sigma of nikon
dany10 schreef:mannen hartelijk dankt vor de reactie en om de goeie raad
maar tussen jullie disscutie zie ik in het bericht yoyo staan 80/200 2.8 heeft geen AF-S mag ik vragen wat is dat ??????????? en zit er dan zoveel verschil op op die ik hier aan geef. alvast bedankt
AF Zoom-Nikkor 80-200mm f/2.8D ED
http://nikonimaging.com/global/products ... /index.htm
AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200mm f/2.8G IF-ED
http://nikonimaging.com/global/products ... /index.htm
AF-S staat voor AF d.m.v een Silent Wave motor (SWM). Bij deze lenzen zit de AF motor in het objectief. De AF is hierdoor niet alleen stiller, maar vooral sneller omdat er geen mechanische overbrenging is vanuit de AF motor in de body. AF-S lenzen zijn daardoor vaak met sport in AF te gebruiken, terwijl dat met de 80-200/2.8 meestal net niet gaat. Je kunt ook sneller switchen tussen AF en manual. Ik heb geen 70-200/2.8, maar wel een 80-200/2.8 PushPull die ik met sport manueel gebruik.
Voor sport adviseer ik de 70-200/2.8
Probeer beide objectieven in een goede fotozaak en maak dan pas je keuze.
Als je VR en AFS kunt missen, neem dan de 80-200/2.8
ja die nikon 70/200 vr zou ik ook wel willen maar ik moet nu al genoeg sparen voor eventueel een van die twee lenzen
dan nikon belgische site eens gaan kijken en die vond ik over 80/200
in het engels en ik versta geen engels dom maar ik kan er ook niet aan doen

op de site nikon in pdf vond ik die alleen

ik had hier ook in een bericht gelezen dat de sigma sneller is voor sport ?????.wel de 70/200 .daarom mijn vraag over die twee lenzen.
en nogmaals bedankt om jullie reactie

dan nikon belgische site eens gaan kijken en die vond ik over 80/200
in het engels en ik versta geen engels dom maar ik kan er ook niet aan doen

op de site nikon in pdf vond ik die alleen

ik had hier ook in een bericht gelezen dat de sigma sneller is voor sport ?????.wel de 70/200 .daarom mijn vraag over die twee lenzen.

