Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4
Nu even genoeg Agfa, ik ga nu lekker verder met mijn F100.
Hoi Gert,Gert Wagelaar schreef:Als ik mag vragen, hoe scan je die negatieven in, met een filmscanner of een flatscanner? Zoek al een tijdje naar een mogelijkheid om de beeldkwaliteit te verhogen, die Nikon DX sensors zijn prima, maar in detail niet geweldig, dwz er is beter resultaat te bereiken, of FX veel zal verbeteren betwijfel ik, was vroeger een fans van 6x6 Hasselbald, prachtige kwaliteit en een mooi detail, dus misschien weer terug naar negatief en inscannen!
Voor de geïnteresseerden van deze losse framesFrederix schreef:Er zijn losse frames te koop met anti-newtonglas. Hiermee schijnen de scans beter (=scherper) te worden. Deze gebruik ik (nog) niet.
Fred,Frederix schreef:Hoi Gert,Gert Wagelaar schreef:Als ik mag vragen, hoe scan je die negatieven in, met een filmscanner of een flatscanner? Zoek al een tijdje naar een mogelijkheid om de beeldkwaliteit te verhogen, die Nikon DX sensors zijn prima, maar in detail niet geweldig, dwz er is beter resultaat te bereiken, of FX veel zal verbeteren betwijfel ik, was vroeger een fans van 6x6 Hasselbald, prachtige kwaliteit en een mooi detail, dus misschien weer terug naar negatief en inscannen!
Ik gebruik de Epson V500, dat is een flatbedscanner met filmscanoptie.
Dat werkt op zich goed, maar het kan beter. Het punt is dat de negatieven in een kunststofraam (zonder glas) worden geklemd. De negatieven zijn niet 100% vlak, dus gaat dit ten koste van de scherpte. Er zijn losse frames te koop met anti-newtonglas. Hiermee schijnen de scans beter (=scherper) te worden. Deze gebruik ik (nog) niet.