met HDR, maar het wordt volgens mij te pas en te onpas als een soort wondermiddeltje gebruikt.
Ik ben het met je eens dat deze foto zich niet 100% leent voor HDR, maar het gaat hem dit keer volgens mij meer om het proberen dan wel het commentaar (dus leermoment) dan de foto opzich.
Weef heeft denk ik best wat nuttige tips gekregen, dus is het topic geslaagd denk ik.
Ik bedoel het overigens niet negatief hoor, maar ik zie niet in waarom je zomaar een foto post zonder er aan toe te voegen wat je er mee bedoelt. That's all.