Passeren van douane en inchecken op vliegveld : HELP !!

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
newphotod60

Bericht door newphotod60 » wo apr 23 2008 9:14 am

dirk-jan boon schreef:@ killerbee
Cool man toch wel op een vet gaaf vliegdekschip of Jager ?
Laatst gewijzigd door newphotod60 op wo apr 23 2008 9:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.

newphotod60

Bericht door newphotod60 » wo apr 23 2008 9:15 am

minimaal een onderzeer dan hoor

killerbee123

Bericht door killerbee123 » wo apr 23 2008 9:17 am

newphotod60 schreef:
dirk-jan boon schreef:@ killerbee
Cool man toch wel op een vet gaaf vliegdekschip of Jager ?
me naam werd genoemt:P ja dat valt beetje tegen ben gedoemt tot 5 en een halve maand aan boord van de Ms RotterdamVI van de Holland America line (als ik me jaar haal :oops: )

Herman55

Bericht door Herman55 » za mei 31 2008 9:39 pm

killerbee123 schreef:...ben gedoemt tot 5 en een halve maand aan boord van de Ms RotterdamVI van de Holland America line (als ik me jaar haal :oops: )
Tja van zo'n reisje zou ik nou ook gaan balen....

8)

wiggel
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door wiggel » vr jun 13 2008 1:46 pm

Ik ga in mei naar Cuba, iemand daar ervaring mee?
Hanneke,
Vorig jaar naar Cuba geweest, geen enkel probleem.
Gr
Wim

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » wo jun 18 2008 7:50 pm

Ik ben benieuwd, ik ga over drie weken naar Griekenland, Kreta om precies te zijn. Ik ben erg benieuwd of ze moeilijk gaan doen. In Turkije heb ik het namelijk al een keer gehad dat ze moeilijk gingen doen, Grieken schijnen nog erger te zijn. Ik hou mijn hart vast. Ik maak in ieder geval over kopieën van.

vulture
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door vulture » wo jun 18 2008 8:24 pm

Grieken zijn helemaal niet erger. Veel aardiger en makkelijker juist. Geen enkel probleem vorig jaar!

quqidrol

Bericht door quqidrol » wo jun 25 2008 6:03 pm

Robin schreef:
chip54 schreef:Waarom zoek je dan ook zulke moeilijke landen uit? :mrgreen:
Zal inderdaad griekenland vermijden voortaan :lol:

En die tas zit zo vol omdat toen ik me vorig jaar inschreef op dit forum en vroeg wat moet er mee .......
ik die volle tas als advies kreeg :twisted:

Dus nee A90 die coolpix gaat niet door. Sleep trouwens altijd de 995 ook mee in de tas. Maar goed .....

Zijn er meer mensen die geen statief meenemen ??

Ik neem ook geen statief mee maar ik heb wel een handig alternatief dat is me hoofdkussentje die ik in het vliegtuig gebruik. Dus als ik een statief nodig heb dan blaas ik me hoofkussen op en leg daar me toeter op ;)

Groetjes Ruud.

Warner
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Warner » wo jun 25 2008 6:14 pm

Als er iets niet geschikt is als bonenzak dan is dat dus een opblaaskussentje! Dat veert veel te veel.
Groet, W@rner

NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.

Herman55

Bericht door Herman55 » wo jun 25 2008 11:32 pm

Warner schreef:Als er iets niet geschikt is als bonenzak dan is dat dus een opblaaskussentje! Dat veert veel te veel.
Inderdaad. Je neemt gewoon een lege zak mee. Ter plaatse kun je altijd bonen of rijst kopen die je in de zak doet. Kost bijna niks (ook niet aan gewicht). Je hebt dan wel een degelijke ondersteuning.

pabusk

Re: Passeren van douane en inchecken op vliegveld : HELP !!

Bericht door pabusk » do jun 26 2008 8:13 am

Robin schreef:Dit jaar naar Egypte en Jemen *zucht*
Ik ga al jaren naar Egypte en nooit een probleem gehad. Dit jaar werden al mijn reisgenoten uitgekleed wat jandbagage betreft. Ik hield mijn (veel te zware) tas foto apparatuur omhoog en gaf de opsomming wat erinzat (inclusief al mijn onderwater frutsels en die zijn zwaar). De reactie van de stewardes was ... oohhh dat is foto apparatuur, dat heeft mijn vriendje ook en dat is erg duur, dat mag mee als handbagage :lol:

Terug uit Egypte is helemaal geen probleem, ze kijken daar echt nergens naar. Alleen mijn vriend kon het stalen gedeelte van zijn waterpijp als bagage inchecken omdat het als slagwapen kon worden gebruikt en niet de cabine mee inmocht. Dit zal je dus ook hebben met je statief.

Jemen weet ik niet ben ik niet geweest dus kan ik je niets zinnigs over vertellen, het buurstaatje Oman echter ..........

Waar had je trouwens problemen in Afrika, wij gaan naar Tanzania dit jaar en het is wel nuttig te weten waar ik problemen zou kunnen verwachten ??

Grtz,
Paul

Robin

Bericht door Robin » do jun 26 2008 8:37 am

Bedankt voor de info, maar ben reeds weer terug :-D

Jemen is niet doorgegaan aangezien het een beetje onrustig was. Toen zou het syrie jordanie worden, maar kwam Syrie bijna niet in omdat de vluchten overboekt waren. dus uiteindelijk Egypte & Jordanie geworden.

Ik denk dat je overal problemen kunt krijgen als je net de verkeerde persoon in de verkeerde stemming treft. Vooral als je een persoon voor je hebt staan die geen flauw idee heeft wat een objectief of DSLR is.

In Egypte ook totaal geen last gehad, ondanks het feit dat je tas daar bij elke toeristentrekpleister door de scanner moet. 1x problemen gehad in Luxor waar men niet begreep wat een statief was en ik hem dus in eerste instantie niet mee naar binnen mocht nemen. Na een korte demonstratie en wat bakshish (fooi) kon ik verder lopen.

Dus in Tanzania, tsja het was bij mij de grensovergang bij aankomst en vertrek. Met als toppunt het inchecken op de boot naar Zanzibar. Maar zoals ik al zei het is maar net wie je treft. Bovendien ben ik zo iemand die altijd uit de rij wordt gehaald :?

Vanwege dit laatste vroeg ik me dus af of alleen ik deze dingen heb :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”