grr je denkt dat je het niet zal gebeuren

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen

gestolen camera

Peiling eindigde op vr jul 18 2008 9:03 pm

had je maar beter op je spulen moeten letten.
6
46%
eikel, had hem nou maar aan mij gegeven.
7
54%

Totaal aantal stemmen: 13

dre

Bericht door dre » wo jul 16 2008 11:58 pm

noogle schreef:Dre,

welke maatschappij ben je verzekerd? Zat zelf in reisverzekeringen, dus kan altijd even voor je nakijken :-)

Mike
de europeesche verzekering

maar ik heb ze nog een keer aan de telefoon gehad maar ze dekken dus idd niet sierade mobieltjes foto cameras en horloges. dus het is pech voor mij.

ik zit bij nederlandse skivereniging. het stomme is dat ik dacht een ander pakket te hebben waar het net wel in zat. maar ik kom er nu dus op een stomme wijze achter dat het niet gedekt is. helaas

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » do jul 17 2008 9:14 am

De NSV heeft geloof ik ook begrepen dat dat pakket van jou niet handig is, ze bieden nu namelijk alleen deze 2 nog aan:

"Als je lid bent of wordt van de Nederlandse Ski Vereniging, kun je heel voordelig een doorlopende reisverzekering afsluiten.
Je kunt kiezen voor de doorlopende wintersportverzekering (Europa Winter), of de doorlopende winter- en zomervakantieverzekering (Wereld Totaal). Daarnaast kun je een doorlopende annuleringsverzekering afsluiten. Of een uitbreiding Hulp Vervoermiddel, handig bij pech onderweg. Klik hieronder voor een uitgebreide toelichting."

Maar daar heb jij nu niets meer aan.....

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

pabusk

Bericht door pabusk » do jul 17 2008 9:36 am

Ik ben bij Schox verzekerd, hoofdzakelijk omdat de doorlopende reisverzekering de beste is op het gebied van duikapparatuur (welke in mijn geval een veelvoud van mijn camera apparatuur is).

Je kunt daar bovenop de standaard dekking ook een uitbereidiung voor je camera toevoegen tot een maximale dekking van 5000 Euries. , als ik me niet vergis. In ieder geval staat het beestje daar met naam genoemd dus geen verassing achteraf dat je camera opeens als ketting gelabeld wordt.

Ridderpoort/Schox

Grtz,
Paul

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » do jul 17 2008 12:10 pm

Heb je aan € 5000 wel genoeg met dat onderwaterhuis van jou? :-) Of valt die weer onder je duikuitrusting?

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

pabusk

Bericht door pabusk » do jul 17 2008 12:15 pm

D70s behuizing was nog redelijk goedkoop vergeleken met eenzelfde huis voor een D200 of D300. Maar ja ... ik haal het wel met 5000 pleuries voor de camera apparatuur.

Mijn rebreather met bailout apparatuur .... daar wil ik niet meer aan de aanschafprijs denken. Maar ja ... dat beestje heeft me vorig week ibij Ierland wel in leven gehouden op 70 meter diepte dus het is het wel waard (al hoort dat natuurlijk niet op een foto forum).

Grtz,
Paul

Remco H

Bericht door Remco H » ma aug 11 2008 1:55 pm

Ik dacht ook niet dat het mij zo maar zou gebeuren, maar in de afgelopen vakantie is het ook mij gebeurd: camera gestolen! :( :cry:
Dat betekent dat ik nu geen digitale camera meer heb, en dat ik ruim 700 foto's voor niks heb gemaakt. Mijn D70s met de AF-S 17-55mm f/2.8G hebben ze namelijk meegenomen, en tevens mijn portemonnee.

Ik ben mij aan het beraden op beveiligingsmaatregelen. Ik ben blij dat dat wat ik in mijn hoofd heb mogelijk blijkt te zijn op mijn cameratas. Dat scheelt namelijk enorm in het risico, en had die diefstal van afgelopen donderdag waarschijnlijk ook kunnen voorkomen.

Deze diefstal komt mij slecht uit, want wat ik had vond ik een prachtige tijdelijke oplossing voordat ik aan de D700 zou gaan. Ik wou wachten tot de D700 financieel aantrekkelijk zou worden. Nu weet ik even niet hoe ik dit onverwacht ontstane gat wil gaan vullen.

mikemix

Bericht door mikemix » ma aug 11 2008 2:14 pm

Triest allemaal, helaas lopen er heel wat losertjes rond.
Sterkte en hopelijk snel opgelost.

GdP

Bericht door GdP » ma aug 11 2008 2:47 pm

Remco H schreef:Ik dacht ook niet dat het mij zo maar zou gebeuren, maar in de afgelopen vakantie is het ook mij gebeurd: camera gestolen! :( :cry:
Dat betekent dat ik nu geen digitale camera meer heb, en dat ik ruim 700 foto's voor niks heb gemaakt. Mijn D70s met de AF-S 17-55mm f/2.8G hebben ze namelijk meegenomen, en tevens mijn portemonnee.

