nieuw objectief voor D40x

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Nikkor en Tamron

Bericht door George Fennes » ma jun 09 2008 2:13 am

Hallo Celede,

Je fotografeert o.a. paardensport, doe je dit binnen of buiten.
Als je binnen fotografeert loop je tegen de beperking van te weinig licht aan.
Dan is de 70-300mm VR wel erg mooi, maar zullen de sluitertijden te lang worden om scherpe beelden te krijgen.
Dan is de enige mogelijkheid om naar een lichtsterk objectief te gaan.
De Nikkor 80-200mm 2.8 zou een oplossing kunnen zijn.
De AF versie is dan inderdaad met de hand scherpstellen.
Dat vraagt enige gewenning en meer vooruitdenken, maar is niet onmogelijk.
Vroeger hadden we ook geen AF op de camera en maakten we ook de mooiste plaatjes.
Verder is zoals Tammo al suggereerde de Tamron 17-50mm 2.8 een geweldig mooi objectief en lekker lichtsterk.
Dus met een gebruikte Nikkor 80-200mm 2.8 en een nieuwe Tamron 17-50mm 2.8 heb je een mooie set en binnen je budget.

Veel succes met je keuze.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » ma jun 09 2008 11:03 am

Ik denk, die George adviseert de Tamron 70-200 wel ;).

newphotod60

Bericht door newphotod60 » ma jun 09 2008 11:07 am

Celede schreef:Ik weet dat ik naar Nikon Af-S moet kijken, daar had ik ook vooral op gezocht. Ik zou graag een iets hoger zoombereik hebben.
Ook is het belangrijk dat deze lens een kortere sluitertijd kan aan nemen, (aangezien ik ook paarden sport fotografeer).

mijn budget rijkt tot de 600-700 euro.
kom je over 2 weken nog naar Rotterdam http://www.chio.nl ik ben daar ringmeester (+ stiekem fotograaf zit nie voor niks vooraan)

Celede

Bericht door Celede » zo jun 22 2008 9:33 am

newphotod60 schreef:
Celede schreef:Ik weet dat ik naar Nikon Af-S moet kijken, daar had ik ook vooral op gezocht. Ik zou graag een iets hoger zoombereik hebben.
Ook is het belangrijk dat deze lens een kortere sluitertijd kan aan nemen, (aangezien ik ook paarden sport fotografeer).

mijn budget rijkt tot de 600-700 euro.
kom je over 2 weken nog naar Rotterdam http://www.chio.nl ik ben daar ringmeester (+ stiekem fotograaf zit nie voor niks vooraan)
Sorry, helaas een tijdje ofline geweest. Ik was er niet, ligt erg uit de richting en had laats ook al concour hippique Eindhoven gehad. Dus...

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”