Met al die foto's die ik hier de laatste tijd zie van Luxemburg, krijg ik ook wel zin om er een week of twee vakantie te vieren.
Grt,
Alfred
Luxemburg - Een mooi dorpje
Re: Luxemburg - Een mooi dorpje
Hallo Frederix,Frederix schreef:Hoi Gerrit,
Op zich een fraai onderwerp, maar ik vind de uitwerking maar matig.
De kleuren komen erg onnatuurlijk op mij over. Bovendien zit er weinig diepte in de foto omdat de kleuren nabij de horizon vrijwel dezelfde verzadiging hebben als die op de voorgrond. Waarschijnlijk was de situatie op dat moment ook zo, maar het resultaat is een vrij vlakke plaat.
Ik heb bij mijn weten mooiere foto's van jou gezien.
Ik heb een tweede foto geplaatst, maar met een lagere verzadiging.
Een nevel in de verte is er nauwelijks, want het was maar een klein dalletje.

Hoi Gerrit,GdP schreef:Mooi of niet mooi?
met een wat lagere verzadiging.
Ik had niet gezien dat je een tweede foto met minder kleurverzadiging had geplaatst.
Ik vind die foto toch wat aan de fletse kant. Ik ben er een beetje mee aan het spelen geweest. Ik heb de voorgrond wat pittiger qua contrast en kleur gemaakt, de horizon wat vager. Ik heb geprobeerd om op deze wijze meer diepte in deze foto te maken. Zie hieronder het resultaat.
Als je het niet goed vindt haal ik hem uiteraard weer weg.

Rustig laten staan.Frederix schreef:Hoi Gerrit,GdP schreef:Mooi of niet mooi?
met een wat lagere verzadiging.
Ik had niet gezien dat je een tweede foto met minder kleurverzadiging had geplaatst.
Ik vind die foto toch wat aan de fletse kant. Ik ben er een beetje mee aan het spelen geweest. Ik heb de voorgrond wat pittiger qua contrast en kleur gemaakt, de horizon wat vager. Ik heb geprobeerd om op deze wijze meer diepte in deze foto te maken. Zie hieronder het resultaat.
Als je het niet goed vindt haal ik hem uiteraard weer weg.
Het was toen een mooie heldere dag, en het is gewoon niet anders.