Het is mijn stiefbroer die gaat trouwen met z'n vriendin.
Ze wilde perse dat ik het deed, ik heb daarbij gezegd dat ik wel niet alles kan en weet e.d.
Daarbij vind ik het een beetje bullshit om te zeggen: "trouwreportage maken terwijl je nog niet weet hoe alles precies werkt?"
Moet dat dan? Ik denk dat er genoeg fotografen zijn die zich veel te veel er voor vragen en ook niet weten hoe alles precies werkt, maar misschien toch wel leuke plaatjes schieten.
Fotograferen is niet alleen het weten en kennen van technische handelingen. Fotograferen is voor mij meer momenten vast leggen dan technisch gezien perfecte foto,s maken.
Een eerste instantie gaat het om de emotie, het moment, het onderwerp en dan pas bij de techniek (maar dat is dan mijn mening)
Techniek komt later wel heb ik zoiets, gaandeweg leer je het meest ervan als je het zelf ondervind, i.p.v (bijv) dikke boeken te gaan lezen waar de zin al van over gaat bij het lezen van die moeilijke termen.
Ik leer het gewoon het liefst in de praktijk, en zo wil ik 't leren...met af en toe wat lezen (zoom.nl bijv)
Maar dat ik het liefst in de praktijk leer, neemt niet weg dat ik hier nog steeds graag advies krijg van forumleden over hoe en wat, en hoe beter