Ik ben mij aan het beraden op beveiligingsmaatregelen. Ik ben blij dat dat wat ik in mijn hoofd heb mogelijk blijkt te zijn op mijn cameratas. Dat scheelt namelijk enorm in het risico, en had die diefstal van afgelopen donderdag waarschijnlijk ook kunnen voorkomen.

Deze diefstal komt mij slecht uit, want wat ik had vond ik een prachtige tijdelijke oplossing voordat ik aan de D700 zou gaan. Ik wou wachten tot de D700 financieel aantrekkelijk zou worden. Nu weet ik even niet hoe ik dit onverwacht ontstane gat wil gaan vullen.
Triest. Dat wordt dan voorlopig fotograferen met de F100?

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » ma aug 11 2008 3:12 pm

eveneens van mijn kant oprecht gecondolleerd met de difstal van je camera. tja dieven worden steeds gewiekster in den vreemde let ik dan ook altijd goed op, en laat zou min mogelijk werken dat ik dure spullen mee heb, maar wellicht valt he ook onder je inboedelverzekereing te claimen?

sterkte dre

Remco H

Bericht door Remco H » ma aug 11 2008 3:21 pm

Jos schreef:Alleen in Rome is heeft iemand mijn camera gejat. Maar die moet er echt op uit geweest zijn.
Daar heb ik ook twee keer rondgelopen. In 1997 een keer, en in 2001. Maar daar is het mij nooit gebeurd.
GdP schreef:Triest. Dat wordt dan voorlopig fotograferen met de F100?
Dat denk ik wel, ja.
En nadenken over wat ik nu wil w.b. een digitale camera.
dirk-jan boon schreef:...en laat zou min mogelijk merken dat ik dure spullen mee heb...
Bij de Nikon D300, D700 en D3 zit toch zo'n halsband waarop niet alleen in duidelijke letters het merk staat, maar ook het type camera? Daarvan heb ik me ook wel eens afgevraagd: is dat geen uitnodiging voor dieven?

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » ma aug 11 2008 3:26 pm

zelfs bij je inboedelverzekering is maar 5000 euro voor dat soort dingen verzekerd, en in die 5000 euro zitten je tv en audio apparaten, computers, camera e.d. dus dan ben je al gauw onderverzekerd. Ik heb daarom mijn camera bij de DSV verzekerd, en mijn computer heb ik ook een aparte verzekering voor.

Echt balen voor jullie dat jullie camera`s gestolen zijn, dacht van de week nog misschien heb ik mijn camera e.d. wel voor niks verzekerd en is het weggegooid geld, ik let namelijk heel erg op mijn camera, zelfs als ik ergens wat gebruik heb ik mijn cameratas vast.

Maar ze kunnen natuurlijk ook de schouderbanden doorsnijden en ben ik alsnog alles kwijt ben toch wel blij met mijn verzekering.

Groetjes Gonnie.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

benikon

Bericht door benikon » ma aug 11 2008 4:14 pm

remco, balen voor je man. ik ben op vakantie ook altijd angstvallig bezig m,n spulletjes in de gaten te houden. alhoewel ik een aparte "kostbaarhedenverzekering"heb afgesloten. je moey dan een lijstje met specifikaties(merk,type,serienr,aankoopdata etc) indienen waarop de premie gebaseerd wordt. Hou wel rekening met een afschrijvingspercentage per jaar die de maatschappij toepast bij een eventuele uitkering, echter niet op de premie :(
gr. ben

Jan en Yuul
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Jan en Yuul » ma aug 11 2008 5:51 pm

Remco allereerst mijn medeleven. Misschien wil je het niet vertellen, maar hoe heeft de diefstal plaatsgevonden? Daar kunnen wij wellicht iets van leren.

Groet
Jan
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » ma aug 11 2008 6:58 pm

die hals band kun je relatief goedkoop verwisselen voor een anonieme, heb zelfs wel eens gelezen dat iemand het mer nikon op de voorkant afplakte , zelf zou ik zover neit gaan en als bepaalde landen dan taboe zijn whatever er zijn nog landen waar je zelfs je huissleutels in het slot kan laten zitten en neimand die er inbreekt .

ben het o.a eens mer robin, ze moeten gewoon van je spullen afblijven !
maar rond mijn d70 zit al jaren een nikon strap en nog nooit last gehad van gouwdieven, als je de camera niet nodig hebt direct in een rugsack of tas doen en die desnooed met het draagriempje om je been vastmaken ..

maar ben inderdaad ook wel benieuwd hoe je spul is ontvreemt

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » ma aug 11 2008 7:07 pm

Remco H schreef:Ik ben mij aan het beraden op beveiligingsmaatregelen. Ik ben blij dat dat wat ik in mijn hoofd heb mogelijk blijkt te zijn op mijn cameratas. Dat scheelt namelijk enorm in het risico, en had die diefstal van afgelopen donderdag waarschijnlijk ook kunnen voorkomen.
Welk beveiligingsmaatregelen heb je in gedachten Remco?

Rot voor je dat je je spullen kwijt bent geraakt, het lijkt me je ergste nachtmerrie. Is mij gelukkig nog nooit overkomen.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”