Hähnel Powergrip Nikon D70s

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
GdP

Bericht door GdP » za jan 06 2007 2:38 pm

Pollo schreef:En die 2 accu's die in die grip zitten kun je gewoon opladen in die accu-oplader die bij de camera zat? Of moet je die hele grip in 1x opladen met de accu's erin? :roll:
Pollo het is meestal zo dat aan de grip een ‘uitbouw’ zit die in de camera verdwijnt op de plaats waar eerst de accu’s zaten. In de grip zelf is het dan in het algemeen mogelijk AA accu’s te plaatsen.
Gerrit

Pollo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Pollo » za jan 06 2007 4:58 pm

Maar er kunnen dus ook accu's in de grip? :oops:

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » za jan 06 2007 5:05 pm

Ja, de accu's gaan onderin de grip, aan de achterkant. De verbinding met het toestel gaat via de opening waarin normaal die ene accu gaat, klepje even afnemen.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Pollo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Pollo » za jan 06 2007 5:39 pm

Duidelijk! :D

Misschien het aanschaffen eens overwegen... :wink:

Duur grapje? 8)

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » za jan 06 2007 5:54 pm

Nieuw, zo tegen de € 130,--.

Groet, Cees

Lid NCN

MadMike

Bericht door MadMike » do jan 11 2007 4:15 pm

hallo menen!!

ik ben net terug van de winkel, ik heb vaak lange avonden en een powergrip had ik al op mn lijstje staan. vandaag dus de MB-D80 gehaald (plus extra batterij)

mijn angst was dat beide batterijen in de grip doorgekoppeld werden, dus gelijk leeggetrokken worden, maar dit is niet het geval naar mijn verbazing! (met de multimeter doorgemeten, gelijke contacten verbinden NIET door in de MB-D80)

met een volle en een lege batterij worden de batterijen dus niet "vereffend" qua spanning, maar de camera schijnt de meest volle batterij te gebruiken, de tweede (lege) batterij tijdens bedrijf uithalen (geen probleem) en in de lader bonjouren, issie vol, wisseltruukje nogmaals toepassen en zo eindeloos doorgaan. (top systeem!!) noot: de li-ion batterij mag je best halfvol in de lader gooien, op den duur is dit zelfs levensverlengend!

m.a.w.:

Ikke ben blij met mn powergrip!! is wel even wennen aan het formaat, maar ik vind het wel prettig, vooral een genot bij hoogkant fotos! (tweede ontspanknop is ook blokkeerbaar!) afwerking is mooi, materiaal is gelijk aan body.

kosten: MB-D80: 129,-
Batterij: 60,-
waar: media markt duitsland

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » do jan 11 2007 4:22 pm

Makkelijk als je zo dicht bij de grens woont :roll:

Uit het midden van het land:(
Groet, Cees

Lid NCN

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » do jan 11 2007 4:31 pm

MadMike schreef:met een volle en een lege batterij worden de batterijen dus niet "vereffend" qua spanning, maar de camera schijnt de meest volle batterij te gebruiken, de tweede (lege) batterij tijdens bedrijf uithalen (geen probleem) en in de lader bonjouren, issie vol, wisseltruukje nogmaals toepassen en zo eindeloos doorgaan. (top systeem!!) noot: de li-ion batterij mag je best halfvol in de lader gooien, op den duur is dit zelfs levensverlengend!
Ik kan het natuurlijk niet met zekerheid stellen over de D80, maar de D200, die dezelfde batterijen gebruikt, pakt juist eerst de minst volle batterij en trekt die leeg voordat hij met de andere begint.
Iets anders wat de D200 doet, is het tonen van de lading van de batterij in het menu en bij de verticale grip toont hij de lading van de linker- en de rechterbatterij apart. Omdat dit de reden voor die dure batterijen was, neem ik aan dat de D80 een vergelijkbare functie heeft. Dat is echt ideaal, dan kun je op de camera zien welke batterij opgeladen/verwisseld moet worden.
Ik heb even in de handleiding van de D80 gekeken en volgens blz 107 kan hij dat ook, hoef je dus niet te spelen met de multimeter.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

MadMike

Bericht door MadMike » vr jan 12 2007 2:56 pm

hallo roelof,

ik heb idd niet zozeer gekeken of hij de meest volle, of de meest lege pakt, maar wel of hij er maar eentje ontlaadt i.p.v. beide tegelijk. hij heeft zeer zeker een voorkeurwerking, en ik zie dat hij inderdaad de meest lege batterij aanspreekt.

de multimeter kwam echter eraan te pas om te meten of de zelfde contacten voor de twee verschillende batterijen doorgelinkt zijn, maar dat is dus niet het geval.

bij blz. 107 van de handleiding was ik nog niet gekomen, maar je hebt nogmaals gelijk, de batterij-info wordt keurig voor de linker en rechter slot aangeduid: lading, opnamen en levensduur.

ben dik tevreden!

raenaevae

Bericht door raenaevae » di mei 29 2007 2:51 am

Zit al geruime tijd te denken om zo'n Hähnel-grip voor mijn D70s aan te schaffen.
Het probleem is echter dat ik dat ding nog nooit in het echt heb gezien. Wil hem on-line via 'Konijn' bestellen maar wil qua uiterlijk niet teleurgesteld worden (uiteraard koop je zo'n ding niet voor het uiterlijk, maar toch...)

Heeft iemand van de geachte medeforumleden een (paar) foto(s) van de D70s met/op de Powergrip?

Dan houd ik me aanbevolen..!

Robin

Bericht door Robin » wo mei 30 2007 12:17 pm

--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op di dec 08 2009 8:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

raenaevae

Bericht door raenaevae » wo mei 30 2007 1:12 pm

@Robin: bedankt voor het plaatsen van de foto's. Heb nu een beter beeld hoe het geheel eruit ziet. Voor het uiterlijk hoef ik het inderdaad niet te doen maar de voordelen die je noemt maken dat wel weer goed.

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » vr jun 15 2007 11:13 pm

Idd. Plus missen ze zo heel wat handel.

optimax

Bericht door optimax » za jun 16 2007 2:26 pm

Kijk ook even voor een delta, dan krijg je er een handig kabeltje bij.

via marktplaats te bestellen / zoeken voor foto's.

mvg

Ferry

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”