Luxemburg - Een mooi dorpje

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Alf74

Bericht door Alf74 » di aug 12 2008 7:30 pm

Met al die foto's die ik hier de laatste tijd zie van Luxemburg, krijg ik ook wel zin om er een week of twee vakantie te vieren.

Grt,

Alfred

GdP

Re: Luxemburg - Een mooi dorpje

Bericht door GdP » di aug 12 2008 9:39 pm

Frederix schreef:Hoi Gerrit,

Op zich een fraai onderwerp, maar ik vind de uitwerking maar matig.

De kleuren komen erg onnatuurlijk op mij over. Bovendien zit er weinig diepte in de foto omdat de kleuren nabij de horizon vrijwel dezelfde verzadiging hebben als die op de voorgrond. Waarschijnlijk was de situatie op dat moment ook zo, maar het resultaat is een vrij vlakke plaat.

Ik heb bij mijn weten mooiere foto's van jou gezien.
Hallo Frederix,

Ik heb een tweede foto geplaatst, maar met een lagere verzadiging.
Een nevel in de verte is er nauwelijks, want het was maar een klein dalletje. :)

GdP

Bericht door GdP » di aug 12 2008 10:11 pm

Dit soort gedenkplaatsen werden na de tweede wereldoorlog gebouwd als dank voor de bescherming die zij, in die moeilijke periode, hebben genoten.

3
Afbeelding

4
Afbeelding

Frederix

Bericht door Frederix » zo aug 17 2008 10:32 pm

GdP schreef:Mooi of niet mooi?

Afbeelding

met een wat lagere verzadiging.
Afbeelding
Hoi Gerrit,

Ik had niet gezien dat je een tweede foto met minder kleurverzadiging had geplaatst.

Ik vind die foto toch wat aan de fletse kant. Ik ben er een beetje mee aan het spelen geweest. Ik heb de voorgrond wat pittiger qua contrast en kleur gemaakt, de horizon wat vager. Ik heb geprobeerd om op deze wijze meer diepte in deze foto te maken. Zie hieronder het resultaat.

Als je het niet goed vindt haal ik hem uiteraard weer weg.

Afbeelding

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo aug 17 2008 11:09 pm

Ik vind het persoonlijk geen verbetering, simpelweg omdat het er erg onecht uit is gaan zien. Gewoon een beetje té...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

GdP

Bericht door GdP » zo aug 17 2008 11:19 pm

Frederix schreef:
GdP schreef:Mooi of niet mooi?

Afbeelding

met een wat lagere verzadiging.
Afbeelding
Hoi Gerrit,

Ik had niet gezien dat je een tweede foto met minder kleurverzadiging had geplaatst.

Ik vind die foto toch wat aan de fletse kant. Ik ben er een beetje mee aan het spelen geweest. Ik heb de voorgrond wat pittiger qua contrast en kleur gemaakt, de horizon wat vager. Ik heb geprobeerd om op deze wijze meer diepte in deze foto te maken. Zie hieronder het resultaat.

Als je het niet goed vindt haal ik hem uiteraard weer weg.

Afbeelding
Rustig laten staan.

Het was toen een mooie heldere dag, en het is gewoon niet anders.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma aug 18 2008 8:35 am

Dit is geen verbetering. Te scherp van kleur geworden, net over de top.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”