Foto's met mijn "nieuwe" Agfa Isola II

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Frederix

Foto's met mijn "nieuwe" Agfa Isola II

Bericht door Frederix » vr aug 15 2008 6:40 pm

Zoals eerder aangekondigd hierbij enkele proeffoto's gemaakt met mijn "nieuwe" Agfa Isola II.

Afbeelding
Foto 1

Afbeelding
Foto 2

Afbeelding
Foto 3

Afbeelding
Foto 4

Nu even genoeg Agfa, ik ga nu lekker verder met mijn F100.
Laatst gewijzigd door Frederix op vr aug 15 2008 10:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » vr aug 15 2008 7:04 pm

De eerste en de laatste vind ik de beste.
Say what you like
Do what you feel

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » vr aug 15 2008 7:57 pm

Ik vind foto 1, 2 en 4 de beste.

Groetjes Gonnie.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Dennis71

Bericht door Dennis71 » vr aug 15 2008 8:31 pm

Dat ziet er nog best goed uit! Complimenten

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » vr aug 15 2008 9:48 pm

Wat is het negatief formaat van die Agfa, 6x6?

Frederix

Bericht door Frederix » vr aug 15 2008 9:59 pm

Gert Wagelaar schreef:Wat is het negatief formaat van die Agfa, 6x6?
Yep

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » vr aug 15 2008 10:19 pm

Als ik mag vragen, hoe scan je die negatieven in, met een filmscanner of een flatscanner? Zoek al een tijdje naar een mogelijkheid om de beeldkwaliteit te verhogen, die Nikon DX sensors zijn prima, maar in detail niet geweldig, dwz er is beter resultaat te bereiken, of FX veel zal verbeteren betwijfel ik, was vroeger een fans van 6x6 Hasselbald, prachtige kwaliteit en een mooi detail, dus misschien weer terug naar negatief en inscannen!

Frederix

Bericht door Frederix » vr aug 15 2008 10:33 pm

Gert Wagelaar schreef:Als ik mag vragen, hoe scan je die negatieven in, met een filmscanner of een flatscanner? Zoek al een tijdje naar een mogelijkheid om de beeldkwaliteit te verhogen, die Nikon DX sensors zijn prima, maar in detail niet geweldig, dwz er is beter resultaat te bereiken, of FX veel zal verbeteren betwijfel ik, was vroeger een fans van 6x6 Hasselbald, prachtige kwaliteit en een mooi detail, dus misschien weer terug naar negatief en inscannen!
Hoi Gert,

Ik gebruik de Epson V500, dat is een flatbedscanner met filmscanoptie.

Dat werkt op zich goed, maar het kan beter. Het punt is dat de negatieven in een kunststofraam (zonder glas) worden geklemd. De negatieven zijn niet 100% vlak, dus gaat dit ten koste van de scherpte. Er zijn losse frames te koop met anti-newtonglas. Hiermee schijnen de scans beter (=scherper) te worden. Deze gebruik ik (nog) niet.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr aug 15 2008 10:38 pm

Frederix schreef:Er zijn losse frames te koop met anti-newtonglas. Hiermee schijnen de scans beter (=scherper) te worden. Deze gebruik ik (nog) niet.
Voor de geïnteresseerden van deze losse frames

http://www.betterscanning.com/

Mooie resultaten Fred met deze nieuwe aanwinst, prachtig dat vierkante formaat. Foto 2 en 4 voor mij de fraaiste!

Koert
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Koert » za aug 16 2008 1:44 am

Bij foto 1 vind ik het licht van de straatlantaarns niet zo.

Frederix

Bericht door Frederix » za aug 16 2008 8:44 am

Koert schreef:Bij foto 1 vind ik het licht van de straatlantaarns niet zo.
:?:

GdP

Bericht door GdP » za aug 16 2008 9:13 am

Mooi serie Frederix. Als ik zo naar foto 1 kijk, lijkt het wel of er een objectief op zit met nano coating. :)

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » za aug 16 2008 12:04 pm

Frederix schreef:
Gert Wagelaar schreef:Als ik mag vragen, hoe scan je die negatieven in, met een filmscanner of een flatscanner? Zoek al een tijdje naar een mogelijkheid om de beeldkwaliteit te verhogen, die Nikon DX sensors zijn prima, maar in detail niet geweldig, dwz er is beter resultaat te bereiken, of FX veel zal verbeteren betwijfel ik, was vroeger een fans van 6x6 Hasselbald, prachtige kwaliteit en een mooi detail, dus misschien weer terug naar negatief en inscannen!
Hoi Gert,

Ik gebruik de Epson V500, dat is een flatbedscanner met filmscanoptie.

Dat werkt op zich goed, maar het kan beter. Het punt is dat de negatieven in een kunststofraam (zonder glas) worden geklemd. De negatieven zijn niet 100% vlak, dus gaat dit ten koste van de scherpte. Er zijn losse frames te koop met anti-newtonglas. Hiermee schijnen de scans beter (=scherper) te worden. Deze gebruik ik (nog) niet.
Fred,

Misschien een tip die bruikbaar is.

Wel eens aan gedacht om glazen 6X6 diaraampjes te gebruik voor het scannen. Deze hebben ook anti newtonglas en zijn vast nog wel ergens te krijgen. Negatief tussen de glaasjes en het raampje gewoon weglaten.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Laatste der Mohikanen

Bericht door George Fennes » za aug 16 2008 1:36 pm

Fred mijn complimenten voor wat jij met een eenvoudige rolfilmcamera weet te bereiken.
Daar waar anderen hun hoofd breken om te kiezen tussen een hi-tech camera D300 of D3 of D700 ga jij aan de slag met een camera van 30 of misschien wel 40 jaar oud en weet daar de mooiste resultaten uit te halen.
Het is misschien niet altijd mijn soort van fotografie, maar ik vind het wel knap wat je doet.
Laat wel zien dat alle soorten van fotografie zijn charme heeft.
Leuk om te zien.

Groetjes George :D
Laatst gewijzigd door George Fennes op za aug 16 2008 3:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blijf het objectief bekijken

Woudschim

Bericht door Woudschim » za aug 16 2008 1:57 pm

Leuke foto's Frederix! Ik ga binnenkort op stap met een Agfa Clack, volgens worden de minpunten van zo'n cameraatje ruimschoots gecompenseerd door de 6x6 negatieven.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”