lens

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

80-200mm 2.8

Bericht door George Fennes » za dec 23 2006 9:55 pm

Hoi Dany,

Helemaal geen gezaag hoor, je kan je eurotjes maar één keer uitgeven.

Zelf denk ik dat je meer heb aan de 80-200mm 2.8 van Nikon, echt een dijk van een lens.

Op 80mm kan je nog leuke portretten maken ook, dus er zijn dan meer gebruiksmogelijkheden.

Je bent dan wat flexibeler in je opstelling en kan dat wat meer momenten pakken dan dat je met alleen de 180mm moet fotograferen.

Het zal denk wel goed zijn als je op z'n minst een éénbeenstatief gebruikt, een driepoot is ook heel prettig, alleen een stukje duurder.

De lens weegt nogal wat en vooral als je op 200mm werkt helpt een statief om bewegingsonscherpte te voorkomen.

Maar uit de hand schieten lukt ook heel aardig hoor.

Als je gaat fotograferen met veldrijden, kies je dan een strategische plek uit en probeer je vanaf die plek je shot te doen, of loop je de hele tijd heen en weer te rennen, want dan zou een driepoot niet zo handig zijn.

Maar die 948 euro is dit voor een nieuwe of gebruikte lens?

Laat eens wat van je horen.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

dany10

Bericht door dany10 » zo dec 24 2006 4:44 pm

bedankt het is wel voor een nieuwe er gaat wel 150euro af
of zijn er andere lenzen voor veldrijden buiten de 70/200 die is wel een beetje duur hoor :oops:

dany10

Bericht door dany10 » zo dec 24 2006 10:10 pm

[quote="dany10"]bedankt het is wel voor een nieuwe er gaat wel 150euro af
ja ik loop de ganse dag rond om overal eens een foto te nemen

of zijn er andere lenzen voor veldrijden buiten nog 70/200 maar die nieuw wel een beetje te duur voor mij natuurlijk zijn er ook tweede hands lenzen maar ten eerste heb ik daarvoor nog geen kennis om teweten of dat nu nog een goeie lens of niet en daar is mij vrouw en beetje bang voor. want zoals ik al zei iemand zo als ik niets van kennis over lenzen moet ik haar toch een beetje gelijk geven hè
maar moet wel zeggen dat . daarvoor mij dank.
zodus zal ik hier nog dikwijls jullie eens ambuteren met een vraag.

GdP

Bericht door GdP » ma dec 25 2006 9:28 pm

dany10 schreef:hallo, ik ben vandaag die twee lenzen eens in het echt gaan bekijken.
het waren de nikon 180 mmf/2.8D ED AF TELE nikkor lens 779 EURo

nikon 80 - 200 mm f2.8 D ED AF Zoom nikkkor lens 948 euro

moet zeggen als niet kenner dat dat wel twee mooie lenzen zijn om verliefd op te worden :lol:
maar dan is de vraag welke ,zoals jullie hier al aangeven zijn ze allebei goed. maar ik zou er maar èèn van kunnen aanschaffen hè.
de vraag welke :lol: :D

Ik zou de nikon 80 - 200 mm f2.8 D ED AF nemen. Voor een draai-zoom in goede staat zou ik het voor € 850,- proberen. Wanneer het een schuif-zoom betreft is € 500,- al een goede prijs.
Kijk maar eens rond op: www.fotoappararuur.nl en het moet lukken.
Met vr. gr.
Gerrit

zal het meest gebruikt worden voor veldrijder

nogmaals bedankt en sorry voor het gezaag over mijn onderwerp :oops:

Plaats reactie

Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”