Die 80-200mm f/2.8 ED AF-S Zoom-Nikkor is idd ook een optie. Deze is van na de niet AF-S 80-200/2.8
http://www.europe-nikon.com/product/nl_ ... rview.html
Deze heeft alleen geen VR, maar dat heb je met sport niet nodig. Ik dacht dat deze niet meer werd gemaakt, maar hij staat idd ook nog op de Nederlandse site. Qua prijs kom je echter al dicht bij de 70-200/2.8. De laatste heeft minder kunststof en is stof en vochtdichter gemaakt.
http://www.europe-nikon.com/product/nl_ ... rview.html
Deze heeft alleen geen VR, maar dat heb je met sport niet nodig. Ik dacht dat deze niet meer werd gemaakt, maar hij staat idd ook nog op de Nederlandse site. Qua prijs kom je echter al dicht bij de 70-200/2.8. De laatste heeft minder kunststof en is stof en vochtdichter gemaakt.
HSM bij Sigma staat voor Hyper Sonic Motor. Ik ken de Sigma's niet zo goed, maar dit is volgens mij ook een interne motor.dany10 schreef: ik had hier ook in een bericht gelezen dat de sigma sneller is voor sport ?????.wel de 70/200 .daarom mijn vraag over die twee lenzen.
PS
We hebben het nu gehad over 4 verschillende lenzen :
1. Sigma 70-200mm f2,8 EX DG APO Macro HSM Nikon AF
2. Nikon 80-200mm f/2.8D ED AF Zoom-Nikkor
3. Nikon 80-200mm f/2.8 ED AF-S Zoom-Nikkor
4. Nikon 70-200mm f/2.8G IF-ED AF-S VR Zoom-Nikkor
Haal ze niet door elkaar.
+?
5. Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG HSM (oude niet macro versie)
Laatst gewijzigd door yoyo op di jan 09 2007 8:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De 80-200 AF-S wordt niet meer gemaakt, deze is opgevolgd door de 70-200 AF-S VR. Nikon heeft de 80-200 AF-D in het programma gehouden als goedkoper alternatief voor mensen die geen AF-S en VR nodig hebben. Wat mij betreft hadden ze beter de 80-200 AF-D kunnen vervangen door de AF-S versie, dan had je twee lenzen met AF-S gehad en had je kunnen kiezen tussen wel of niet VR.
De 80-200 AF-S is nog wel tweedehands te vinden, maar wordt erg weinig aangeboden en kost meestal rond de 1100 euro. Mocht je er echt eentje willen, die marktplaatsverkopern uit Utrecht heeft er al heel lang eentje te koop staan.
De mensen die meteen de Sigma afschrijven en heel hard Nikon roepen hebben volgens mij nooit allebei de lenzen in hun handen gehad. Ik heb de Nikon gehad en heb nu de Sigma. De Sigma is zeker niet slecht qua bouwkwaliteit en scherpte en heeft het voordeel op het gebied van AF snelheid. De Nikon is ietsje scherper, maar niet heel veel, en iets steviger. Wat de doorslag moet geven in de keuze tussen deze twee is IMHO het gebruik, en ik ben van mening dat ik voor sportfotografie met de Sigma de beste keuze heb gemaakt.
De 80-200 AF-S is nog wel tweedehands te vinden, maar wordt erg weinig aangeboden en kost meestal rond de 1100 euro. Mocht je er echt eentje willen, die marktplaatsverkopern uit Utrecht heeft er al heel lang eentje te koop staan.
De mensen die meteen de Sigma afschrijven en heel hard Nikon roepen hebben volgens mij nooit allebei de lenzen in hun handen gehad. Ik heb de Nikon gehad en heb nu de Sigma. De Sigma is zeker niet slecht qua bouwkwaliteit en scherpte en heeft het voordeel op het gebied van AF snelheid. De Nikon is ietsje scherper, maar niet heel veel, en iets steviger. Wat de doorslag moet geven in de keuze tussen deze twee is IMHO het gebruik, en ik ben van mening dat ik voor sportfotografie met de Sigma de beste keuze heb gemaakt.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
yoyo schreef:HSM bij Sigma staat voor Hyper Sonic Motor. Ik ken de Sigma's niet zo goed, maar dit is volgens mij ook een interne motor.dany10 schreef: ik had hier ook in een bericht gelezen dat de sigma sneller is voor sport ?????.wel de 70/200 .daarom mijn vraag over die twee lenzen.
PS
We hebben het nu gehad over 4 verschillende lenzen :
1. Sigma 70-200mm f2,8 EX DG APO Macro HSM Nikon AF
2. Nikon 80-200mm f/2.8D ED AF Zoom-Nikkor
3. Nikon 80-200mm f/2.8 ED AF-S Zoom-Nikkor
4. Nikon 70-200mm f/2.8G IF-ED AF-S VR Zoom-Nikkor
Haal ze niet door elkaar.
+?
5. Sigma APO 70-200mm F2.8 EX DG HSM (oude niet macro versie)
Samengevat
De Sigma HSM komt (nagenoeg) overeen met de Nikon AF-S.
Wat de kwaliteiten betreft; Sigma doet zeker niet onder voor de Nikons,echter voor de IETS degelijker bouw van de lenzen, moet men behoorlijk meer in de buidel tasten. Daarintegen is de restwaarde beter van de Nikons.
Ik heb twee Sigma's; de 70-200 f2,8HSM en de 120-300 f2,8HSM die mij uitstekend bevallen!
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm

Dit soort dingen lees ik te vaak bij Sigma...!Sigma versie schreef:It is worth to mentioned that I tested the non-DG variant earlier this year but this sample suffered from a rather extreme centering issues. Even worse Sigma was unable to repair the problem.

Ik moet wel objectief blijven. Bij Nikon is ook niet alles koek en ei... Maar bij onderhoud meestal na te stellen.Nikon versie schreef:Possibly these findings may originate in a centering defect that was present in the tested sample.

