teleconverterprobleem

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
sofa2007
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

teleconverterprobleem

Bericht door sofa2007 » vr jul 18 2008 2:00 pm

't is te stom voor woorden, maar goed. Vannochtend bij Konijnenberg een teleconverter 1.7 van Nikon opgehaald. Thuis even geprobeerd, vervolgens draai ik de afsluitdop (de grijze) er weer op maar die wil niet dicht. Maar ook niet meer los. Hij hangt er los in maar zit ergens op 1 punt vast, durf ook niet door te draaien. Konijnenberg gebeld, "mmmm, stuur maar terug". Ja da's balen natuurlijk, een week voor de vakantie. Iemand enig idee hoe ik die dop weer los krijg zonder de converter te mollen? Bedankt.

Willem

pabusk

Bericht door pabusk » vr jul 18 2008 2:56 pm

Ik heb net mijn converter binnen (Arend bedankt :wink: ). Het viel mij ook op dat de grijze dop er maar op 1 manier op kan. Als je bovenop op de grijze ring kijkt zie je een puntje dan opgelijnd moet worden met de witte punt op de body van de teleconverter. Als dat puntje nu ver van het witte puntje verwijderd zit dan zittie er gewoon verkeerd op. Als het er niet makkelijk afgaat zou ik zelf niet rommelen omdat je ander misshien wel het diafragma hefboompje kan beschadigen. Welk knap balen zo vlak voor je vakantie.

Grtz,
Paul
Laatst gewijzigd door pabusk op vr jul 18 2008 3:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

sofa2007
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door sofa2007 » vr jul 18 2008 2:59 pm

pabusk schreef:Het viel mij ook op dat de grijze dop er maar op 1 manier op kan. Ala je bovenop op de grijze ring kijkt zie je een puntje dan opgelijnd moet worden met de witte punt op de body van de teleconverter. Als dat puntje nu ver het witte puntje af zit dan zittie er gewoon verkeerd op. Als het er niet makkelijk afgaat zou ik zelf niet rommelen omdat je ander misshien wel het diafragma hefboompje kan beschadigen. Welk knap balen zo vlak voor je vakantie.

Grtz,
Paul
Niet op gelet idd bij het opdraaien, handleiding zegt er ook niks over. Hij gaat terug, beetje geluk heb ik op tijd een nieuwe.

Jur
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: teleconverterprobleem

Bericht door Jur » vr jul 18 2008 3:27 pm

sofa2007 schreef:'t is te stom voor woorden, maar goed. Vannochtend bij Konijnenberg een teleconverter 1.7 van Nikon opgehaald. Thuis even geprobeerd, vervolgens draai ik de afsluitdop (de grijze) er weer op maar die wil niet dicht. Maar ook niet meer los. Hij hangt er los in maar zit ergens op 1 punt vast, durf ook niet door te draaien. Konijnenberg gebeld, "mmmm, stuur maar terug". Ja da's balen natuurlijk, een week voor de vakantie. Iemand enig idee hoe ik die dop weer los krijg zonder de converter te mollen? Bedankt.

Willem
Het is mij ook eens gebeurd met een TC14EII. Met voorzichtig wrikken heb ik de dop weer losgekregen. Goed opletten bij het aanbrengen van de dop. Het puntje op de rand van de dop moet je oplijnen met de witte punt op de rand van de TC. Desgewenst kun je het (zwarte) puntje een likje verf geven.
Jur

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » vr jul 18 2008 3:32 pm

pabusk schreef:Ik heb net mijn converter binnen (Arend bedankt :wink: ).

Grtz,
Paul
geen dank graag gedaan ;-)...het is inderdaad soms lastig..mij ook al eens meer dan 1 keer gebeurd.

Arend

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » vr jul 18 2008 4:20 pm

Ik ben de dans blijkbaar ontsprongen tot nu toe (maar is meer geluk dan wijsheid, ik let ook niet op verschillende kleuren puntjes....)
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » vr jul 18 2008 4:31 pm

Willem,

Heb je het 0900 nummer al geprobeerd, ze leven 1 uur later dan wij (groeten aan de heren en dame).
Ik vermoed dat Roeland nog niet terug is en Evert en collega's in Beverwijk al weekeind houden.

Mijn gok: probeer wat wrikken.
In gevan van nood gewoon de dop breken en iets tijdelijks verzinnen.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Dennis71

Bericht door Dennis71 » vr jul 18 2008 4:46 pm

Beetje lompe constructie dus als ik het zo lees.
Hopen dat hij voor je vakantie nog retour is.

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » vr jul 18 2008 5:09 pm

ik zou gewoon nog even door rommelen...uiteindelijk komt deze wel los denk ik
heb zelf ook wel eens staan vloeken en tieren maar uiteindelijk lukte het wel.
scheelt weer verzendkosten e.d. en een hoop tijd.

groeten: Arend

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » vr jul 18 2008 5:20 pm

De dop zit er dan inderdaad verkeerd op, heb het ook een keer aan de hand gehad. Toch voorzichtig blijven proberen om hem los te krijgen, is mij uiteindelijk ook gelukt en niks was beschadigd.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

sofa2007
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door sofa2007 » vr jul 18 2008 8:28 pm

Inmiddels idd los kunnen wrikken. Even eng omdat je niet ziet wat je doet maar ik neem maar aan dattie het nog doet. Bedankt.

Willem

GdP

Bericht door GdP » vr jul 18 2008 9:07 pm

sofa2007 schreef:Inmiddels idd los kunnen wrikken. Even eng omdat je niet ziet wat je doet maar ik neem maar aan dattie het nog doet. Bedankt.

Willem
Kan je toch nog met vakantie. :)

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » vr jul 18 2008 10:27 pm

sofa2007 schreef:Inmiddels idd los kunnen wrikken. Even eng omdat je niet ziet wat je doet maar ik neem maar aan dattie het nog doet.
Gewoon even uitproberen, dat weet je zeker of hij het doet. :-)
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”