Foto's met mijn "nieuwe" Agfa Isola II

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
mikemix

Bericht door mikemix » za aug 16 2008 3:34 pm

Lekker, lekker hoor :)

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » za aug 16 2008 10:25 pm

Een Yashica Mat of Rolleiflex tweeoog 6x6 niets voor jou?

Koert
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Koert » zo aug 17 2008 2:28 am

Frederix schreef:
Koert schreef:Bij foto 1 vind ik het licht van de straatlantaarns niet zo.
:?:
Kan dat licht zachter gemaakt worden, of helderder?

Koert
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Koert » zo aug 17 2008 2:35 am

Wat zit er nou in die tak rechtsbovenin? zie een wit streepje
http://www.kvn-photography.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Frederix

Bericht door Frederix » zo aug 17 2008 9:54 am

Mensen bedankt voor jullie hartverwarmende reacties. Nog even een paar aanvullende antwoorden:

@ Luc,
Als ik de negatieven in diaraampjes van 6x6 met glas wil doen, moet ik de negatieven losknippen, dat wil ik eigenlijk niet. Ik denk dat een inlegframe met Anti-Newton Glas toch de mooiste oplossing is. In ieder geval bedankt voor de tip.

@ George Fennes,
Deze Agfa Isola II is geproduceerd tussen 1955 en 1963, de camera is op zijn minst 45 jaar oud. Het is gewoon een erg leuke uitdaging om tussen al het "digitale geweld" van D3, D300, D200 e.d. dit hier te laten zien.

@ Woudschim,
Laat je dan ook de resultaten van jouw Clack hier zien? Ik ben erg nieuwsgierig. Je zult schrikken van de Clack, er komen geen negatieven van 6x6, maar van 6x9 cm uit!

@ Gert Wagelaar,
Misschien kom er nog wel eens een serieuze 6x6 camera, maar dan is de oorspronkelijke uitdaging van het fotograferen met een minimale camera wel weg. Ook het scannen zou dan beter moeten met mijn Epson v500 i.c.m. het eerder genoemde inlegraam met Anti-Newton Glas. Anderzijds is 6x6 wel een heerlijk formaat. Wie weet. Ik probeer nu eerst een Lubitel 2 te scoren.

@ Koert,

Ik begrijp echt niet wat jij nu bedoeld met de straatverlichting van foto 1. Ik sta in een vrij donkere straat en kijk vrijwel rechtstreeks in de lichtbron van een straatlantaarn. Deze lichtbron is dus super overbelicht t.o.v. de rest van de foto. Het licht kan ik niet zachter maken, helderder maken staat daar volgens mij haaks op. Helemaal rechts bovenin de foto staat een bruinig streepje, dat is een tak van een boom die vlak bij stond, middenbovenin is een klein wittig streepje te zien. dat is denk ik een interne reflectie in het schitterende objectiefje van Agfa Isola II van de straatlantaarn.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”