Ik ben er nu wel mee bezig geweest omdat het zulk geweldig mooi weer is.Bruintjes schreef:Ik heb ook de gisteq, gekocht een paar maanden geleden.
Werkt wel, maar niet helemaal zoals ik het wil, vaak zet hij in de exif gegevens niet de cooordinaten, maar alleen de hoogte.
Ik heb me er nog niet echt in verdiept hoe het kan omdat ik er geen tijd voor had/heb.
De Gisteq GPS-datalogger werkt helemaal perfect, beter dan mijn, "oude" Garmin Etrex vista GPS.
Hij heeft een betere chip, de SIRF 3 ontvanger en is daardoor gevoeliger.
Het probleem dat ik heb zit in de software, die heb ik al geupdate, maar dat helpt niet.
Ik kan uit mijn foto database geen 10mp (3800-2500 pixels) bestanden krijgen met de Gisteq software, wel als ik die naar 960-800 verklein.
Dan schrijft de software ook de cooördinaten in het exif file, maar kijk ik dan in Fs elements 5, dan zie ik in de exif alleen de hoogte staan.
Ik gebruik daarom nu wel de Gisteq datalogger, de gisteg software gebruik ik alleen om de datalogger leeg te halen.
Om de data uit te lezen gebruik ik Geosetter,een duits Freeware programma dat je in de nederlands taal kan zetten dat werkt prima,
ik hoef dan geen bestanden uit de fotodatabase te halen,
alleen maar te selecteren, en dan GPS track toe te voegen, het programma doet de rest.
Ook is het dan in FS OK, let op, wel moet je met opslaan aan geven dat je orginele Exif bestand overschreven mag worden, anders maakt hij overal kopieën van.
Als je dan je foto's op Google Earth of Flick'r zet staan ze meteen op de kaart.
Misschien heeft iemand hier iets aan,
Groeten, Hennie.