Vraag over Nikkor Zoom lens AF-S DX VR 18-200mm
Ik heb hem ook sinds een paar maanden, en het is inderdaad een geweldig ding voor algemeen gebruik. Tenminste zolang ie het goed doet.
Ik heb het afgelopen weekend ruim 500 shots gemaakt (tijdens de Mosconi-cup, wellicht heb je er iets van gezien op SBS6). Bijna allemaal met de 18-200 VR.
Maar ik denk dat ik er mee terug moet naar m'n leverancier, want het enige negatieve aspect van deze lens heeft ook bij mij toegeslagen.
De 18-200 VR is NIET robuust. Misschien moet je hem zelf fragiel noemen. Het euvel dat de mijne heeft ontwikkeld zit hem in de VR. Zodra dat activeert, springt het beeld even heftig heen en weer, met een duidelijk "klak" geluidje. Alsof er iets los zit dat even onder controle gekregen moet worden. Eenmaal geactiveerd werkt het goed, maar dit is natuurlijk niet fijn.
Ik ga er vanuit dat het via mijn dealer netjes en kosteloos opgelost gaat worden. Deze komt niet uit de grijze import (ik heb er de volle mep van bijna 800 eurie voor betaald, 100 euro meer dan de toenmalige laagste internetprijs)
Ik denk er nu serieus aan om hem te vervangen door de 80-200 AF D, die maar ietsje duurder is, maar wel robuust en lichtsterk, en maximum beeldkwaliteit. Andere nadelen (grootte, gewicht, tragere AF, geen VR, kleiner zoombereik en dus minder algemeen toepasbaar) neem ik dan maar voor lief. Alleen moet er dan nog een lens bij voor de onderkant van het zoombereik....
Groeten,
Rien
Ik heb het afgelopen weekend ruim 500 shots gemaakt (tijdens de Mosconi-cup, wellicht heb je er iets van gezien op SBS6). Bijna allemaal met de 18-200 VR.
Maar ik denk dat ik er mee terug moet naar m'n leverancier, want het enige negatieve aspect van deze lens heeft ook bij mij toegeslagen.
De 18-200 VR is NIET robuust. Misschien moet je hem zelf fragiel noemen. Het euvel dat de mijne heeft ontwikkeld zit hem in de VR. Zodra dat activeert, springt het beeld even heftig heen en weer, met een duidelijk "klak" geluidje. Alsof er iets los zit dat even onder controle gekregen moet worden. Eenmaal geactiveerd werkt het goed, maar dit is natuurlijk niet fijn.
Ik ga er vanuit dat het via mijn dealer netjes en kosteloos opgelost gaat worden. Deze komt niet uit de grijze import (ik heb er de volle mep van bijna 800 eurie voor betaald, 100 euro meer dan de toenmalige laagste internetprijs)
Ik denk er nu serieus aan om hem te vervangen door de 80-200 AF D, die maar ietsje duurder is, maar wel robuust en lichtsterk, en maximum beeldkwaliteit. Andere nadelen (grootte, gewicht, tragere AF, geen VR, kleiner zoombereik en dus minder algemeen toepasbaar) neem ik dan maar voor lief. Alleen moet er dan nog een lens bij voor de onderkant van het zoombereik....
Groeten,
Rien
Hallo Rien,
Ik heb een 18-70 DX en later een 80-200-D aangeschaft. Deze combinatie bevalt me goed. De 18-70 is een fijn objectief, natuurlijk zijn er betere, zeker v.w.b. de lichtsterkte, maar deze zijn redelijk betaalbaar. Als je op internet gaat kijken zie je ze geregeld te koop staan omdat velen overstappen op de 18-200 en de 18-70 dus overbodig wordt.
Succes ermee.
Irwan
Ik heb een 18-70 DX en later een 80-200-D aangeschaft. Deze combinatie bevalt me goed. De 18-70 is een fijn objectief, natuurlijk zijn er betere, zeker v.w.b. de lichtsterkte, maar deze zijn redelijk betaalbaar. Als je op internet gaat kijken zie je ze geregeld te koop staan omdat velen overstappen op de 18-200 en de 18-70 dus overbodig wordt.
Succes ermee.
Irwan
- reneo57
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Vraag over Nikkor Zoom lens AF-S DX VR 18-200mm
Geen macro stand, maar deze foto is een gedeelte van een foto met dit objectief.phijay schreef:Beste bezitters van de Nikkor Zoom lens AF-S DX VR 18-200mm, ik overweeg ook om deze lens aan te schaffen.
