teleconverterprobleem
- sofa2007
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
teleconverterprobleem
't is te stom voor woorden, maar goed. Vannochtend bij Konijnenberg een teleconverter 1.7 van Nikon opgehaald. Thuis even geprobeerd, vervolgens draai ik de afsluitdop (de grijze) er weer op maar die wil niet dicht. Maar ook niet meer los. Hij hangt er los in maar zit ergens op 1 punt vast, durf ook niet door te draaien. Konijnenberg gebeld, "mmmm, stuur maar terug". Ja da's balen natuurlijk, een week voor de vakantie. Iemand enig idee hoe ik die dop weer los krijg zonder de converter te mollen? Bedankt.
Willem
Willem
Ik heb net mijn converter binnen (Arend bedankt
). Het viel mij ook op dat de grijze dop er maar op 1 manier op kan. Als je bovenop op de grijze ring kijkt zie je een puntje dan opgelijnd moet worden met de witte punt op de body van de teleconverter. Als dat puntje nu ver van het witte puntje verwijderd zit dan zittie er gewoon verkeerd op. Als het er niet makkelijk afgaat zou ik zelf niet rommelen omdat je ander misshien wel het diafragma hefboompje kan beschadigen. Welk knap balen zo vlak voor je vakantie.
Grtz,
Paul

Grtz,
Paul
Laatst gewijzigd door pabusk op vr jul 18 2008 3:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- sofa2007
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Niet op gelet idd bij het opdraaien, handleiding zegt er ook niks over. Hij gaat terug, beetje geluk heb ik op tijd een nieuwe.pabusk schreef:Het viel mij ook op dat de grijze dop er maar op 1 manier op kan. Ala je bovenop op de grijze ring kijkt zie je een puntje dan opgelijnd moet worden met de witte punt op de body van de teleconverter. Als dat puntje nu ver het witte puntje af zit dan zittie er gewoon verkeerd op. Als het er niet makkelijk afgaat zou ik zelf niet rommelen omdat je ander misshien wel het diafragma hefboompje kan beschadigen. Welk knap balen zo vlak voor je vakantie.
Grtz,
Paul
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: teleconverterprobleem
Het is mij ook eens gebeurd met een TC14EII. Met voorzichtig wrikken heb ik de dop weer losgekregen. Goed opletten bij het aanbrengen van de dop. Het puntje op de rand van de dop moet je oplijnen met de witte punt op de rand van de TC. Desgewenst kun je het (zwarte) puntje een likje verf geven.sofa2007 schreef:'t is te stom voor woorden, maar goed. Vannochtend bij Konijnenberg een teleconverter 1.7 van Nikon opgehaald. Thuis even geprobeerd, vervolgens draai ik de afsluitdop (de grijze) er weer op maar die wil niet dicht. Maar ook niet meer los. Hij hangt er los in maar zit ergens op 1 punt vast, durf ook niet door te draaien. Konijnenberg gebeld, "mmmm, stuur maar terug". Ja da's balen natuurlijk, een week voor de vakantie. Iemand enig idee hoe ik die dop weer los krijg zonder de converter te mollen? Bedankt.
Willem
Jur
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Ik ben de dans blijkbaar ontsprongen tot nu toe (maar is meer geluk dan wijsheid, ik let ook niet op verschillende kleuren puntjes....)
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Willem,
Heb je het 0900 nummer al geprobeerd, ze leven 1 uur later dan wij (groeten aan de heren en dame).
Ik vermoed dat Roeland nog niet terug is en Evert en collega's in Beverwijk al weekeind houden.
Mijn gok: probeer wat wrikken.
In gevan van nood gewoon de dop breken en iets tijdelijks verzinnen.
Groeten, Gijs
Heb je het 0900 nummer al geprobeerd, ze leven 1 uur later dan wij (groeten aan de heren en dame).
Ik vermoed dat Roeland nog niet terug is en Evert en collega's in Beverwijk al weekeind houden.
Mijn gok: probeer wat wrikken.
In gevan van nood gewoon de dop breken en iets tijdelijks verzinnen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)