Kopen in Canada

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
Ronalddewaal

Kopen in Canada

Bericht door Ronalddewaal » ma jul 28 2008 1:14 am

Heeft er iemand ervaring met het kopen tijdens verblijf in het buitenland van een body, lens. (de prijsverschillen zijn bij de huidige dollarkoers significant)

Hoe is de garantie geregeld als de aankoop in Canada plaatsvindt?
Wat zijn nadelen van een aankoop buiten Europa?

dragon2

Bericht door dragon2 » ma jul 28 2008 7:31 am

Um, heb je al eens even rondgekeken op dit forum? Die vraag is al een paar keer eerder voorbij gekomen...

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » ma jul 28 2008 7:31 am

Ronald

Zoek eens op de termen kopen en buitenland.

Er is hier veel over dat onderwerp geschreven.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » ma jul 28 2008 7:41 am

Er is geen verschil tussen kopen in Canada of kopen in de USA.
Dat maakt het zoeken gemakkelijker.

Alleen heb je in Canada internet winkels die de prijzen in USD weer geven. Andersom is dat niet.

woudew
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door woudew » ma jul 28 2008 11:34 am

ik heb tijdens mijn verblijf in de States een D300 + 12-24 lens gekocht.
Geen enkel probleem gehad.
Voor de zekerheid heb ik wel de doos en andere toebehoren (oplader!) apart opgestuurd. Een en ander, achteraf gezien, overbodig, want totaal geen controle anders mag je de BTW en een boete betalen waardoor het prijsvoordeel te niet is gedaan

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » ma jul 28 2008 1:18 pm

woudew schreef: Voor de zekerheid heb ik wel de doos en andere toebehoren (oplader!) apart opgestuurd. Een en ander, achteraf gezien, overbodig, want totaal geen controle anders mag je de BTW en een boete betalen waardoor het prijsvoordeel te niet is gedaan
wat is er dan overbodig geweest..als je dozen bij je had gehad tja dan weet je zeker dat je mag betalen. dus een beetje tegenstrijdig.
mooi voor jou dat je nu geen controle had....maar omdat de dollar zo laag staat zijn er wel extra controles op dit soort vluchten [ camera's en golfclubs ].

dus advies als je het toch meeneemt...dozen apart opsturen.
let wel dat als je weer buiten de EU reist en je treft een overijverige ambtenaar aan [ wat trouwens zijn werk is ]. hij opnieuw kan zeggen dat je het daar gekocht hebt..omgekeerde bewijslast dus moet je het zelf aantonen. zomaar even een tip.

de rest staat wel in de andere draadjes.

Arend....succes !

Remco Jan

Bericht door Remco Jan » za aug 02 2008 4:51 pm

Arend-ho schreef:let wel dat als je weer buiten de EU reist en je treft een overijverige ambtenaar aan [ wat trouwens zijn werk is ]. hij opnieuw kan zeggen dat je het daar gekocht hebt..omgekeerde bewijslast dus moet je het zelf aantonen. zomaar even een tip.

Arend....succes !
Wat kan je hiervoor als bewijs meenemen? Is het voldoende als aan kan tonen dat je de camera al had voor de heenreis?

anton1951

Bericht door anton1951 » za aug 02 2008 5:50 pm

Remco Jan schreef:
Arend-ho schreef:let wel dat als je weer buiten de EU reist en je treft een overijverige ambtenaar aan [ wat trouwens zijn werk is ]. hij opnieuw kan zeggen dat je het daar gekocht hebt..omgekeerde bewijslast dus moet je het zelf aantonen. zomaar even een tip.

Arend....succes !
Wat kan je hiervoor als bewijs meenemen? Is het voldoende als aan kan tonen dat je de camera al had voor de heenreis?
De aankoopnota van de winkel in het land waar je terugkeert, zo lijkt me..

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » za aug 02 2008 8:33 pm

bewijsje invoerechten ?

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”