Nu zag ik ergens staan... als je kwaliteit wilt kies je Nikon... Nu heeft een goede vriend van me een 300mm f/4 AF-S gekocht. De eerste waar hij naar keek zat het diafragma niet in het midden... de tweede zag er ok uit.. tot hij thuis was en zag een vinger vlek op de binnen kant van de front lens... heeft 'm wel kunnen ruilen voor een excemplaar zonder vingervlek. Ook ik had een akkefietje met nikon glas... waar er toch heel verschillende resultaten te zien waren tussen twee de zelfde lenzen (24-85 AF-S) De huidige nikon kwaliteit stelt me een beetje teleur. Sigma.. als het goed is... kopen!
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Nikon alleen zaligmakend?
Ik denk dat het niet goed is om blind af te reageren op "vreemde" merken.
Er zijn heel wat Nikon lenzen die ik niet op mijn D70s zou willen hebben.
En er zijn heel wat Sigma lenzen die ik wel op mijn D70s zou willen hebben.
En er zijn heel wat Nikon lenzen die ik wel op mijn Nikon D70s zou willen hebben.
En er zij heel wat Sigma lenzen die ik niet op mijn D70s zou willen hebben.
Waar het om gaat, elk merk heeft zijn sterke en zwakke kanten.
Als je slim bent ga je voor de sterke kant van een bepaald merk, of dit nu Nikon, Sigma, Tamron of Tokina is.
Ik denk dat de kwaliteit van "vreemd" merk lenzen heel wat beter is geworden in vergelijk met vroeger.
Ook de controles op kwaliteit zullen beter geworden zijn zodat die levensgrote verschillen, nu niet meer voorkomen.
Zelf heb ik van Sigma de 17-70mm 2.8-4.5 Macro en de EX 105mm2.8 DG Macro
Perfecte lensjes en ik denk dat Nikon in dezelfde prijsklasse geen betere lenzen zou kunnen leveren.
Dus ik probeer alles objectief te blijven bekijken en doe mijn voordeel met wat een merk, wel of geen Nikon mij kan bieden.
Groetjes George
Er zijn heel wat Nikon lenzen die ik niet op mijn D70s zou willen hebben.
En er zijn heel wat Sigma lenzen die ik wel op mijn D70s zou willen hebben.
En er zijn heel wat Nikon lenzen die ik wel op mijn Nikon D70s zou willen hebben.
En er zij heel wat Sigma lenzen die ik niet op mijn D70s zou willen hebben.
Waar het om gaat, elk merk heeft zijn sterke en zwakke kanten.
Als je slim bent ga je voor de sterke kant van een bepaald merk, of dit nu Nikon, Sigma, Tamron of Tokina is.
Ik denk dat de kwaliteit van "vreemd" merk lenzen heel wat beter is geworden in vergelijk met vroeger.
Ook de controles op kwaliteit zullen beter geworden zijn zodat die levensgrote verschillen, nu niet meer voorkomen.
Zelf heb ik van Sigma de 17-70mm 2.8-4.5 Macro en de EX 105mm2.8 DG Macro
Perfecte lensjes en ik denk dat Nikon in dezelfde prijsklasse geen betere lenzen zou kunnen leveren.
Dus ik probeer alles objectief te blijven bekijken en doe mijn voordeel met wat een merk, wel of geen Nikon mij kan bieden.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Hoi Georges,
ik ben niet tegen 'vreemde' merken, maar heb nu eenmaal niet zo'n goede ervaringen met sigma. En aangezien ik niet de enige ben, de service van dit merk ook nog eens te wensen over laat, post ik mijn bevindingen hier zoals topicstarter vroeg.
Er zullen ongetwijfeld ook veel mensen zijn die er super tevreden over zijn, mooi toch?
Ik zelf was lang aan het wachten op de aangekondigde Tokina 16-50 2.8
Maar dat objectief is nu nog steeds niet leverbaar, vandaar dat ik voor de Nikon 17-55 2.8 gekozen heb.
Maar een Tokina 12-24 staat ook nog op het lijstje, dus ben zeker niet merkblind, wil gewoon topkwaliteit.
En nu vlug plaatjes gaan schieten!
ik ben niet tegen 'vreemde' merken, maar heb nu eenmaal niet zo'n goede ervaringen met sigma. En aangezien ik niet de enige ben, de service van dit merk ook nog eens te wensen over laat, post ik mijn bevindingen hier zoals topicstarter vroeg.
Er zullen ongetwijfeld ook veel mensen zijn die er super tevreden over zijn, mooi toch?
Maar dat objectief is nu nog steeds niet leverbaar, vandaar dat ik voor de Nikon 17-55 2.8 gekozen heb.
Maar een Tokina 12-24 staat ook nog op het lijstje, dus ben zeker niet merkblind, wil gewoon topkwaliteit.
Hoi Georges,