Hoewel ik een enkele tamelijk negatieve ervaring over deze lens op internet ben tegengekomen, lees ik verder toch overwegend positieve tot zeer positieve ervaringen hierover. Daarom blijft deze lens voor mij zeer interessant.
Ik heb hier dan ook een vraag over: beschikt deze lens over een macro stand?
Groeten
Phijay

Deze lens staat ook op mijn verlanglijstje.Bram66 schreef: Ik overweeg om nog een 105 mm VR aan te schaffen.
Groeten van Bram.
Wat dat uitzakken van de lens betreft, mijn exemplaar zakt wel degelijk uit ook al staat ie op de 18 mm stand, moet er wel bij vermelden dat dit enkel gebeurt als ik er mee wandel.
groetjes hobby
Het is ook een pracht van een lens. Ik was van plan deze te kopen, een verkoper rade mij dit echter af. Hij snapte niet hoe Nikon zover kon zakken in kwaliteit. Hij doelde op de schuifzoom, dat deze alleen maar inzetbaar was voor horizontale fotografie. Naar veelvuldig gebruik wordt het allen maar erger. Naar een demonstratie haakte ik ook af. Was wel zwaar teleur gesteld, mede gezien de prijs.
Ik heb dit vroeger ook al gehad met een Soligor schuifzoom op mijn oude Analoge Olympus.
Voor een goed gelijkwaardig objectief moest ik € 1100 euro of meer neer tikken, eerlijk daar koop ik hele leuke andere dingen voor.

Ik heb dit vroeger ook al gehad met een Soligor schuifzoom op mijn oude Analoge Olympus.
Voor een goed gelijkwaardig objectief moest ik € 1100 euro of meer neer tikken, eerlijk daar koop ik hele leuke andere dingen voor.
VR 18-200
Ik werk al 10 maanden met de D200 en 17-55 2.8. Regelmatig heb ik wat onscherpe foto's... Onlangs kon ik de VR 18-200 eens proberen van een kennis: vrouwenvoetbal zeker niet gemakkelijkst; geen enkele foto mislukt...nog nooit meegemaakt...ben er zeer tevreden over en heb ze nu besteld
Kijk op de website van die club:
OPGELET de eerste 6 foto's zijn van ander persoon, op mijn foto's staat handtekening "stich.be"
Je kan nog eens op de foto klikken om ze te zien op 1024 pix dus wat groter maar nog een piepklein bestand (80Kb)
http://www.dvkhaacht.be/index.php?menu= ... how&id=340
Â
OPGELET de eerste 6 foto's zijn van ander persoon, op mijn foto's staat handtekening "stich.be"
Je kan nog eens op de foto klikken om ze te zien op 1024 pix dus wat groter maar nog een piepklein bestand (80Kb)
Â
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Re: VR 18-200
ik had het dus precies andersom, onscherp met de 18-200 en ragscherp met de 17-55. Ik heb een badmintonwedstrijd gefotografeerd, dat dorst ik met de 18-200 niet aan.Stich schreef:Ik werk al 10 maanden met de D200 en 17-55 2.8. Regelmatig heb ik wat onscherpe foto's... Onlangs kon ik de VR 18-200 eens proberen van een kennis: vrouwenvoetbal zeker niet gemakkelijkst; geen enkele foto mislukt...nog nooit meegemaakt...ben er zeer tevreden over en heb ze nu besteld
-
- Forumlid
@ Stich,
Weer een positief verhaal over de 18 - 200. Ik heb je foto's ook eens nauwkeurig bekeken. Dat valt heel niet tegen !!!
Een prachtig scherp foto-verhaal met snelle opnamen.
De 18 - 200 is aardig op weg om een van de meer besproken lenzen te worden. Voor en tegen staan redelijk t.o. elkaar.
Jou serie trekt hem weer een stukje omhoog, Reneo57 maakte een prima opname van een spin.
Ik ben benieuwd naar de volgende classificering.
Bladmos
Weer een positief verhaal over de 18 - 200. Ik heb je foto's ook eens nauwkeurig bekeken. Dat valt heel niet tegen !!!
De 18 - 200 is aardig op weg om een van de meer besproken lenzen te worden. Voor en tegen staan redelijk t.o. elkaar.
Jou serie trekt hem weer een stukje omhoog, Reneo57 maakte een prima opname van een spin.
Bladmos
- reneo57
- Clublid
- Contacteer:
Ik ook, want ik vindt dit objectief ten onrechte (heeft idd toch ook wel een paar min puntjes mechanisch)het zwarte schaap.D. Haaksma schreef:@ Stich,
Bladmos
M.v.g René
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
https://www.flickr.com/photos/reneo57/