Ilse DeLange (UPDATE: in de Avrobode wk46/2010!)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » wo jul 09 2008 9:23 pm

woww Ron, die 2e van Ilse, schitterend.
Ik zou zeker 5 minuten besteden om die man in de achtergrond even weg te shoppen.

Gr Kees
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

TriGGeR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door TriGGeR » wo jul 09 2008 9:25 pm

Hey Ron !

Die foto van Ellen mag er ook zijn.
Zeer mooi licht op de achtergrond.
En ook goed ingeflitst. Dat blijft toch altijd een kunst vind ik.. dat inflitsen..

Perfecte sfeer.

W. 8)
Nikon D610 / Nikon SB 700 / Sigma 105 mm. macro f2.8 DG / Nikkor 35 mm. f1.8 / Nikorr 24-70 2.8 /
Nikkor 50 mm. f1.8 G / Nikkor 70-300 mm / filters e.d.

http://wijnand.smugmug.com/

Dennis71

Bericht door Dennis71 » wo jul 09 2008 10:00 pm

Wat een fantastische scherpte zeg. Bizar gewoon die laatste!!

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door EelcoD7100 » wo jul 09 2008 10:10 pm

Wat een verwennerij... :mrgreen: Mooie platen zeg...
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Martin 67

Bericht door Martin 67 » wo jul 09 2008 10:11 pm

Schitterend Ron !

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » wo jul 09 2008 11:05 pm

Ron fraaie platen, ofschoon ik vind dat je met de verscherping wat bent doorgeschoten. Het kijkt niet natuurlijk meer op mijn met Spyder 3 pro gecalibreerde scherm. Dit geldt zeker voor de laatste van Ilse.

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

bbkoster

Bericht door bbkoster » wo jul 09 2008 11:11 pm

Gave foto's Ron, respect! Mooie vrouw, Ilse DeLange en een goede zangeres. Helaas zijn haar nummer lang niet meer zo goed als in het begin. I Still :cry:

Sietse Vliegen

Bericht door Sietse Vliegen » wo jul 09 2008 11:28 pm

Ligt misschien aan mij, maar ik zie helemaal geen foto's. Alleen de tekst "image" :?:

GdP

Bericht door GdP » do jul 10 2008 12:06 am

Prachtige foto's Ron!

graaf35

Bericht door graaf35 » do jul 10 2008 12:52 am

Mooie platen. Zonder meer!

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » do jul 10 2008 8:42 am

Mooie foto's !!

Tammo

Mak
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Mak » do jul 10 2008 8:59 am

TOP Ron!

Ellen ten Dam mag er ook wezen.
Groeten Marcel

D300liefhebber

Bericht door D300liefhebber » do jul 10 2008 9:04 am

Leuke frisse vrouw met een fotogeniek hoofd. Perfect weergegeven, mijn complimenten!

GdP

Bericht door GdP » do jul 10 2008 10:48 am

ElRonno schreef:
GdP schreef:Ik dacht dat ze viool speelde. :oops:
Hahaha, nee, dat is Ellen ten Damme. Zit ook in mijn archief:

Afbeelding
Na het zien van jouw foto snap ik steeds beter waarom ik een viool zo mooi vind. :)

ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ElRonno » do jul 10 2008 12:19 pm

Dennis71 schreef:Wat een fantastische scherpte zeg.
Pancaran's schreef:Ron fraaie platen, ofschoon ik vind dat je met de verscherping wat bent doorgeschoten. Het kijkt niet natuurlijk meer op mijn met Spyder 3 pro gecalibreerde scherm. Dit geldt zeker voor de laatste van Ilse.
Tja, smaken verschillen he :-) En monitoren ook. Ik snap niet dat je scherpte aan calibaratie koppelt, maar dat terzijde.

De kleuren zijn niet perfect, dat klopt. Ik heb zeker bij die tweede het contrast behoorlijk moeten oppeppen, want het was een slappe contrastloze plaat. Dat lag vooral aan het tijdstip (20:00 op een zomerse dag) waardoor het licht veel te egaal was. De zon was al weg en er was alleen podiumlicht van achter. Door dat oppeppen vergroot je ook afwijkingen in de kleurbalans waardoor het onnatuurlijk kan worden. En ik ben een luie fotosjopper dus ik heb de kleuren helemaal niet aangepast.

Daarnaast staat die Spyder inderdaad nog op mijn verlanglijstje. Ook niet ideaal, want ik heb wel eens gecalibreerd met een geleende Spyder en kwam toen hopeloos in gevecht met mijn beelschermdrivers. Na het opstarten van Windows zag je toen de desktop een keer of vier van kleur verschieten, zonder dat je wist welke instelling nu eigenlijk als laatste werd toegepast. Een soort controle optie zat (nog?) niet in de software van de Spyder. Maar goed, ik raak wat off topic ;-)

Al met al zijn de foto's niet perfect, maar redelijk genoeg om hier als snapshots te posten, vond ik toch.
bbkoster schreef:Helaas zijn haar nummer lang niet meer zo goed als in het begin. I Still :cry:
Ik vond het zo met een bandje wel redelijk, maar ik vind haar pas echt goed met een orkest en nummers als Deja Vu en Heavenless. Heb haar een keer gezien bij Night of the Proms en dat was bloedstollend.

Zal ik er nog eentje plaatsen?

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”