Hoe je het ook went of keert in de automaten stand presteert de d300 veel beter in kleuren, scherpte en ruis. Natuurlijk heb je gelijk dat je van de echte auto stand afmoet en de camera maar alles laat beslissen. Gelukkig is dat ook niet aanwezig op de d300 en moet je in A,S en M stand werken.wouterboon schreef:Zonder heel uitgebreid gelezen te hebben wat mijn voorgangers hier geschreven hebben, zou ik eerst proberen van de Automatische piloot af te gaan en proberen nog meer in A-/S- of M-stand te werken; er is dan zoveel meer mogelijk! Ikzelf heb gemerkt (met mij D80) dat ik door Manueel te werken zoveel meer geleerd heb over belichting en de verhouding A/S... Want om nou alleen maar een D300 te kopen voor de betere ruisprestaties alvorens echt te weten hoe sluitertijd, diafragma (en iso) zich tot elkaar verhouden lijkt me een dure investering
Misschien kun je ook eens wat voorbeeldjes plaatsen van plaatjes die je geschoten hebt en waar je wat aan vindt mankeren.
Groet,
Wouter
Ik werk alleen maar helemaal handmatig als het resultaat niet goed is. Of ik wil gewoon een bijzondere shot maken van een onderwerp met het spelen met licht enz. De modussen zijn bij mij vooraf ingesteld in de omstandigheden terplekke. Zodat ik meteen kan ingrijpen. Maar geloof mij maar dat er zelfs beroeps fotograferen gewoon in de auto stand hun werk doen.
jm