Zwart-wit ingekleurd

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Ome Jan
Forumlid
Forumlid

Zwart-wit ingekleurd

Bericht door Ome Jan » wo jul 30 2008 11:17 pm

Recent was dit type zwart-wit foto's nog in opspraak, aangezien ik het ook erg leuk vind om hier mee te prutsen wil ik natuurlijk ook wat laten zien ;-)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

GdP

Bericht door GdP » wo jul 30 2008 11:19 pm

Mooi gedaan Jan! En leuke foto's.

Jolanda79

Bericht door Jolanda79 » wo jul 30 2008 11:40 pm

Wat een leuke serie, ik vind de combi van kleur en zwart/wit erg leuk, dus toppie ! :D

eteuben

Bericht door eteuben » wo jul 30 2008 11:50 pm

Gematigd gebruik gemaakt van de kleur, dat staat inderdaad ook erg netjes. Ik vind ze geslaagd!

Ps.
Wat is trouwens de relatie tussen u en de 2 dames op de foto?

Ome Jan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ome Jan » do jul 31 2008 12:02 am

eteuben schreef: Ps.
Wat is trouwens de relatie tussen u en de 2 dames op de foto?
Het zijn er nu 2, het zijn er ook wel eens 6...

Zie het maar als een zakelijke relatie :wink:
Hij die het snappe snappe het

Frederix

Re: Zwart-wit ingekleurd

Bericht door Frederix » do jul 31 2008 12:07 am

Ome Jan schreef:Recent was dit type zwart-wit foto's nog in opspraak, aangezien ik het ook erg leuk vind om hier mee te prutsen wil ik natuurlijk ook wat laten zien ;-)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
Hoi Ome Jan,

Deels ingekleurde zwart-wit foto's zijn niet mijn ding. Misschien wel knap gedaan, maar ik vind er eigenlijk niets aan.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » do jul 31 2008 1:33 am

In de eiwit-lazuur tijd was het nog knap, nu vind ik het eigenlijk niet meer kunnen.. nee, niet mijn smaak.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Zwart-wit ingekleurd

Bericht door KvP » do jul 31 2008 8:04 am

Frederix schreef:Deels ingekleurde zwart-wit foto's zijn niet mijn ding. Misschien wel knap gedaan, maar ik vind er eigenlijk niets aan.
Zo denk ik er ook over.
In het zwartwit gedeelte mag meer contrast inzitten.
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

miesnert

Bericht door miesnert » do jul 31 2008 12:54 pm

Het is absoluut niet mijn ding en hou zowiezo niet van dit soort foto's, maar ik vroeg me eigenlijk iets anders af.

Door het hout en hun broeken in te kleuren en de rest zwart wit te laten trek je alle aandacht van de kijker naar het hout en de broeken terwijl hun gezichten toch de aandacht zouden moeten trekken lijkt mij?
Of zijn die planken en spijkerbroeken het onderwerp van deze foto's?

Ik vindt de bewerking mooi gedaan hoor, maar het is totaal niet in dienst van de foto's. Waarom niet gewoon alles constrastrijker zwart wit gemaakt!?

Ome Jan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ome Jan » do jul 31 2008 2:09 pm

miesnert schreef:
Ik vindt de bewerking mooi gedaan hoor, maar het is totaal niet in dienst van de foto's. Waarom niet gewoon alles constrastrijker zwart wit gemaakt!?
Dit zijn nu juist de enige 3 van de serie die ik zo ingekleurd heb.

Daarbij, als iedereen dit mooi zou vinden, zouden we allemaal dezelfde foto's krijgen :wink:

graaf35

Bericht door graaf35 » do jul 31 2008 8:38 pm

En dat is een waar woord.
Ik vind ze wel mooi. En ook eens wat anders.
Je had ook de gezichten in kunnen kleuren.... maar dat kennen we wel. Juist door eerst de aandacht af te leiden krijgen de gezichten later (en dus vaak meer) aandacht.

Frederix

Bericht door Frederix » do jul 31 2008 9:40 pm

Ome Jan schreef:
miesnert schreef:
Dit zijn nu juist de enige 3 van de serie die ik zo ingekleurd heb.

Daarbij, als iedereen dit mooi zou vinden, zouden we allemaal dezelfde foto's krijgen :wink:
Dat is waar, maar als niemand zegt dat hij/zij het niet mooi vindt, denk jij wellicht dat iedereen dit mooi vindt. Dat is dus niet het geval.
Laatst gewijzigd door Frederix op za aug 02 2008 12:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » do jul 31 2008 10:03 pm

Ach, deels ingekleurde zwart-wit foto's zijn weer eens wat anders :-)
Kunnen soms saaie foto's toch weer mooi maken. (tenminste dat probeer ik meestal).

En op zich om juist niet zo'n aandachtpunt in te kleuren maar een minder voor de hand liggend is ook weer eens wat anders.
Hm, beetje vreemd maar mischien best lekker ;-)

Vind 1 en 2 de meeste geslaagde
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

miesnert

Bericht door miesnert » vr aug 01 2008 11:19 am

Het is dan misschine wel wat anders, maar het doel van een foto, of in ieder geval, het doel van een foto volgens mij, is om het onderwerp op zo een manier te fotograferen dat als de kijker naar de foto kijkt zijn blik automatisch naar het onderwerp getrokken wordt. Dat maakt een foto krachtig, sterk en sprekend.
Composeren is het moeilijkste onderdeel van fotograferen, juist daarom, omdat het niet makkelijk is een foto te maken die automatisch alle aandacht naar een punt in de afbeelding brengt.
Deze bewerking maakt dit effect ongedaan, en is daarom volgens mij niet zo geslaagd!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”