Kopen in Canada
-
Ronalddewaal
Kopen in Canada
Heeft er iemand ervaring met het kopen tijdens verblijf in het buitenland van een body, lens. (de prijsverschillen zijn bij de huidige dollarkoers significant)
Hoe is de garantie geregeld als de aankoop in Canada plaatsvindt?
Wat zijn nadelen van een aankoop buiten Europa?
Hoe is de garantie geregeld als de aankoop in Canada plaatsvindt?
Wat zijn nadelen van een aankoop buiten Europa?
-
dragon2
- gijs sandberg
- Clublid

- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Hans Braakhuis
- Forumlid

- Contacteer:
- woudew
- Forumlid

- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
ik heb tijdens mijn verblijf in de States een D300 + 12-24 lens gekocht.
Geen enkel probleem gehad.
Voor de zekerheid heb ik wel de doos en andere toebehoren (oplader!) apart opgestuurd. Een en ander, achteraf gezien, overbodig, want totaal geen controle anders mag je de BTW en een boete betalen waardoor het prijsvoordeel te niet is gedaan
Geen enkel probleem gehad.
Voor de zekerheid heb ik wel de doos en andere toebehoren (oplader!) apart opgestuurd. Een en ander, achteraf gezien, overbodig, want totaal geen controle anders mag je de BTW en een boete betalen waardoor het prijsvoordeel te niet is gedaan
-
Arend-ho
wat is er dan overbodig geweest..als je dozen bij je had gehad tja dan weet je zeker dat je mag betalen. dus een beetje tegenstrijdig.woudew schreef: Voor de zekerheid heb ik wel de doos en andere toebehoren (oplader!) apart opgestuurd. Een en ander, achteraf gezien, overbodig, want totaal geen controle anders mag je de BTW en een boete betalen waardoor het prijsvoordeel te niet is gedaan
mooi voor jou dat je nu geen controle had....maar omdat de dollar zo laag staat zijn er wel extra controles op dit soort vluchten [ camera's en golfclubs ].
dus advies als je het toch meeneemt...dozen apart opsturen.
let wel dat als je weer buiten de EU reist en je treft een overijverige ambtenaar aan [ wat trouwens zijn werk is ]. hij opnieuw kan zeggen dat je het daar gekocht hebt..omgekeerde bewijslast dus moet je het zelf aantonen. zomaar even een tip.
de rest staat wel in de andere draadjes.
Arend....succes !
-
Remco Jan
Wat kan je hiervoor als bewijs meenemen? Is het voldoende als aan kan tonen dat je de camera al had voor de heenreis?Arend-ho schreef:let wel dat als je weer buiten de EU reist en je treft een overijverige ambtenaar aan [ wat trouwens zijn werk is ]. hij opnieuw kan zeggen dat je het daar gekocht hebt..omgekeerde bewijslast dus moet je het zelf aantonen. zomaar even een tip.
Arend....succes !
-
anton1951
De aankoopnota van de winkel in het land waar je terugkeert, zo lijkt me..Remco Jan schreef:Wat kan je hiervoor als bewijs meenemen? Is het voldoende als aan kan tonen dat je de camera al had voor de heenreis?Arend-ho schreef:let wel dat als je weer buiten de EU reist en je treft een overijverige ambtenaar aan [ wat trouwens zijn werk is ]. hij opnieuw kan zeggen dat je het daar gekocht hebt..omgekeerde bewijslast dus moet je het zelf aantonen. zomaar even een tip.
Arend....succes !