Ilse DeLange (UPDATE: in de Avrobode wk46/2010!)
- TriGGeR
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hey Ron !
Die foto van Ellen mag er ook zijn.
Zeer mooi licht op de achtergrond.
En ook goed ingeflitst. Dat blijft toch altijd een kunst vind ik.. dat inflitsen..
Perfecte sfeer.
W.
Die foto van Ellen mag er ook zijn.
Zeer mooi licht op de achtergrond.
En ook goed ingeflitst. Dat blijft toch altijd een kunst vind ik.. dat inflitsen..
Perfecte sfeer.
W.

Nikon D610 / Nikon SB 700 / Sigma 105 mm. macro f2.8 DG / Nikkor 35 mm. f1.8 / Nikorr 24-70 2.8 /
Nikkor 50 mm. f1.8 G / Nikkor 70-300 mm / filters e.d.
http://wijnand.smugmug.com/
Nikkor 50 mm. f1.8 G / Nikkor 70-300 mm / filters e.d.
http://wijnand.smugmug.com/
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dennis71 schreef:Wat een fantastische scherpte zeg.
Tja, smaken verschillen hePancaran's schreef:Ron fraaie platen, ofschoon ik vind dat je met de verscherping wat bent doorgeschoten. Het kijkt niet natuurlijk meer op mijn met Spyder 3 pro gecalibreerde scherm. Dit geldt zeker voor de laatste van Ilse.

De kleuren zijn niet perfect, dat klopt. Ik heb zeker bij die tweede het contrast behoorlijk moeten oppeppen, want het was een slappe contrastloze plaat. Dat lag vooral aan het tijdstip (20:00 op een zomerse dag) waardoor het licht veel te egaal was. De zon was al weg en er was alleen podiumlicht van achter. Door dat oppeppen vergroot je ook afwijkingen in de kleurbalans waardoor het onnatuurlijk kan worden. En ik ben een luie fotosjopper dus ik heb de kleuren helemaal niet aangepast.
Daarnaast staat die Spyder inderdaad nog op mijn verlanglijstje. Ook niet ideaal, want ik heb wel eens gecalibreerd met een geleende Spyder en kwam toen hopeloos in gevecht met mijn beelschermdrivers. Na het opstarten van Windows zag je toen de desktop een keer of vier van kleur verschieten, zonder dat je wist welke instelling nu eigenlijk als laatste werd toegepast. Een soort controle optie zat (nog?) niet in de software van de Spyder. Maar goed, ik raak wat off topic

Al met al zijn de foto's niet perfect, maar redelijk genoeg om hier als snapshots te posten, vond ik toch.
Ik vond het zo met een bandje wel redelijk, maar ik vind haar pas echt goed met een orkest en nummers als Deja Vu en Heavenless. Heb haar een keer gezien bij Night of the Proms en dat was bloedstollend.bbkoster schreef:Helaas zijn haar nummer lang niet meer zo goed als in het begin. I Still
Zal ik er nog eentje plaatsen?